,

מזרעת דריל חדשה ל-Kuhn; שינוי כללי המשחק?

Kuhn Universal drill Espro
קוהן (Kuhn) הצרפתייה משיקה מזרעת דריל חדשה בשם Espro. למעשה מדובר בסדרת מזרעות שבשלב ראשון תוצע בשני רוחבי עבודה: 3.0 ו-6.0 מטרים. לדברי אנשי היצרנית מדובר במהפיכה בתחום, ולפחות על סמך ההצהרות – נראה שהתיאור אינו מופרז. במה מדובר?
Kuhn Universal drill Espro
לב המזרעה – תרתי משמע – במקרה זה הם "גלגלי דחיסה" שבניגוד לשמם עושים בדיוק את ההיפך מלדחוס את הקרקע; המזרעה כוללת שיני קלטור ושורת דיסקים משוננים המכינים את הקרקע להחדרת הזרעים, כאשר בחלקה הקדמי ובחלקה האחורי מוצעות שורה של גלגלים בקוטר שונה (קטן יותר מלפנים – 45 ס"מ קוטר, וגדול יותר מאחור – 90 ס"מ קוטר) שתפקידם לקחת חלק משמעותי במשקל המזרעה. המשקל מתפרס על פני שטח מגע עצום ביחס למקובל במזרעות דומות (הנשענות על פחות גלגלים) והיות המזרעה יושבת על הגלגלים דנן – נדרש טרקטור עם פחות כ"ס לגרירתה. חלוקת המשקל על פני שטח כה גדול מצמצם עד לאפס השפעות דחיסת יתר, גם על אדמה רכב ו/או מעובדת.
Kuhn Universal drill Espro
בשורה התחתונה – טוענים בקוהן – ניתן לזרוע מהר יותר, תוך פחות נזק לקרקע, הודות לשימוש בטרקטור קל וחזק יותר מהמוכר במזרעות בגודל שכזה. על פי קוהן די ב-35 כ"ס/טרקטור למטר רוחב עבודה, קרי: טרקטור עם 200 כ"ס מספיק בכדי לזרוע עם גרסת 6.0 המטרים.

אלו שני הדגמים המוצעים ועיקר נתוניהם:
מזרעה 'דריל' Kuhn Espro 3000:
הספק טרקטור נדרש: 105-200 כ"ס מערכת זריעה: 2 שורות דיסקים כפולים בקוטר 14" מותקנים על מרכב זריעה Crossflex, מערכת בקרה Isobus, ראדאר רוחב עבודה: 3.0 מ' רוחב הובלה/גרירה: 3.0 מ' אורך כולל להובלה: 7.60 מ' משקל עצמי: 3,600 ק"ג נפח מיכל זרעים: 2,500 ל' רווח בין שורות: 150 מ"מ טווח מהירות זריעה: 7-17 קמ"ש

מזרעה 'דריל' Kuhn Espro 6000:
הספק טרקטור נדרש: 210-350 כ"ס מערכת זריעה: 2 שורות דיסקים כפולים בקוטר 14" מותקנים על מרכב זריעה Crossflex, מערכת בקרה Isobus, ראדאר רוחב עבודה: 6.0 מ' רוחב הובלה/גרירה: 3.0 מ' אורך כולל להובלה: 8.90 מ' משקל עצמי: 8,000 ק"ג נפח מיכל זרעים: 3,500 ל' רווח בין שורות: 150 מ"מ טווח מהירות זריעה: 7-17 קמ"ש

ב-Kuhn מציינים כי המזרעה המתקדמת, שכוללת מן הסתם מערכות זריעה, מיכל זרעים ומכלולים מתקדמים נוספים מעבר לשורות הגלגלים, מסוגל לזרוע בטווח המהירויות שבין 7-17 קמ"ש ללא בעיה, וכי חקלאים שכבר ניסו אותה במסגרת תקופת ההרצה והבדיקה, דיווחו על מהירויות גבוהות עוד יותר.
הגלגלים הרבים המותקנים על המזרעה – עד 40(!) בגרסה הרחבה – משמשים 'על הדרך' כמפלסים ומפלסי הקרקע, לאחר שהשורה הקדמית מפוררת ומשטחת גושים גדולים אם ישנם לפני המזרעה, והשורה האחורית מיישרת ומהדקת קלות את הקרקע לאחר שטופלה על ידי הדיסקים, ומותירה לצינורות המזרעה המחדירות את הזרעים אל הקרקע מצע חלק, מיושר ומפולס.
Kuhn Universal drill Espro
מ-Kuhn מודיעים כי המזרעות החדשות תשווקנה תחילה באופן מבוקר ומוגבל החל מהקיץ הקרוב, בעוד חודשים ספורים. השיווק יחל בכמה מדינות באירופה ומאוחר יותר יתפרס על פני כלל המדינות בהן משווקים מוצרי קון. לפניה ליבואנית לארץ, לחצו כאן


>