,

פרטים ראשונים: טויוטה היילקס חדש

בטויוטה תכננו לשמור על כל הפרטים בסוד – לפחות עד להשקה המתוכננת בעוד חודשים ספורים, אך למרות מידור ראוי להערכה, דלפו עיקרי הפרטים, ועתה גם תמונה ראשונה; מדובר בדור הבא של הטויוטה היילקס, הטנדר הנמכר בעולם בסגמנט שלו, קרי: הטנדרים המיועדים לעבודה של ממש.

Toyota Hilux 2016

Toyota Hilux 2016


הפרטים והמידע שנחשפו מגיעים מתאילנד, שם מייוצר ההיילקס העדכני – וייוצר גם דור ההמשך. התמונה המופיעה כאן דלפה לדף פייסבוק של מעריצי המותג בתאילנד, וככל הנראה מדובר בתמונה אוטנטית ומקורית שצולמה מתוך קטלוג מודפס, בשלב שהפרטים אמורים היו להישאר חסויים.
הפרטים הנוספים שדלפו – וגובו גם על ידי אתרי חדשות מהימנים באירופה ובאוסטרליה – מלמדים כי עיקר החדשות הן הפלטפורמה החדשה לגמרי עליה ייוצר הטנדר, והיצע מנועים חדש, שיכלול ככל הנראה לראשונה בסגמנט גם גרסה היברידית, קרי: שילוב בין מנוע בנזין/דיזל לבין מנוע חשמלי.
הפלטפורמה החדשה מאפשרת מגוון מנועים רחב מבעבר, עם התאמות לשווקי המזרח, אירופה, ארה"ב וכיו"ב בנפרד. כיחידת כוח בסיסית שתהיה רלוונטית גם עבורנו מדברות השמועות כרגע על מהפך בטויוטה, עם כוונה להחליף את מנועי ה-2.5 וה-3.0 ליטר דיזל עם מנוע בנפח 2.8 ליטר, טורבו דיזל. מנוע זה יציע סביב ה-180 כ"ס ויציע צריכת דלק נמוכה ביחס למנועים היוצאים ומומנט גבוה משמעותית. כמנוע בנזין בסיסי יישאר ככל הנראה מנוע ה-4-צילינדרים בנפח 2.7 ליטר, עם 182 כ"ס. את מנוע ה-4-צילינדרים בנזין בנפח 4.0 ליטר העתיק שהוצע עם ההיילקס העכשווי יחליף מנוע V6 בנזין בנפח 3.6 ליטר מתקדם, נקי, חזק וחסכוני בהרבה שיציע ככל הנראה רמת הספק גבוהה עם נתון של 270 כ"ס. היצע תיבות ההילוכים יכלול ככל הנראה 5 ו-6 הילוכים ידניים ו-5 ו-6 הילוכים אוטומטיים. כמובן שבהיצע תהיינה כבעבר 3 גרסאות מרכב: חד קבינה, קבינה וחצי ודאבל קבינה, עם הינע 2×4 או 4×4.
ההיילקס יוגדר כ'רכב גלובאלי', שיכול להיות מיוצר במדינות שונות בעולם, ולפיכך יצטרך לכלול מן המסד, עוד משלב הפיתוח, אפשרות לקלוט אמצעי בטיחות מתקדמים כפי שנדרש בשווקים השונים.
עיצוב הפנים יעבור אף הוא מהפיכה, עד כמה שניתן להגדיר עיצוב פנים של טנדר עבודה ככזה; הנדסת האנוש טופלה באופן מעמיק בהיילקס החדש, טוענים המקורות המדווחים, בעיקר סביב נושא הגישה ונוחות התפעול של המכלולים השונים סביב לנהג. נושא נוחות הנסיעה בטויוטה היילקס הוא לא מהתכונות הבולטות של הרכב, והמתחרות הרבות, שחלקן נוחות באופן משמעותי עבור הנוסעים, אילצו את טויוטה – אמנם באיחור ניכר – להתייחס לנקודה זו באופן מעמיק ורציני יותר. אין בידינו כל מידע בשלב זה אודות מערכת המתלים והאם בוצעו בה שינויים לטובת נוחות הנסיעה, אך השמועות טוענות כי ההיילקס הסבא יהיה נוח באופן מובהק מזה הנוכחי.
טויוטה היילקס החדש ייחשף כאמור במלואו עוד השנה, ככל הנראה כבר במהלך החודשים הקרובים. השיווק בארץ צפוי אם כן להתחיל בסוף שנה זו, או בתחילת 2016. לפרטים נוספים ניתן לפנות ליבואנית טויוטה לארץ, בלחיצה כאן