, ,

מרסקות גזם חדשות מ-Echo

ECHO GHX-180B
יצרנית ציוד הגינון והיערנות היפנית Echo משיקה שלוש מרסקות גזם לשימוש ביתי או מקצועני בשם GHX-180H ,GHX-180W ו-GHX-180E. מדובר בדגמים חדשים המחליפים בהיצע את ה-GHX-180 המיוצר מאז 1996. ב'אקו' מציינים כי המרסקות החדשות מיועדות בעיקר עבור שוק ההשכרות, ולפיכך מצטיינות במבנה מאסיבי ועמיד, פשטות בתפעול ונוחת בהובלה ובניוד. לא מעט בעלי בתים עם גינות נדרשים למרסקת גזם לטיפול בגזם בגינתם, אך מאחר ומרסקת גזם הנה כלי לא זול, ומאחר וריסוק הגזם נעשה על פי רוב בתרופה מוגדרת וקבועה, מעדיפים יותר ויותר צרכנים לשכור מכונה ליום או יומיים ולחסוך בכך את הרכישה.
מנגנון ריסוק המבוסס על פטישונים נועד לרסק כל סוג עץ שיוכנס למכונה, עד לקוטר גזע של 8 ס"מ.
ECHO GHX-180B
היצע המנועים כולל 2 יחידות חשמליות ושני מנועי בנזין – האחד מתוצרת בריגס&סטראטון והשני מתוצרת הונדה. ל-GHX-180W מנוע חשמלי המייצר 2.2 קילו-ואט (כ-3.0 כ"ס) והוא מתאים לריסוק ענפים עד לקוטר 6 ס"מ. דגם זה ניזון מחשמל ביתי רגיל, חד-פאזי. לנדרשים לכלי חזק יותר, אך עדיין רוצים פעולה שקטה וללא צריכת דלק ופליטת מזהמים, מוצע האקו GHX-180E שמנועו מייצר 3.0 קילו-ואט (כ-4.0 כ"ס) אך הוא דורש חיבור לחשמל תלת-פאזי. לשימוש בתנאים ללא חשמל זמין באזור מוצעים כאמור צמד דגמים המונעים באמצעות מנועי בנזין. ל-GHX-180H מנוע הונדה המציע 3.4 כ"ס בעוד של-GHX-180B מנוע ברידג'&סטראטון עם 3.8 כ"ס, ובכך הופך לחזק בהיצע.
ב'אקו' מדגישים את קלות התפעול של המרסקות החדשות, ובכלל זה את האפשרות להוציא גזם או ענפים שסתמו את המכונה מסיבה זו או אחרת, ללא הצורך להשתמש בכלי עבודה. רוחב כולל של מטר אחד בלבד (כולל גלגלים) מאפשר ניוד נוח דרך רוב שערי החצרות – גם אם צרים. המרסקות שוקלות כ-75 ק"ג. לפניה ליבואנית ציוד Echo לארץ, לחצו כאן