,

ועכשיו: גם ל-TATRA משאית "חקלאית"

TATRA Agrotruck 6x6
טרנד המשאיות לשימוש חקלאי צובר תנופה באירופה כאשר המצטרפת האחרונה לתופעה היא יצרנית המשאיות הצ'כית הנודע טטרה (Tatra) עם ה-Agrotruck 6×6 החדשה. מדובר במשאית שייעודה העיקרי הוא הובלת תבואות מהשדה לחווה, למשק או למרכז המזון, כאשר הדרך כוללת נסיעה – לעיתים לא מבוטלת – גם בכבישים ציבוריים, בהם גם מהירים.
טטרה היא אמנם יצרנית מזרח אירופאית לשעבר, מוצא שבדרך כלל לא מבטיח גדולות ונצורות בכל הקשור לטכנולוגיה מתקדמת, איכות ויכולות כלי רכב בהשוואה למוכר במערב, אך היא בהחלט בגדר חריג. טטרה מייצרת משאיות מאז 1898 ודווקא הכיבוש והסיפוח הגרמנים בזמן מלחה"ע ה-2 הם שהפכו את טטרה לשם נרדף לאיכות, אמינות אגדית ובעיקר – יצרנית משאיות שטח עם יכולות עבירות שקובעות את הסטנדרט מאז. הגרמנים אילצו את מפעל המכוניות והמשאיות דאז לספק משאיות לצבא הגרמני, ובתפוקה מלאה, תוך התבססות על יכולות השטח הנדירות שצברה טטרה עם משאיות כפולות הנעה, ושיטת הבנייה הייחודית לה, המאפשרת הרכבה מודולארית של יחידות סרנים האחת לשנייה, בקלות יחסית.
איור של שלדת טטרה אופיינית, המתבססת על צינורות מאסיביים, בתוכם עוברים צירי ההינע, במקום כמקובל – שלדה לחוד וציריות וגל הינע לחוד
עבור טטרה, אם כן, הסבת משאית לשימוש בשטח קשה אינה מסובכת מדי, שכן יכולות שטח מהוות חלק מה-DNA של משאיות טטרה מזה שנים ארוכות. כבסיס ל-Agrotruck 6×6 משמשת טטרה Phoenix T158 עם מנוע Paccar MX עדכני העומד בתקני יורו-5 (Paccar האמריקאית, באמצעות חברת הבת דאף, מחזיקה ב-19% מטטרה); ניתן לבחור בין 3 רמות הספק: 355, 400 או 455 כ"ס, ומבין 3 אופציות לתיבות הילוכים: ידנית של ZF או אוטומטית של ZF או אליסון. הטטרה ה'חקלאית'
דאף מספקת גם את תאי הנהג למשאית.
TATRA Agrotruck 6x6
הגבלת המהירות ל-65 קמ"ש הופכת את הטטרה Agrotruck 6×6 לטרקטור חקלאי בצ'כיה כמו גם בארצות נוספות באירופה, וכך היא מתחרה בעיקר אל מול טרקטורים גדולים המשמשים קבלנים או חקלאים הפועלים בקנ"מ גדול. כל הסרנים מותקנים על בולמי אוויר, כך שניתן לכוון את מרווח הגחון מעלה ומטה בטווח של 30 ס"מ. עוד תוספת מעניינת היא מערכת ניפוח וריקון לחצי אוויר בצמיגים מתוך תא הנהג, המאפשרת לחץ מתאים לכל סוג של עבודה או שטח.
כאופציה ניתן לקבל סרן אחורי הניתן להיגוי, פעולה הניתנת לביצוע עד למהירות של 40 קמ"ש.
TATRA Agrotruck 6x6
טטרה הציגה את ה-Agrotruck 6×6 כבר לפני מספר חודשים באופן מוגבל, ועתה מתחילה המכירה החופשית. עבור טטרה מדובר בשוק חשוב המהווה המשך להתמחות שלה בנישות ייחודיות כמו כיבוי אש, צבא, מכרות, יערנות וכיו"ב. טטרה בהחלט שואפת להתבלט גם בענפי החקלאות באירופה, כחלופה אטרקטיבית אל מול הטרקטורים הגדולים המשמשים להובלת מטענים הן בשדה והן על הכביש הציבורי. במסגרת ההשקה ערכו בטטרה השוואה בין ה-Agrotruck 6×6 עם המנוע החלש יותר (355 כ"ס) לבין ג'ון דיר 8360R עם הספק דומה, כאשר מחיר שניהם דומה אף הוא ועומד על כ-115,000 ליש"ט. על פי טטרה עולה בשורה התחתונה הובלת טונה מטען במשאית כ-30% פחות מעלות ההובלה עם הטרקטור. קשה להתעלם מנתון שכזה.

עוד על משאיות 'חקלאיות' באתר:
מרצדס ארוקס מוסבת על ידי Paul Nutzfahrzeuge GmbH
משאית מ.א.ן. מוסבת על ידי Amag AG
משאית מ.א.ן. מוסבת על ידי Stapel
משאית מרצדס ארוקס 2042AS מקורית ממרצדס