, , ,

ג'ון דיר: צעד נוסף לקראת הטרקטור החשמלי

בתחילת 2014 חשפנו כאן את השלב המתקדם בו מצויה ג'ון דיר בפיתוח טרקטור היברידי, המשלב בין מנוע דיזל למנוע חשמלי.
הגרסה העדכנית ביותר עליה דובר בשעתו היתה גרסת אב טיפוס של ג'ון דיר המכונה 6210Re.
היה זה המשך פיתוח פרויקט הטרקטור ההיברידי של החברה, עם תקווה להגיע לייצור סדרתי ראשוני במהלך 2015.
john deere Battery Boost
עתה מציגה היצרנית האמריקאית הירוקה המשך פיתוח עבור טרקטורים היברידיים, קרי – המשלבים בין מנוע בעירה פנימית למנוע חשמלי – בדמות צבר סוללות ליתיום-איון כספק חשמל למנוע החשמלי הנוסף בטרקטור. בג'ון דיר מכנים את הפרוייקט john deere Battery Boost ומגדירים את תוספת הסוללות כמותאמת "לכל טרקטור היברידי", אך העובדה שכרגע אין ממש כאלו בשוק בייצור ושבצילום הרשמי נראה 6210Re עם ארגז הסוללות בחזית, יותר ממרמזת כי זה האחרון מתקרב לייצור וכי ה-Grid Plug-in Hybrid System, כפי שהוא נקרא, מיועד עבורו.
ה-Grid Plug-in Hybrid System נראה כארגז אטום או כמשקולת קדמית, והוא מותקן במקומה, בחזית הטרקטור. בג'ון דיר לא מפרטים לגבי משקל, עוצמה, זמן הטעינה הנדרש למילוי ממצב ריק וזמן עבודה, אך כן מדגישים כי חיבור למנוע החשמלי בטרקטור – ו/או לציוד רתום חשמלי עתידי – מוסיפים 136 כ"ס להספק מנוע הדיזל בטרקטור. השימוש יכול להיות מגוון, החל מיכולת תנועה על טהרת החשמל בלבד, עבור בתוספת כוח (בדומה ל-Boost) בעת הצורך ועד לעבודה רציפה כאשר הטרקטור עובד כמו טרקטור דיזל מקביל בהספקו, אך למעשה קיבל תוספת משמעותית ביותר לכוח המנוע – מבלי שצריכת הדלק, הסל"ד או הרעש יעלו. השליטה והבקרה של זרימת וניצולת הכוח החשמלי הנוסף מתבצעת דרך מסך מגע גדול בתא המפעיל, בו הוא יכול לבחור את אופי וסוג העבודה בלחיצה קלה. עוד נתון חשוב שלא מצוין בהודעה לעיתונות הוא היכולת להטעין את הסוללות בזמן העבודה (ניצול אנרגיית הבלימה, אנרגיה חוזרת ממערכת ההידראולית או טעינה ישירה ממנועה הדיזל) – יכולת שתוזיל ותייעל את השימוש בסוללות הנטענות עוד יותר.
בשורה התחתונה מדובר בהחלט בצעד גדול לפנים לקידום ה"מהפיכה החשמלית" בטרקטורים חקלאיים. בג'ון דיר לא אומרים מילה אודות מועד השקה עתידי מתוכנן של טרקטור היברידי "מוכן לעבודה", אך מועד זה מתקרב.