, ,

ניו הולנד מחזקת את אגף המרססים

ניו הולנד, חטיבה בקונצרן CNH בבעלות פיאט, הודיעה על רכישת יצרנית המרססים העצמאיים הותיקה האמריקאית מילר (Miller). מילר היא מאחרונות היצרניות העצמאיות המתמחות בתחום המרססים, ולמעשה מייצרת את המרססים העצמאיים של ניו הולנד מאז 2010, הממתגת אותם בשם אחר ובצביעה הכחולה המתבקשת. ניו הולנד Guardian מיוצר למעשה על ידי מילר מאז 2010 ומוצע עם 'בום' קדמי או אחורי, בטווחי מחיר הנעים (בארה"ב) מ-210-335,000$. מילר – או בשמה המלא Miller-St. Nazianz, Inc. – תתמזג אל תוך חטיבת New Holland Agriculture בקונצרן.
מרסס עצמאי מילר קונדור
פס הרכבה במפעל מילר בויסקונסין

למילר רשת סוכנים רחבה בארה"ב ובמקומות נוספים בעולם, וניו הולנד מבקשת בין השאר לנצל פרישה זו להרחבת עסקי המרססים בפרט, אך גם את יתר תחומי החקלאות בכלל. בניו הולנד מציינים לטובה את המרססים עם ה'בום' הקדמי המיוצרים על ידי מילר והמשווקים גם על ידי ניו הולנד עד כה, הנחשבים כ"מובילים בשוק" וכהצלחה מסחרית – כסיבה נוספת מאחורי החלטת הרכישה. "אנו רואים במוצרים המיוצרים על ידי מילר מוצרים מנצחים ומוכחים" אומר בהודעה לעיתונות נשיא New Holland Agriculture, קרלו לאמברו. "אנו מאמינים שהוספת והרחבת היצע המרססים של מילר לפורטפוליו שלנו יגדיל את המכירות בשווקי מפתח שלנו, דוגמת ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, דרום אפריקה, מזרח אירופה ועוד".
בניו הולנד התקבלה כבר לפני זמן החלטה להפוך לשחקן מוביל ומשפיע בתחום החקלאות בקנה מידה גדול, והמרססים העצמאיים של מילר הם מוצר מובהק לחיזוק שוק זה. ניו הולנד נחשבת – יחד עם האחות התאומה הכמעט-זהה קייס – למתחרה העזה והמשמעותית ביותר של ג'ון דיר, קונצרן המיכון החקלאי הגדול בעולם. אין ספק שרכישת מילר אמורה לחזק את ניו הולנד בתחום המרססים ולהפוך את מוצריה לתחרותיים יותר.
מילר היא חברה וותיקה שנוסדה ב-1899 והממוקמת בויסקונסין. בתחילת דרכה עסקה בסחר בחומרי גלם וכלי עבודה ועם השנים התמחתה במרססים ומאוחר יותר במרססים עצמאיים – תחום בו הפכה כאמור לבעלת שם. מילר מנוהלת על ידי המשפחה המייסדת זה הדור החמישי. כיום מועסקים בחברה כ-260 עובדים וכאמור לחברה רשת מפיצים ברחבי העולם. ניו הולנד לא פרטה בהודעתה כיצד ישווקו המרססים של מילר מכאן ואילך, אך ממידע שאינו רשמי נראה כי לפחות בשלב ראשון ישווק חלק מההיצע של מילר תחת המיתוג של ניו הולנד, וחלק ימשיך להימכר כ-Miller. סביר להניח שבטווח הארוך יותר יעלם הצבע האדום המזהה של מילר לטובת הכחול המאפיין את מוצרי ניו הולנד.

מרסס ניו הולנד גארדיאן המיוצר על ידי מילר