,

לצבוע את הריסוס

Tyri 1010 BlueBeam

Tyri 1010 BlueBeam


לראות את הרסס היוצא מהדיזה של 'בום' המרסס ואת אזור המגע שלו עם הצמחייה הנה פעולה המבוססת לא מעט על ניחוש; גם המרחק עצמו של המפעיל מנקודות יציאת הרסס וגם תנאי תאורה – הן ביום והן בלילה – מהווים תנאים ליצירת תמונה מטושטשת וכללית למדי. חברה אמריקאית-בי"ל בשם 'טיירי לייטס' (Tyri Lights) המתמחה באמצעי תאורה לטרקטורים חקלאיים, ציוד כבד ועוד, משיקה מערכת תאורה המיועדת להתקנה על מרססים בחקלאות. הרעיון: הארת הרסס באור כחול, כך שניתן לראות במדויק את הרסס בכל תנאי תאורה, הן באור יום רגיל, הן בתאורת יום מוגבלת והן בחושך.
Tyri 1010 BlueBeam

Tyri 1010 BlueBeam


חברת Tyri Lights משיקה ערכת תאורה במיוחד למרסס תחת השם Tyri 1010 BlueBeam. הערכה כוללת פנסים קטני מידות בטכנולוגיית ה-LED החסכונית, העמידים בפני לחות המתחברים ל'בום' המרסס ומכונים להאיר את הרסס. באופן כזה יכול מפעיל המרסס או הטרקטור לראות בבירור לאן הרסס מגיע, מה רדיוס הפיזור שלו, אם יש – את השפעת הרוח ולא פחות חשוב – במידה ודיזה נסתמת, הבעיה ניתנת לזיהוי קל ומידי.
בחברה טוענים כי ניסויים שערכו עם אמצעי תאורה שונים הובילו למסקנה שהאור הכחול הוא היעיל ביותר, גם בהשוואה לתאורת LED לבנה, האלוגן או תאורה צהובה או בצבעים נוספים. לפניה ליצרנית ניתן ללחוץ כאן.