, ,

דויץ פאהר סדרה 9 בדרך!

דויץ פאהר סדרה 9 החדשה מוצעת בשלב ראשון ב-4 גרסאות, בטווחי הספק שבין 270 ל-340 כ"ס דויץ פאהר סדרה 9 החדשה מוצעת בשלב ראשון ב-4 גרסאות, בטווחי הספק שבין 270 ל-340 כ"סמנקודת מבט היסטורית ניתן יהיה לקבוע את סוף 2013, תערוכת 'אגריטכניקה 2013' ליתר דיוק, כנקודת המפנה המשמעותית ביותר של מותג הטרקטורים הגרמני הוותיק דויץ פאהר, לפחות בגלגולו המודרני. בתערוכה הושלכו שתי פצצות מרעישות אל אולמות התצוגה – סדרה 11 וסדרה 9 החדשות – שתי סדרות טרקטורים שמסמלות את כניסת קונצרן סאמה דויץ פאהר (SDF) האיטלקי (הבעלים, בין היתר של דויץ פאהר) אל ליגת העל של יצרניות הטרקטורים – לפחות בכל הקשור לגודל והספק.
על סדרה 11 כבר סיפרנו לכם בהרחבה, כאשר נראה כי אצל היצרנית הירוקה מגרמניה נעשים מאמצי על להשיק את הטרקטורים הגדולים – עד 440 כ"ס – בהקדם האפשרי, לא מן הנמנע שמסיבות תדמיתיות ושיווקיות דווקא.
סדרה 9 בצעה את הופעת הבכורה הראשונה שלה בתנאי עבודת שדה זה עתה, במסגרת תערוכת PotatoEurope 2014, אך היתה זו יותר הופעת אורח מטעם אחת מנותנות החסות לתערוכה מאשר השקה מלאה ורבת משתתפים בה הטרקטור הוא חתן השמחה. בדויץ פאהר עמלים במרץ רב להגיע למצב של תחילת השיווק המלא של סדרה 9 בהקדם האפשרי, ונראה כי מועד זה מתקרב (מידע לא פורמאלי מדבר כבר על תחילת 2015 – לפחות באירופה), למרות שטרם נמסר כזה באופן רשמי. מספר כלים עובדים זה מכבר אצל לקוחות נבחרים במטרה לגלות בעיות, באגים או כל נושא הדורש שיפור או תיקון לפני העמדת הכלים באולמות התצוגה.דויץ פאהר סדרה 9 החדשה – גיר רציף מתקדם מאפשר מהירות של עד 60 קמ"ש דויץ פאהר סדרה 9 החדשה – גיר רציף מתקדם מאפשר מהירות של עד 60 קמ"ש סדרה 9 החדשה כוללת בשלב זה 4 גרסאות בטווח ההספק שבין 273 ל-331 כ"ס: לדויץ פאהר 9270 הספק של 255 כ"ס ועם Boost – 273 כ"ס; דויץ פאהר 9300 עם 274 כ"ס ועם Boost – 293 כ"ס; דויץ פאהר 9320 עם 295 כ"ס ועם Boost – 311 כ"ס, ודויץ פאהר 9340 עם 312 כ"ס ועם Boost – 331 כ"ס. מספרים אלו ממצבים את סדרה 9 מידה אחת מעל סדרה 7 (טווח הספק של 222 עד 263 כ"ס) ומידה אחת מתחת לסדרה 11 העתידית, שם טווח ההספק נע מ-350 עד 440 כ"ס, כאמור.
