, ,

הגלגל המהפכני של מישלין שכנע את ג'ון דיר

ג'ון דיר היא יצרנית ציוד הגינון הראשונה בעולם שתציע "מהמפעל" מכסחת דשא נוסעת על גלגלי מישלין Tweel המהפכניים, ללא פנימית ו/או אוויר. אגף הגינון בג'ון דיר מסר הודעה בעניין זה עם השקת סדרה 900 העדכנית של מכסחות ה-ZTRAK שלה.

Michelin X Tweel Turf Tire Michelin X Tweel Turf Tire

הצמיג המהפכני של מישלין (עליו קראתם כבר כאן) פותח כבר לפני אי-אלו שנים במטרה להציע אלטרנטיבה בטוחה ומעניינת לצמיגי רכב קונבנציונאליים. שנים ארוכות של ניסויים ובדיקות לא הצליחו להביא את מהנדסי מישלין להגיע לנוסחה יעילה ומתאימה למכוניות, מאחר והצמיג הייחודי לא מצליח להציע התנהגות מספקת ובטוחה במהירויות גבוהות, ולכן עד כה לא הצליח להגיע להבשלה לקראת ייצור.Michelin X Tweel Turf Tire on John Deere ZTrak Michelin X Tweel Turf Tire on John Deere ZTrakבמקביל התמקדו במישלין בשוק המיני מעמיסים ובציוד נוסף, איטי יותר ממכונית, ולא מזמן הצטרפה פולאריס למשתמשות בצמיגים ללא אוויר, עם פיתוח אותו ביצעה יחד עם חברת Resilient Technologies המציע רעיון דומה ומיושם על ATV ('טרקטורון').

Michelin X Tweel Turf Tire on John Deere ZTrak Michelin X Tweel Turf Tire on John Deere ZTrak

כאמור, דגמי 2015 של המכסחות מסדרה ZTRAK 900 של ג'ון דיר יוצעו "מהמפעל" עם צמיגי MICHELIN X TWEEL TURF – ואריאציה שפותחה במיוחד לתפקד על מדשאות, מבלי לאבד את יכולות העמידות בפני תקרים, "צביטות", מעיכת דופן הצמיג או חדירת גוף זר. הצמיגים יחליפו את הצמיגים הסטנדרטיים ממולאי האוויר שהוצעו עד כה בסדרת המכסחות דנן במידה 24x12x12, ויוצעו עבור המכסחות עם שולחנות הכיסוח ברוחב 54", 60" ו-72".Michelin X Tweel Turf Tire on John Deere ZTrak Michelin X Tweel Turf Tire on John Deere ZTrak מטרת הוספת הצמיגים החדשים ונטולי התחזוקה של מישלין להיצע המכסחות של ג'ון דיר נועדה להציע (בעיקר) לקבלני גינון גדולים כלי שזמן ההתעסקות עם הצמיגים שבו – תקרים, לחצי אוויר, בלאי מואץ – ישאף לאפס, ויאפשר ניצול זמן טוב יותר לעבודה נטו. במישלין טוענים שה-Tweel מציע אורך חיים הארוך פי 3 בהשוואה לאורך חיי צמיג בגודל דומה על מכסחת נוסעת.