, ,

מעמיסי דוסאן לחקלאות

Doosan DL300-5
דוסאן הקוריאנית משיקה 5 מעמיסים אופניים חדשים, המשך למעמיסים וותיקים יותר שקיבלו מנועים נקיים ויעילים מבעבר, שפע שיפורים ועדכונים בתא המפעיל ו-הכנה והתאמות מיוחדות עבור שימוש בענפי החקלאות השונים.

מחפשים שופל חדש? לא מחליטים לפני שמשווים! שירות חינם חדש – לחצו על התמונה!

מחפשים שופל חדש? לא מחליטים לפני שמשווים! שירות חינם חדש – לחצו על התמונה!

יש לציין כי לא מדובר במעמיסים שהותאמו לשימוש חקלאי בלבד, דוגמת סדרות ה-Agri של JCB, למשל – אלא בעדכון ורענון מעמיסים מוכרים, שבין היתר הותאמו יותר מבעבר לשימושי החקלאות השונים, על דרישותיהם השונות ביחס לשימוש המקובל במעמיסים בענפי החציבה, הבנייה, התשתיות וכיו"ב.
Doosan DL350-5
הדגמים החדשים הם דוסאן DL300-5 (משקל עבודה 17,640-18,030 ק"ג, הספק 213 כ"ס, נפח כף סטנדרטית 3.0-3.2 מ"ק), דוסאן DL350-5 (משקל עבודה 19,745 ק"ג, הספק 271 כ"ס, כף סטנדרטית 3.5 מ"ק), דוסאן DL420-5 (משקל עבודה 21,955 ק"ג, הספק 282 כ"ס, כף סטנדרטית 3.5-4.5 מ"ק), דוסאן DL450-5 (משקל עבודה 25,300 ק"ג, הספק 305 כ"ס, כף סטנדרטית 4.5-4.8 מ"ק) ודוסאן DL550-5 (משקל עבודה 31,125 ק"ג, הספק 394 כ"ס, כף סטנדרטית 7.1 מ"ק). בכל הדגמים המנועים עומדים בתקני Tier 4 ומסופקים על ידי סקאניה השבדית.
Doosan DL420-5
על מנת להתאים גם לעבודה בתחומי החקלאות, מוצעים מעמיסים חדשים אלו עם מערכת קירור הכוללת מאוורר שיכול להסתובב בכיוון ההפוך לצורכי ניקוי (חשוב בעיקר בעבודה עם לכלוך גס באוויר, כמו חציר, זבל וכיו"ב). מערכת זו ניתנת לתפעול מתוך תא המפעיל באמצעות לחיצה על כפתור, אך ניתן גם להכניסה למצב אוטומטי, בו המאוורר יסתובב בכיוון ההפוך מדי 30, 60, 90 או 120 דקות – על פי כיול המפעיל ובהתאם לאופי העבודה.
תא המפעיל במעמיסים החדשים
מערכת חיבור וניתוק מהירים נועדה להקל על המעבר מציוד רתום אחד לשני, דוגמת כף למזלג וחוזר חלילה; מערכת זו מוצעת כאופציה במעמיסים החדשים של דוסאן. עוד אופציה שתמצא שימוש יעיל במשימות חקלאיות היא זרוע מוארכת המאפשרת הגעה למקומות גבוהים יותר, כמו למשל בהעמסת חבילות חציר, העמסת זבל או מילוי תכוף של מערבל מזון.
Doosan DL450-5
מעבר לכך כוללים המעמיסים החדשים שפע שיפורים ותוספות ביחס לדגמים קודמים, לאו דווקא בהקשר ליישום חקלאי; כל יחידת גלגל ההגה והמחוונים היא חדשה אצל חמשת המעמיסים האופניים החדשים, ומאפשרת עתה עוד מרווח לרגליים ולברכיים ונוחות רבה יותר בכוונון. שעון צריכת דלק חדש מראה את צריכת הדלק בזמן אמת וצג דיגיטלי גדול יותר מקל על המעקב אחר נתוני המכונה. בסה"כ עוצבו תאי המפעיל מחדש, עם הבטחה לשדה ראייה משופר סביב ובידוד טוב מבעבר בפני רעשים.
כל המעמיסים החדשים קיבלו כסטנדרט מערכת כיבוי מנוע אוטומטית, כאשר המפעיל יכול לבחור בטווח הזמן שבין 3 ל-60 דקות בו המנוע ייכבה אוטומטית מרגע הפעם האחרונה בה נלחצה המצערת. מערכת התאורה שופרה וכוללת עתה פנסי LED מאחור עם עוצמת ורדיוס תאורה גדולים מבעבר. מסנן האוויר חדש אף הוא אצל כל המעמיסים דנן – גדול יותר והדורש החלפות בטווחי שע"מ גדולים יותר.
Doosan DL550-5
מערכת גירוז מרכזית אוטומטית מוצעת כאופציה וניתנת לתפעול מתוך תא המפעיל; בדוסאן טוענים כי מערכת זו לא רק חוסכת שעות תחזוקה וטיפול רבות אלא גם מאריכה את חיי המכלולים ומגדילה את האמינות בעיקר בשל הגירוז העקבי, ותכונת המערכת שלא לגרז מעט מדי – ולא הרבה מדי.
עוד נציין את האפשרות לבחור מבין 3 מצבי עבודה – 'חיסכון', 'סטנדרט' ו-'כוח' – בהתאם לצורך, ובכך למקסם את ניצולת המנוע ולתרום לחיסכון בצריכת הדלק. דוסאן מיובאת לארץ על ידי חברת אמקול