טרקטור למטעים ג'ון דיר סדרה 5GL טרקטור למטעים ג'ון דיר סדרה 5GL

סדרה 5GL של ג'ון דיר הושקה לפני כשנה כחלק מהשקת סדרה 5 המחודשת. כבסיס נלקחה סדרה 5G כאשר מהנדסי ג'ון דיר הנמיכו בה את כל מה שניתן היה: חופת מנוע, גובה מושב ומיקום השלדה מעל לסרנים. הכוונה היתה להציע טרקטור נמוך וחזק, המותאם לעבודה גם עם משקל על הזרועות, גם עם מעמיס קדמי (מוצע כאופציה עם הכנה מובנית) וגם כגורר – כמתחרה בטובים שבכלי המטעים והכרמים. אצלנו השוק העיקרי יהיה מן הסתם כרמים ומטעים, אך באירופה מייעדים את סדרה 5GL החדשה לשרת – גם – כטרקטורים רב תכליתיים למשקים וחוות בהם יש מגבלות גובה, דוגמת רפתות או דירים ישנים יותר, בעיקר כמקובל באירופה, כמו גם בשירות מוניציפאלי, קבלני גינון ומשתלות.

טרקטור למטעים ג'ון דיר סדרה 5GL טרקטור למטעים ג'ון דיר סדרה 5GL

סדרה 5GL פותחה באירופה ומיועדת – בשלב זה – לשוק האירופאי. ביבשת הישנה היא מהווה מחליפה מתקדמת לסדרה 5EN הוותיקה, שבשלב זה ממשיכה להימכר בכמה שווקים של ג'ון דיר בעולם, בכלל זה בארה"ב.
סדרה 5GL כוללת למעשה 2 גרסאות בלבד – 5075GL ו-5085GL – עם 75 ו-85 כ"ס בהתאמה. המנוע הוא טורבו-דיזל עם 4 צילינדרים והוא כולל אופציה להעלאת המומנט ב-26% תחת עומס, כאשר יש צורך בכך. הכוח עובר אל כל הגלגלים באמצעות תיבת 24F/24R כסטנדרט; תיבה זו מאפשרת מהירות נסיעה של 30 קמ"ש מרביים. שינויים באורך בסיס הגלגלים ובמיקום הסרן הקדמי מאפשרים – לטענת ג'ון דיר – רדיוס סיבוב צנוע בן 3.0 מטרים, להקלת התמרון בין שורות המטע והכרם או בין ובתוך מבנים צפופים.
כושר ההרמה בזרועות האחוריות עומד על 2.6 טון כמעט כמשקל הטרקטור עצמו, העומד על כ-2.7 טון. בסדרה 5GL מוצעת כאופציה יציאת PTO קדמית. נפח מיכל הדלק הוא 67 ליטרים והממדים בהחלט קומפקטיים, עם אורך כולל של 4.16 מ', רוחב של 1.63 מ' וגובה (לא כולל קשת ההגנה) של 1.28 מ' בלבד.טרקטור למטעים ג'ון דיר סדרה 5GL טרקטור למטעים ג'ון דיר סדרה 5GLהמשאבה ההידראולית היא מסוג 'מרכז פתוח' ומספקת תפוקה של 94 ליטרים לדקה. בג'ון דיר מדגישים את הנדסת האנוש המושקעת כמו גם מיעוט הטיפולים וקלות התחזוקה. בין השאר מציינים שם 500 שעות בין החלפות שמנים. כאמור, מיבואנית ג'ון דיר לארץ נמסר לנו כי כלים ראשונים מסדרה 5GL עושים דרכם לארץ. נראה כי גזרת הטרקטורים למטעים אצלנו עומדת בפני חורף חם.