, ,

הפתעה: מרצדס עובדת על טנדר

Mercedes-Benz Pick-up
מרצדס מפתיעה עם הודעה דרמטית על הכניסה לתחום ייצור הטנדרים בקטגוריית הטונה. אל תטעו בעיצוב ובכוכב המוכרים: הכוונה להציע בראש ובראשונה טנדר לעבודה, במחיר תחרותי, שיילחם בקטגוריה המצליחה בה מככבים טנדרים המוכרים גם אצלנו דוגמת טויוטה היי-לקס, מיצובישי האנטר, איסוזו די-מקס, ניסאן נבארה ופולקסווגן אמארוק.
במרצדס הודיעו על תוכניותיהם דנן יחד עם הסבר כי ההחלטה התקבלה הן מפני שמדובר בסגמנט מצליח, ההולך וגדל (יותר בעולם, פחות אצלנו…) והן במטרה לעמוד בייעדי הקונצרן לשנים הקרובות. מדובר כאמור בטנדר שיתחרה בקטגוריית ה-"1 טונה", כאשר יש לזכור כי למעט פולקסווגן, עם האמארוק המצליח – שללא ספק היווה סוג של קטליזטור עבור מרצדס להיכנס לתחום – אין כיום יצרנית אירופאית המציעה טנדר דומה.
במרצדס ממעטים במסירת פרטים טכניים או אחרים, ומשחררים איור רשמי אחד בלבד המרמז כיצד ייראה נציגם בסגמנט. אבל, ההצהרה על יעדי המכירות – דרום אמריקה, דרום אפריקה, אוסטרליה ואירופה תחילה – והכוונה להציע שתי רמות אבזור עיקריות, האחת לנדרשים לטנדר לעבודה במדינות פחות עשירות וכתחרות אל מול ציי הטנדרים היפניים, והשנייה לשוק האירופאי היותר-מפונק, חושפת את הכיוון אליו הולכים בקונצרן עם הטנדר המיועד; בדומה לאמארוק של פולקסווגן, כך ישווק גם הטנדר המיועד של מרצדס כרכב עבודה נטו, תחרותי במחיר ובתחזוקה, ובמקביל יוצע באירופה ובשווקים "מפונקים" נוספים ברמות אבזור גבוהות ובמחיר בהתאם. "גם בסגמנט זה נציע מוצר שלא ניתן יהיה לטעות בעיצובו לגבי מוצאו", אומר בהקשר לתוכניות הטנדר העתידיות דיטר צטשה, יו"ר הקונצרן. ולמי שמודאג שהשכנים יתקשו להבחין במבט ראשון כי מדובר במוצר של מרצדס, הוא מוסיף: "גם הסטנדרטים המוכרים שלנו בתחומי הבטיחות, הנוחות, האיכות והיכולות יבואו לידי ביטוי ב-Pick Up העתידי".
הייצור יתבצע ככל הנראה בספרד, במפעל ניסאן בקרבת ברצלונה – היכן שכבר מיושם שת"פ בין שני הקונצרנים (דיימלר ורנו-ניסאן) בייצור המרצדס סיטאן, למעשה רנו קנגו בתחפושת. על סמך מידע ממקורות בגרמניה יש סבירות גבוהה כי כבסיס תשמש פלטפורמת הניסאן נבארה החדש שבשלב מוקדם בפס הייצור תעבור לכיוון שונה, ועל בסיסה יבוצעו התאמות, חיזוקים ושינויים נוספים בכדי להפוך ל"יותר מרצדס מניסאן". ככל הנראה יגיעו המנועים, תיבות ההילוכים ומערכות ההינע מהמדף של מרצדס.
במרצדס מצהירים כי הטנדר החדש יושק במהלך חמש השנים הקרובות, קרי: עוד לפני שנת 2020.
כאמור, בשלב זה לא שוחררו פרטים נוספים, אך הידיעה מעוררת עניין רב בעיקר באירופה, אך גם באסיה ובארה"ב – לשם הטנדר לא צפוי להגיע בשלב הראשון. אנו כמובן נמשיך לעקוב ולדווח על כל עדכון.