, , ,

הטרקטור העולמי של מסי פרגוסון נוחת באירופה

Massey Ferguson MF 4700 Series

Massey Ferguson MF 4700 Series

ביולי בשנה שעברה חשפה מסי פרגוסון לראשונה את תוכניותיה לגבי הטרקטורים מה'סדרה הגלובאלית' שלה – סדרה MF 4700; עם חשיפת התוכניות נחשפו גם הפרטים ותמונות ראשונות, והכל התגבש לכדי תמונה מעניינת; היצרנית האדומה עתירת התהילה והשם, השייכת כיום לקונצרן AGCO האמריקאי, הופכת יותר ויותר לשחקן בי"ל חשוב בתחום הטרקטורים החקלאיים, עם כוונות רציניות להתרחב לשווקים חדשים ומגוונים. סדרה MF 4700 כללה אז – ועדיין כוללת – 2 גרסאות בלבד, MF 4708 ו-MF 4709, שהם טרקטורים קומפקטיים-בינוניים, רב תכליתיים, המתוכננים להיבנות בכמה מפעלים בעולם, עם ספציפיקציות דומות ובעיקר – במחירי רכישה ועלות תחרותיים מאוד.
Massey Ferguson MF 4700 Series

Massey Ferguson MF 4700 Series


הדרישה בשוק העולמי לטרקטורים פשוטים, אמינים, זולים – אך עדיין מתקדמים במידה רק הולכת וגוברת, וקברניטי מסי פרגוסון יודעים זאת לא פחות ממתחריהם. הפוקוס שלנו, תושבי מדינה מערבית מפותחת (הכל יחסי, כמובן…) דומה לפוקוס של תושבי אירופה, צפון אמריקה, אוסטרליה וכיו"ב, הרואה ודורש עוד ועוד טכנולוגיה מתקדמת בחקלאות, ציוד משוכלל, חזק, יעיל וחסכוני, כלים גדולים שיודעים "לבלוע" שטחי עיבוד ההולכים וגדלים וכיו"ב. אבל עם כל הכבוד למערב ה"מתקדם" טכנולוגית, רוב רובם של הטרקטורים הנמכרים בעולם אינם בגדר High Tech, והשווקים הגדולים ביותר – ובפער עצום, לפחות מבחינת כמויות הטרקטורים הנמכרים בהם, הם הודו וסין. בטורקיה לבדה, מעצמה חקלאית אך עדיין רוב החקלאות שם היא בקנה מידה משפחתי וקטן, מוכרים בשנה יותר משליש הטרקטורים הנמכרים בכל האיחוד האירופאי. בברזיל, אחת ממדינות דרום אמריקה, מוכרים יותר מפי 4 טרקטורים חקלאיים מאשר באנגליה למשל. ואלו רק דוגמאות הממחישות שכאשר מדובר בכמויות – המערב, בכלל זה צפון אמריקה, נמצא בליגה אחרת – נמוכה הרבה יותר…
Massey Ferguson MF 4700 Series

