Solis 75 4x4

Solis 75 4×4


במרץ השנה סיפרנו לכם על העברת זיכיון יבוא טרקטורי LS מטרקטורם לידי חברת מפרם – יבואנית ג'ון דיר האמריקאית ופוטון הסינית. במהלך התקופה האחרונה מושלם מעבר LS לידי מפרם, כאשר בפועל מדובר בהעברת המחסנים, המוסך והכתובת מקיבוץ רמת יוחנן לשטח של מפרם במפרץ חיפה.
Solis 75 4x4

Solis 75 4×4


במקביל קיבלה מפרם את זיכיון היבוא של המותג הסיני פוטון (Foton) שנכון להיום עוד לא פרץ לשוק, בלשון המעטה, כך שיבואנית ג'ון דיר מצאה עצמה עם 2 מותגים פשוטים וזולים יותר, הדורשים הערכות שיווקית, מכירתית ושירותית שונה.
בינתיים, קיבלת חברת מפרם זיכיון יבוא נוסף של יצרנית טרקטורים מהודו – חברת Sonalika, המתמחה אף היא בכלים פשוטים המתיימרים להציע מחיר תחרותי. סונליקה מייצרת טרקטורים תחת מספר שמות מותג, כאשר המותג המיובא ארצה הוא Solis. מדובר בטרקטורים המבוססים בחלקם על טרקטורי רנו ישנים, שריד לתקופה שרנו רכשה נתח מסונליקה. החברה מייצרת גם טרקטורים בניגריה ובמצרים עבור השוק האפריקאי, המתבססים על דגמי לנדיני ישנים.
LS R50+R60

LS R50+R60


רוב השווקים בהם פעילה סונליקה הן מדינות עולם שלישי באפריקה ובאסיה, כמו גם מדינות בדרום אמריקה, אסיה ואוסטרליה.
בחברת מפרם נוצר אם כן מצב, בו לצד ג'ון דיר מיובאים עוד שלושה מותגי טרקטורים שהמשותף להם הוא היותם מיוצרים במדינות פחות מפותחות או שמדובר במותגים פשוטים מכאנית וזולים יחסית – פוטון בסין, LS בקוריאה וסוליס בהודו. ניתן להניח כי הטיפול במותגים זולים דוגמת אלו שהוזכרו דורש גישה והיערכות שונה מהטיפול המלווה את שיווק ומכירת הציוד של ג'ון דיר, הנחשב ברובו למוצר פרימיום. לשם כך הוקמה חטיבה נפרדת במפרם שתשווק, תטפל ותעניק שירות לשלושת המותגים דנן – בנפרד מהטיפול במותג ג'ון דיר. מוטי חורש מטרקטורם ילווה את המעבר של LS והקמת החטיבה החדשה במפרם עוד זמן מה, ובנוסף אוישה המחלקה באנשי מכירות, נותני שירות ומנהלה, כאשר במקביל מתנהל מו"מ עם מוסכים שיטפלו במותגים דנן.
Foton TB504

Foton TB504


הטרקטורים של LS שישווקו בארץ יכללו בשלב זה 3 דגמים: R50, R60 ו-Ultra 65 (בהספקים שבין 50-65 כ"ס) ואופציה למעמיס קדמי. פוטון מיוצגים בשלב זה עם דגם אחד בלבד – TB504 – המוצע עם עמדת מפעיל פתוחה או עם קבינה סגורה וממוזגת. לטרקטור זה 50 כ"ס. סוליס תציע אצלנו 3 דגמים, כולם עם הנעה כפולה, ובטווחי הספק שבין 50-75 כ"ס: סוליס 50 4WD, סוליס 60RX וסוליס 75.
לכשנקבל רשימת מוסכים מורשית ופרטי התקשרות מחברת מפרם בנוגע למותגים החדשים – נביא אותם כאן בידיעת עדכון.