, ,

ניו הולנד חושפת סדרה T6 כל-חדשה

New Holland T6.175
ניו הולנד ממשיכה במתקפת החידושים והרענונים של דגמים וסדרות וותיקות, כאשר אחרי השקת מהדורות עדכניות של ה-Workmaster וה-TS6 מגיע תור סדרה T6 להיוולד מחדש. הטרקטורים הבינוניים הרב-תכליתיים מוצעים עתה בטווח ההספק שבין 145 ל-174 כ"ס, ומצוידים במנוע FPT חדש ומתקדם עם 4 צילינדרים ובנפח 4.5 ליטר או – בגרסה החזקה – מנוע 6 צילינדרים בנפח 6.7 ליטר. כל גרסאות המנועים החדשים עומדות בתקני Tier 4B. העברת הכוח אל הגלגלים מתבצעת בדגמי הטרקטורים החדשים מסדרה T6 באמצעות כמה אופציות לבחירה, בהתאם לדרישות הספציפיות של כל לקוח: Electro Command עם semi-powershift, תיבת Electro Command עם AutoShift ולבחירה semi-powershift והילוכי זחילה ו-Auto Command רציף. תיבות אלו מאפשרות מהירות מרבית בת 40 או 50 קמ"ש, בהתאם לסוג התיבה ולבחירה.

היצע הדגמים החדשים הוא כדלקמן:
ניו הולנד T6.145: מנוע 4 ציל', 4.5 ל', 145 כ"ס מרביים, 95 כ"ס ב-PTO
ניו הולנד T6.145 Auto Command: מנוע 4 ציל', 4.5 ל', 145 כ"ס מרביים, 95 כ"ס ב-PTO
ניו הולנד T6.155: מנוע 4 ציל', 4.5 ל', 155 כ"ס מרביים, 105 כ"ס ב-PTO
ניו הולנד T6.165: מנוע 4 ציל', 4.5 ל', 169 כ"ס מרביים, 110 כ"ס ב-PTO
ניו הולנד T6.165 Auto Command: מנוע 4 ציל', 4.5 ל', 169 כ"ס מרביים, 110 כ"ס ב-PTO
ניו הולנד T6.175: מנוע 4 ציל', 4.5 ל', 175 כ"ס מרביים, 120 כ"ס ב-PTO
ניו הולנד T6.175 Auto Command: מנוע 4 ציל', 4.5 ל', 175 כ"ס מרביים, 120 כ"ס ב-PTO
ניו הולנד T6.180: מנוע 4 ציל', 4.5 ל', 175 כ"ס מרביים, 125 כ"ס ב-PTO

New Holland T6 Series
סדרה T6 החדשה הוצגה לראשונה בפני ציבור חקלאים במסגרת תערוכה בקליפורניה לפני כשבועיים ומאז היא מוצגת במקומות נוספים בעולם, בכלל זה גם באירופה. כמובן שגם כאן בולט קו העיצוב העדכני של הטרקטורים החקלאיים מבית ניו הולנד, עם קווים מעודנים, מעוגלים והרמוניים מבעבר; יחידות פתחי האוורור הגדולות יותר ומערכת התאורה הקדמית משתלבות היטב בקו הכללי החדש. בסדרה החדשה מוצע תא המפעיל החדש מדגם Horizon המציע "סביבת עבודה מושלמת" כפי שמבטיחים אצל הכחולים; שדה הראיה השתפר, המרווח הפנימי גדל, יחידת המושב החדשה וסביבת ההגה והמחוונים תוכננו מחדש, המזגן ופתחי האוורור חדשים וגם מתחת לחיפוי הפנימי העשוי חומרים חדשים מותקן חומר בידוד בפני רעשים יעיל ומלא מבעבר. השיפור המשמעותי בשדה הראיה נובע הן מהגדלת שטח השמשות והן בשל היותן עשויות – מכל צד – חתיכה אחת, ללו קורות מפריעות, מדגישים בניו הולנד. פנסי LED ביחידת הגג הם סטנדרט, וטוענים לשיפור משמעותי בראיה לאחר רדת החשיכה, ביחס לדגמי ה-T6 היוצאים: עם ההשקה טענו אנשי ניו הולנד לשיפור מרשים של 77% בעוצמת ובבהירות התאורה החדשה, ביחס לזו בדגמי הסדרה העכשווית. זאת ועוד: אופציה למערכת תאורה חזקה עוד יותר מתיימרת להציע עוצמת תאורה הגדולה פי 4 (!) בהשוואה לעוצמה בדגמים היוצאים, מה שבהחלט מבטיח "מהפיכה" בעבודות בלילה.
בניו הולנד מציינים כי השלדה תוכננה מחדש בסדרה החדשה ומציעה בסיס גלגלים ארוך יותר. זה האחרון דומה לאורך בסיס הגלגלים המינימאלי שאפיין את דגמי 6-הצילינדרים היוצאים – 2.64 מ' – כאשר עם מערכת שיכוך קדמית עולה נתון זה לכדי 2.69 מ' ועם מערכת ההיגוי SuperSteer יעמוד אורך בסיס הגלגלים על 2.79 מ'. למרות זאת מוצע רדיוס סיבוב בן 4.6 מ' בלבד, כאשר עם מערכת ההיגוי הייחודית לניו הולנד – SuperSteer – מצטמצם הרדיוס לכדי 4.3 מ' בלבד. בסיס הגלגלים הארוך יותר מעניק שיפור באחיזה, ביציבות ובנוחות בעבודה, בעיקר בשדה משובש. אם כל זה אינו מספיק בסעיף ההגנה על נוחות עכוז המפעיל – ניתן להזמין את תא המפעיל יושב על בולמים (מערכת המכונה Comfort Ride).
בנוסף לעיצוב, לקבינה ולשלדה החדשים בסדרה T6 החדשה, כמובן שגם המנועים טופלו במטרה להציע עוד בפחות, כאמור. במחלקת המנועים התעשייתיים בפיאט – ספקית יחידות הכוח כאן – טוענים לעיבוד מעמיק ומקיף של המנועים החדשים, הכולל ראשי מנוע חדשים, מערכת פליטה המותאמת לתקני פליטת המזהמים העדכניים, מחשב ניהול מנוע חדש ועוד. כתוצאה מובטחת פעולה חלקה יותר, עקומת מומנט שטוחה מבעבר, מומנט מרבי גבוה יותר וצריכת דלק נמוכה יותר.
עוד מצויין עם חשיפת הסדרה החדשה כי רבות הושקע בתכנון בהתאמתה לעבוד עם מעמיס קדמי, ומבחינת היצרנית מדובר בטרקטור שמיועד לכך ורק יש לחבר את המעמיס ולצאת לעבודה. בניו הולנד עצמה מציעים 2 ערכות מעמיסים המותאמות לדגמי סדרה זו.
לפניה ליבואנית ניו הולנד לארץ, לחצו כאן