בסדרה 9 משרת מנוע Deutz TCD Twin-turbo מתקדם, עם 6 צילינדרים, 4 שסתומים לצילינדר ומגדש טורבו כפול – תצורה המאפשרת טווח סל"ד עם מומנט והספק יעילים רחב במיוחד, במקביל לניצולת מנוע גבוהה – מה שתורם לחיסכון בדלק. הנפח הוא 7.8 ליטר והמנועים עומדים כמובן בתקני Tier 4. עוד מוצעים במנוע זה מערכת הזרקה בלחץ גבוה במסילה משותפת, קטליזטור SCR ומסנן חלקיקי דיזל אינטגראלי.סדרה 9 החדשה מצויידת בתא המפעיל המתקדם והארגונומי של החברה המכונה MaxiVision סדרה 9 החדשה מצויידת בתא המפעיל המתקדם והארגונומי של החברה המכונה MaxiVision בדויץ פאהר יודעים היטב מי הם המתחרים מולם יתמודדו הטרקטורים החדשים מסדרה 9, וקל להאמין שבכוונת היצרנית להציג מתחרה ראוי אל מול הכלים המוצלחים, הוותיקים והטובים בשוק. בין המתחרים מולם יאלץ הטרקטור החדש להתמודד ממוקמים קליברים דוגמת ג'ון דיר מסדרה 8R, קייס מאגנום החדש, מסי פרגוסון מסדרה 8700 ועוד. כאחת החברות המובילות כיום את הגישה שגם בטרקטורים ראוי להשקיע בעיצוב, כך "טופלה" גם סדרה 9 החדשה על ידי סדנת הבית של SDF – ג'יאוג'ארו האיטלקי רב התהילה (GiugiaroDesign). סדרה 9 תוצע עם תיבת TTV (גיר רציף – ZF Terramatic TMT 32) ותא המפעיל החדש והמתקדם של היצרנית – MaxiVision. בכלים החדשים מותקן מיכל דלק נדיב בנפחו – 600 ליטרים, ובנוסף מוצע מיכל AdBlue בנפח 55 ליטרים. נפח המיכל הגדול יחד עם המנוע המתקדם ומערכת קירור חדשה, מפוקחת מחשב, מצטרפים יחד להצהרת דויץ פאהר כי מדובר בטרקטור מהחסכוניים בשוק כיום, בקטגוריית הגודל שלו. דגש חזק ניתן בתחום ההופך תחרותי יותר ויותר – בעיקר באירופה – והוא נושא הנסיעה בכביש הציבורי, קרי: במהירויות גבוהות. הדרישה הגוברת מצד השוק לכלים המסוגלים לשנה מטען חקלאי (בעיקר לתחמיץ) למרחקים גדולים יחסית (גם) על כביש ציבורי הביא לכך שכיום רובם ככולם של הטרקטורים הגדולים יותר מסוגלים לשייט במהירויות של עד 50 קמ"ש, כאשר תיבות ההילוכים נדרשו להתאמה מיוחדת במטרה לאפשר נסיעות מהירות תוך מינימום צריכת דלק. בסדרה 9 החדשה ניתן להשיג מהירות מרבית – של 60 קמ"ש! – כבר ב-1,780 סל"ד. 50 קמ"ש יושגו ב-1,480 סל"ד ו-40 קמ"ש כבר ב-1,350 סל"ד. יש לציין שמלפנים מוצעים מתלים משוככים במטרה להציע לא רק נוחות גבוהה בעבודה, אלא גם התנהגות כביש בטוחה עם הבטחה לאחיזה מרבית בכל מצב. המערכת ההידראולית בסדרה 9 החדשה מתיימרת להיות פסגת ההיצע כיום בסגמנט. כמובן שבקרת משקל היא סטנדרט אך הלחץ המרבי בהחלט חורג מהנורמה עם ספיקה של עד 210 ליטר בדקה בלחץ של 200 bar. כפועל יוצא מוצעים ביצועים מרשימים, עם 7 יציאות הידראוליות מאחור – 3 בלחץ מרבי של 100 ליטר/ד' ו-4 בלחץ של 150 ליטר/ד'. בסה"כ סוחב הטרקטור במיכל ייעודי 90 ליטר נוזל הידראולי. מרשימה לא פחות יכולת ההרמה בזרועות האחוריות, העומדת בסדרה 9 על 12 טון מקסימאליים.
ומה לגבי השוק שלנו? מעוז סואץ, מנכ"ל צ.ל.ע. היבואנית, מוסר כי כבר מתגלה עניין מצד חקלאים ישראליים שעובדים כרגע עם כלים מתחרים אודות הסדרה החדשה. "כוונות צ.ל.ע. מקבילות לכוונות דויץ פאהר עם כניסתה לשוק הכלים הכבדים יותר, עתירי ההספק" אומר בעניין זה סואץ. לגבי מועדי הגעה ושיווק לארץ עוד מוקדם לדבר, אך "אנו מקווים לראות את הכלים החדשים בשדות ישראל כמה שיותר מהר", הוא מסכם.