,

קלאאס: טכנולוגיה חדשה למקצרות

Claas Disco Max Cut
קלאאס הגרמנייה משיקה סדרת מקצרות דיסק חדשה בשם Max Cut. מדובר בליין ארוך ומקיף הכולל בשלב ההשקה לא פחות מ-19 דגמים, ברוחבי עבודה שבין 2.6 מטרים ליחידה בודדת ועד לשילוב של 3 מקצרות המכסות רוחב כיסוח של 9.1 מטרים. ליין המקצרות החדש מתבסס על טכנולוגיה חדשה של קלאאס, המכונה Max Cut, והמתיימרת להציב סטנדרטים חדשים בתחום; בקלאאס מציעים ליין כה רחב של מקצרות במטרה להתאים לכל דרישה חקלאית: החל בדגם קומפקטי וקטן יחסית, לבעלי משקים או חוות קטנות ובינוניות, ועד לשילובים של 3 מקצרות על טרקטור אחד – כתחרות ממשית, אטרקטיבית בעלותה ובנוחות וקלות השימוש והאחסון, כנגד מקצרות 'סלף' גדולות, יקרות משמעותית והלכה למעשה – שימושיות לעונה קצרה ותו לא.
Claas Disco Max Cut
עם שאיפות כאלו, הכוללות כאמור ביצועים כשל מקצרה עצמאים Full Size, נדרשות המקצרות החדשות לאפשר עבודה במהירות גבוהה מאוד יחד עם חיתוך נקי ויכולת התמודדות עם מגוון סוגי צמחייה, רמות לחות, צפיפות וכיו"ב. בקלאאס מפרטים אודות המבנה הבסיסי של המקצרות, שעיקרו יחידה אחת שלמה כבסיס, המעוצבת עם חלק קדמי גלי, במטרה לאפשר מיקום הדיסקים כמה שיותר קדימה. עיצוב הבסיס דנן יחד עם מבנה יחידת דיסקים חדשני יוצר – לדברי אנשי קלאאס – חפיפה גדולה משמעותית של להבי הדיסק ביחס לשיטות מקבילות. כפועל יוצא נוצר כך שטח מגע להבים גדול יותר עם הצמחייה, או במילים אחרות: שטח כיסוח גדול יותר פר מטר רוחב מקצרה.
Claas Disco Max Cut
עוד תכונה המתקבלת כתוצאה ממבנה מערכת ה-Max Cut החדשה היא בפינוי היעיל והמהיר יותר של התבן הקצור לאחור או הצידה, מה שבתורו מאפשר מהירות עבודה גבוהה יותר. הבסיס למקצרה עשוי שני חלקים, המחוברים זה מעל זה באמצעות ברגים, במטרה להעניק למקצרה כוח פיתול גבוה יותר, ולאפשר פירוק, תחזוקה וניקוי נוחים יותר מאשר חלקים המרותכים זה לזה. בקלאאס טוענים עוד כי חיבור באמצעות ברגים במקום ריתוך מונע היווצרות סדקים מיקרוסקופיים במתכת הנוצרים בעקבות עבודת הריתוך, והעלולים בטווח הארוך יותר להוביל לסדקים ושברים לאחר עבודה ממושכת תחת עומס. כל החלקים המועדים לשחיקה ניתנים להחלפה בקלות יחסית, באמצעות פתיחת מספר ברגים.
Claas Disco Max Cut
מערכת העברת הכוח במקצרות החדשות ('לוויין') מגורזת אוטומטית באופן תדיר ורציף ואינה דורשת תחזוקה. בקלאאס תכננו את המערכת עם יחסי העברה מיוחדים ועמידה בכוחות פיתול גבוהים במיוחד כך שניתן להסתפק במהירות PTO של 850 במקום 1,000 סל"ד לאותה מהירות עבודה, מה שכמובן מוריד מהעומס ומקטין את צריכת הדלק של הטרקטור המפעיל; לדברי אנשי היצרנית מדובר בפוטנציאל לחיסכון של עד 20% מרשימים בהחלט בצריכת הדלק.
השיווק והמכירות של מקצרות ה-Max Cut החדשות של קלאאס כבר החל. לפניה ליבואנית קלאאס לארץ, לחצו כאן