, , ,

הקומביין הגדול בעולם – לייצור!

Tribine Harvester LLC
בתחילת 2013 סיפרנו לכם לראשונה על Tribine Harvester LLC מקנזס, חברה שהוקמה על ידי חוואי בשם בן דילון ושהציגה מוטציה ענקית ומוזרה שהתיימרה להיות הקומביין הגדול בעולם.
חשיפת הכלי – כולל הדגמה בעבודה – עוררה גלי התרגשות ועניין אצל חקלאים רבים בארה"ב, שכן המספרים היו לא פחות ממדהימים. הרעיון היה להציע כלי המתבסס על טכנולוגיה ומנועים מוכרים, אך בעל יכולות עבודה והספקים גדולים פי כמה מהסטנדרט המוכר כיום. בשורה התחתונה מתיימר קומביין העתיד הענק של Tribine Harvester להציע חיסכון משמעותי בזמן העבודה, בצריכת הדלק ביחס לשימוש בקומביינים מוכרים, בחיסכון בשעות עבודת מפעיל ועוד.
Tribine Harvester LLC
כיום, כשנתיים מאוחר יותר, הם הפכו הנתונים והמספרים למרשימים עוד יותר, לאחר עדכון והצהרת כוונות מדויקת יותר המלווים בהודעה בדבר התקדמות לקראת ייצור סדרתי.
לקומביין הכתום הפרקי אורך כולל של 10.7 מ', רוחב (ללא השולחן, כמובן) של 4.55 מ' ומיכל תבואות עצום בנפח 35 מ"ק! ארבעת גלגלי הענק הם במידה 1050/50-R32 (ההינע כפול קבוע) ואב הטיפוס מורכב מחלק קדמי הכולל תא מפעיל ושולחן מקומביין Gleaner S77 (חברה-בת של קונצרן AGCO) וחלק אחורי – מיכל התבואה – מתכנון וייצור עצמיים. גם מערכת ההינע הכפול ומנגנון ריקון המיכל המהפכני המצליח לרוקנו תוך כ-2 דקות בלבד (למעלה מ-15 מ"ק בדקה!!) הם מתכנון עצמי.
Tribine Harvester LLC
דובר החברה הודיע כי ייצור הקומביין המהפכני הולך ומתקרב, כאשר הוא מסמן את תחילת 2016 כתאריך יעד בו יחלו ניסויי השדה המסכמים, עם כוונה להגיע לייצור סדרתי ולמכירות כבר בסוף אותה השנה. במקביל נפתח לא מכבר מרכז עיצוב ופיתוח במטה החברה בקנזס, שירכז את העיצוב והמבנה הסופי של הקומביין המיועד, שככל הנראה יסתמך על דגמי ה-S77 של Gleaner, אך יקבל עיצוב מקורי משלו.
השאלה שטרם הומצאה לה תשובה היא האם הכוונה של היזם והמשקיעים בחברה "ללכת על זה" בכוחות עצמם, או שבמקביל נרקם הסכם שת"פ עם אחת מיצרניות הקומביינים הגדולות בארה"ב, בדבר ייצור. נמתין בסבלנות לראות האם Tribine Harvester יצליחו להתחיל מהפיכה בעולם הקומביינים, עם כלים בגדלים לא מוכרים עד כה, או שמא ברגעים אלו ממש פועלת יצרנית גדולה ומוכרת על תשובה משלה לעניין. אנו כמובן נמשיך לעקוב ולעדכן Tribine Harvester LLC