,

(משאית) המרצדס של הטרקטורים?

Paul Nutzfahrzeuge Agro Mover

באירופה, בעיקר בגרמניה, הולכת ומתפתחת תעשיית מיכון חקלאי ייחודית לצד תעשיית הטרקטורים. סיפרנו כאן כבר בעבר על יצרניות מתמחות, המסבות משאיות כבדות ועתירות הספק לשימושים חקלאיים. התופעה בולטת בעיקר בגרמניה, אך לא רק, ולהבנת חשיבות השוק והמגמה אליה תחום זה הולך, די להביט על מרצס בנץ הענקית, חלק מקונצרן דיימלר שהנו יצרן המשאיות הגדול בעולם, בכדי להבין במה מדובר; מרצדס השיקה כבר גרסה משלה לנושא, "מהמפעל" (ראו תזכורת למטה).
עיקר השימוש במשאיות המוסבות הוא גרירה והובלה. רובן מוגבלות במהירותן (לרוב ל-80 קמ"ש), אך מתוכננות לתנועה על כביש ציבורי עם כל מערכות הבטיחות – ומהירות הנסיעה – הנדרשות לכך. לאחר אבזור והתאמות נדרשות יכולה משאית כזו להיכנס לשדה כמעט כמו טרקטור, להעמיס מטען או לחבר נגרר, ולבצע הובלה שנתפסת כיום יותר ויותר כבזבוז משאבים – בלאי, דלק וזמן – אם מבוצעת על ידי טרקטור. מסתבר שלגופים גדולים העוסקים בחקלאות בקנה מידה גדול העסק הזה משתלם, לראיה – עוד ועוד דגמים המושקים לשוק.
המילה האחרונה בתחום מגיעה מחברה – נכון, גרמנית… – בשם Paul Nutzfahrzeuge GmbH.
לא מדובר בסדנה של חקלאי חביב או במוסך המסב משאיות בלבד. החברה נחשבת למובילה עולמית בייצור מלא ובהסבת משאיות למשימות מיוחדות ובהיצע שלה ליין דגמים – חלקם ענקיים – מקוריים ומבחר עצום של הסבות על בסיס משאיות סטנדרטיות בייצור סדרתי. בנוסף מסבה החברה מנופים ניידים, נגררים מיוחדים ומשאיות ייחודיות בהתאם לדרישות הלקוח. ממש לא קוטלת קנים.

Paul Nutzfahrzeuge Agro Mover

ה-Agro Mover החדשה שהושקה זה עתה על ידי Paul Nutzfahrzeuge GmbH מתבססת על מרצדס בנץ ארוקס 2034 – והיא הראשונה בשוק זה העומדת בתקני יורו 6, כהצהרת היצרנית. כמקובל בז'אנר המהירות המרבית מוגבלת כאן ל-80 קמ"ש עם אופציה להוריד אותה – על פי דרישה – ל-60 קמ"ש. הסיבה לכך היא שבגרמניה ניתן לנוע עם המשאית על ציבורי במהירות עד 60 קמ"ש עם רישיון טרקטור, ומעבר למהירות זו נדרש רישיון למשאית.
מלאכת ההסבה לייעודה החדש של ה-Agro Mover כוללת בין היתר יחידת וו גרירה מאסיבית, משאבה הידראולית נוספת בספיקה של 150 ליטר/ד', יציאות הידראוליות וחשמל נוספת מכל הצדדים – על פי דרישה, זרועות הרמה אחוריות – במידה ויכולת הרמה על פי דרישה (עד 7.0 טון), יציאת כוח מאחור (PTO) עם מומנט מרבי מרשים ביותר של 490 (!!) קג"מ, חיבור מהיר לנגרר עם ניתוק ונעילה מתוך תא המפעיל, מערכת מצלמות המשדרות אל מסך LFD בתוך תא המפעיל, וכמובן – צמיגים מיוחדים בעלי פרופיל "טרקטורי" במידה 445/65 R 22.5 ו-600/50 R 22.5 מאחור.
המנוע נותר המקור של מרצדס – OM 470 במקרה זה – והוא מייצר כאן 428 כ"ס.

עוד על משאיות "חקלאיות" באתר:
ה'ארוקס' האימתנית של מרצדסמ.א.ן מוסבת על ידי Amag AG

מ.א.ן מוסבת על ידי Stapel