הגדולים של קובוטה יוצאים לדרך
קובוטה מתחילה בימים אלו בשיווק סדרת הטרקטורים החדשה M7 באירופה. מדובר בטרקטורים הגדולים ביותר מתוצרתה עד כה, עם מנועים בהספקים של 130-170 כ"ס. ההיצע כולל 3 גרסאות: קובוטה M7131 עם 130 כ"ס; קובוטה M7151 עם 150 כ"ס וקובוטה M7171 החזק בהיצע, עם 170 כ"ס. הטרקטורים החדשים מיוצרים במפעלה החדש של קובוטה בצפון צרפת ומיועדים בשלב ראשון לשיווק באירופה ובארה"ב. אלו כלים המיועדים לבצע מגוון רחב של משימות חקלאיות, הן במשקי חי והן במשקים מעורבים הכוללים משימות עיבודים. למעשה, השקת סדרה M7 החדשה ממשיכה את מגמת הצטרפותה של קובוטה היפנית למיינסטרים של יצרניות הטרקטורים, מגמה שהחלה עם השקת סדרה M-X הבינונית (עד 135 כ"ס); כמוה כך גם סדרה M7 החדשה כוללת כלים רב משימתיים המיועדים לבצע מגוון משימות והמוצעים בטווחי הספק בינוניים-גבוהים יחסית להיצע קובוטה עד אז, היצע שהתאפיין בעיקר בטרקטורים קומפקטיים ובציוד מיוחד.
בקובוטה מציינים בסיפוק כי על אף שמדובר בטרקטורים המוגדרים כ'פרימיום', והמיועדים להתחרות מול האיכותיים בסגמנט ועם תג מחיר בהתאם, מגלים כלים אלו עניין רב והמבט קדימה הוא אופטימי מבחינת הכתומים. שלושת הדגמים המוצעים בסדרה M7 מוצעים לבחירה בשלוש רמות אבזור וציוד: סטנדרט, פרימיום ופרימיום K-VT (עם גיר רציף). בסה"כ ניתן אם כן לבחור מבין 9 גרסאות שונות. כמקובל יותר ויותר כיום מתגאים בקובוטה שהטרקטורים החדשים מסדרה M7 תוכננו לעמוד בתנאי העבודה הקיצוניים ביותר, וכי הם מצויידים במנועי 4 צילינדרים המציעים ביצועים כמקובל אצל מנועי 6 צילינדרים מקבילים, אך תוך צריכת פחות דלק. המנועים עומדים בתקני Stage IV וכוללים מפחת קטליטי סלקטיבי ומסנן חלקיקי דיזל.
העברת הכוח אל הגלגלים מתבצעת באמצעות תיבת הילוכים המכונה K-Power – Powershift והיא כוללת ברירת הילוכים אלקטרו-הידראולית וסך של 24 הילוכים לפנים ו-24 לאחור עם אופציה להילוכי זחילה 16×16), או גיר רציף (בגרסאות הפרימיום K-VT בלבד). עוד כוללת סדרה M7 החדשה תא מפעיל חדש שפותח במיוחד עבור סדרה זו והמתיימר להוביל את הקטגוריה, בין היתר הודות להקפדה על הנדסת האנוש, בכלל זה המרווח, סידור המתגים והפקדים, רמת הבידוד הגבוהה ושטח החלונות הגדול. בקבינה מוצעים – כסטנדרט, ללא תוספת עלות – מסך מגע גדול, מערכת דיאגנוסטיקה, בקרה ושליטה על ציוד רתום או נגרר המכונה כאן Kubota Isobus, מערכת ניהוג אוטומטית מונחית GPS, כאופציה מוצעת בין היתר מערכת שיכוך על בסיס כריות אוויר לתא המפעיל ועוד.
דגמי סדרה M7 החדשה של קובוטה מוצעים עם שיכוך קדמי ובמקרה דנן ניתן לכוון את רמת השיכוך (קשיות) לשלוש רמות שונות, בהתאם לצורך ולאפשרויות. עוד ראויה לציון יכולת ההרמה בזרועות האחוריות, העומדת בדגמי סדרה M7 על 9,000 ק"ג בהחלט מרשימים.
סדרה M7 החדשה צפויה לנחות גם אצלנו, אך זה לא יקרה לפני תחילת השנה הבאה. לפניה ליבואנית קובוטה לארץ, לחצו כאן