, ,

4 במכה – הקולטיבטור של Kverneland

Kverneland CLC pro Cut Kverneland CLC pro Cut קוורנלנד הנורבגית (בבעלות קובוטה היפנית) משיקה קולטיבטור מתקדם חדש בשם CLC pro Cut. מדובר בציוד בו משולבים 4 "אזורי עבודה" שונים, היוצרים יחד עיבוד משולב מושלם, כפי שטוענים אצל היצרנית. הקולטיבטור החדש מיועד לטפל בשטח בו נתרו עשבים וגדמים רבים (דוגמת תירס, דגנים ועוד) ולכן הוא בנוי מארבעה חלקים שונים, כאשר לכל חלק תפקיד שונה.
בחלק הקדמי מותקנים דיסקים בקוטר 45 ס"מ החותכים את האדמה לרצועות. ה-CLC pro Cut מאפשר שליטה בדיסקים אלו מתא המפעיל, עד לעומק חדירה של 5 ס"מ. מיד מאחורי הדיסקים מותקנות 2 שורות של שיניים קפיציות אך מאסיביות המותקנות במרווח גדול זו מזו (כ-40 ס"מ) המפלחות את האדמה ומצניעות את רוב הפסולת האורגנית. השלב השלישי כולל שיני פילוס המפוררות והמבצעות את השלב הראשון של פילוס ויישור הקרקע, תוך השלמת הפיכתה והצנעת החומר האורגני, והשלב הרביעי כולל גלגלי פילוס המפוררים את הרגבים ומותירים אדמה תחוחה ומיושרת.Kverneland CLC pro Cut Kverneland CLC pro Cut קוורנלנד CLC pro Cut יושב על שלדת CLC pro המוכרת ומוצע ב-4 גדלים שונים: שלדה קשיחה ברוחבי עבודה של 3.0 או 3.5 מ' ושלדה מתקפלת המציעה רוחבי עבודה של 4.0 ו-4.5 מ'. הגרסאות הקשיחות מותאמות לעבודה עם טרקטורים עם עד 240 כ"ס, והמתקפלות מתאימות לעבודה עם טרקטורים עם הספק עד 325 כ"ס.
בקוורנלנד מדגישים כי כל המסבים בקולטיבטור החדש לא דורשים תחזוקה וכי ניתן להתאים את מידות ועובי הדיסקים הקדמיים וגלגלי הפילוס האחוריים בהתאם לסוג הקרקע והעיבוד.