Massey Ferguson MF 4700 Series


בימים אלו מתחיל שיווק המסי פרגוסון MF 4708 ו-MF 4709 באירופה, סימולטנית בגרמניה, צרפת, בריטניה, איטליה, ספרד ומדינות חשובות נוספות, למעט בסקנדינביה, לעת עתה. ככלי המיוצר על בסיס מכלולי שלדה, מרכב, יחידות הינע ומנועים דומים במפעלים שונים בעולם, קל ליצרנית להתאימו לשווקים הספציפיים, והמפרט איתם מוצעים שני דגמי הסדרה בהחלט רלוונטי ותחרותי לשוק האירופאי, שופע המתחרים בקטגוריה החמה בה מתמודדת הסדרה החדשה.
המנועים הם 3-צילינדריים מתקדמים מתוצרת AGCO-Power בנפח 3.3 ליטר, המצוידים בין השאר במערכת הזרקה בלחץ גבוה ובמסילה משותפת, מגדש טורבו ומצנן לאוויר המוגדש. המנועים עומדים בתקני 3b/Tier 4i ומייצרים 85 כ"ס ב-MF 4708 ו-95 כ"ס ב-MF 4709. בעתיד יגדל היצע הגרסאות בסדרה ולדברי אנשי מסי פרגוסון יכסה את טווח ההספק שבין 60 ל-130 כ"ס. מנועים אלו מוכרים מסדרות נוספות של מסי פרגוסון, כמו MF 3600 ו-MF 5600. לגישה נוחה לתחזוקה וטיפולים עשויה חופת המנוע יחידה אחת, והיא מתרוממת לאחור תוך הבטחה לנוחות מרבית בסעיפי התחזוקה השוטפת, בעיקר בשטח ובמשק. דגש דומה הושם גם על מערכת הקירור, המתיימרת להציע נוחות וקלות בניקוי וכך גם בגישה למצבר, המותקן מלפנים. כנפח מיכל הדלק מדווח 105 ליטרים האמורים להספיק לשעות עבודה רציפות ארוכות.
תיבת ההילוכים הסינכרונית פותחה במיוחד עבור סדרה MF 4700 עם אפשרות בחירה בין גרסה הידראולית לבין גרסה מכאנית. מדובר בשתי קבוצות הילוכים בנות 6 מהירויות כ"א, כך שבסה"כ מוצעים למפעיל 12 הילוכים לפנים ו-12 לאחור. במסי פרגוסון טוענים כי החלוקה הפנימית בתיבה של יחסי ההעברה מאפשרת גם תחילת נסיעה עם נגרר עמוס, ללא הצורך לעבור בין קבוצות ההילוכים תוך כדי העבודה. עוד מודגש כי גלגלי השיניים בתיבות ההילוכים הם חלק מהפיתוח המיוחד עבור סדרה זו, וכי הם מציעים התאמה ורמת דיוק גבוהות ביותר בחריטתם בכדי לאפשר פעולת העברת כוח חלקה ככל הניתן, ללא איבודי כוח או 'מכות' בעת העברות הילוכים, האצה או האטה.
עוד להוספת הקשיחות והאמינות של דגמי סדרה זו מצוין כי כל יחידת הסרן האחורית נלקחה מסדרה MF 5600 הגדולה יותר והיא כוללת בלם רב-דיסקי הטבול בשמן המבטיח יכולת עצירה גבוהה ועמידה בעומסים קיצוניים. בנוסף כולל הסרן העברה סופית פלנטרית המגדילה את יכולת העברת המומנט אל הקרקע ומקטינה את העומסים על המערכת. השימוש בסרן מסדרה גדולה וחזקה יותר נועד אף הוא לתרום לאמינות הגבוהה ולמינימום התחזוקה והבלאי המובטחים בסדרה זו.
Massey Ferguson MF 4700 Series

Massey Ferguson MF 4700 Series


שתי גרסאות סדרה MF 4700 החדשה מוצעים עם הינע אחורי בלבד או עם הינע כפול, לפי דרישה. באלו האחרונות משולבים הגלגלים הקדמיים דרך תיבת העברה באופן אלקטרו-הידראולי. שיטה דומה מניעה גם את יציאת הכוח המוצעת כסטנדרט ב-540 סל"ד, וכאופציה כ-540/540E. המערכת ההידראולית היא מסוג 'מרכז פתוח' וכוללת בעצם שתי מערכות נפרדות: העיקרית מפעילה את הזרועות האחוריות ויציאות נוספות להפעלת ציוד כמו כף או ציוד נגרר/רתום. המערכת המשנית היא בעוצמה נמוכה יותר והיא אחראית על ההיגוי ההידראולי, השילוב להינע קדמי ונעילת הדיפרנציאל. יכולת ההרמה בזרועות האחוריות זהה בשתי הגרסאות, ועומדת על 3.0 טון. הידית המפעילה את הרמת או הורדת הזרועות מאפשרת שליטה במהירות ההעלאה וההורדה, על ידי מהירות הפעלתה, קרי: הורדה מהירה של הידית תגרור הורדה מהירה של הזרועות, למשל, ולהיפך. דגמי סדרה MF 4700 מוצעים כסדנדרט עם קשת הגנה בפני התהפכות, וכאופציה עם תוספת גגון. כרגע אין אפשרות להזמין קבינה סגורה.
לפרטים נוספים ולפניה ליבואנית מסי פרגוסון לארץ, לחצו כאן