,

ואלטרה: גם סדרה N "תתפרק"

ואלטרה סדרה N Unlimited בואלטרה הפינית מתמחים מזה שנים ארוכות בכלים מיוחדים – מעבר לטרקטורים החקלאיים שאנו מכירים – כאשר רובם ככולם מיועדים לשרת במולדתה של היצרנית – פינלנד – במשימות מיוחדות. כך הוצעו בעבר טרקטורים שהוסבו להיות פריקים לתעשיית העץ בעיקר, שכן באופן שכזה ניתן היה להגיע למקומות שלא ניתן להגיע אליהם עם כלים קונבנציונאליים, שכן הפיכת טרקטור לפריק מעניקה לו זריזות ויכולת תמרון טובה בהרבה מטרקטור קונבנציונאלי מקביל. היישום לחקלאות נעשה במשורה, עד לשנת 2003, עת השיקה ואלטרה הסבות על בסיס סדרה XM הגדולה, שיועדו (גם) לשימוש חקלאי והציעו יכולות תמרון מעולות. ואלטרה סדרה N Unlimited מסוגלת לנוע בתצורת Z, כך שבנסיעה בקו ישר הגלגלים הקדמיים נעים על קו שונה מאלו האחוריים – ובכך קטן הלחץ על הקרקע
לא מכבר הציגה ואלטרה את הגרסה העדכנית ביותר שלה לטרקטור הפריק, הפעם על בסיס סדרה N העדכנית כאשר ניתן להסב את 3 הגרסאות החזקות בסדרה: N123 עם עד 143 כ"ס (Boost), ה-N143 עם עד 160 כ"ס (Boost) ו-N163 עם 171 כ"ס (Boost). בניגוד לכלים פריקים אחרים וכמקובל – בטרקטורים המוסבים של ואלטרה משתמר ההיגוי הקדמי, וכך ניתן להקטין עוד יותר את רדיוס הסיבוב ואף לנסוע בצורת Z, קרי: הכלי "שבור" הצידה אך הגלגלים מופנים לאותו הכיוון. באופן כזה ניתן לבצע עיבודים בקרקע לחה או רגישה להידוק יתר, מאחר והגלגלים האחוריים אינם עולים על עקבות הגלגלים הקדמיים, וחלוקת המשקל הופכת מאוזנת יותר. וכמובן, העיקר כאן – לטרקטורים מוסבים אלו יכולת תמרון מעולה ההופכת אותם לזריזים ונגישים גם במקומות הצפופים והצרים ביותר – אף יותר ממעמיס פריק קונבנציונאלי. מדובר ביתרון משמעותי בעיקר בעבודות עם מעמיס קדמי. שלושת הגרסאות שתוצענה על ידי ואלטרה על בסיס סדרה N תצוידנה בגיר הרציף של ואלטרה, המשודך למנוע Agco-Power (לשעבר Sisu) בנפח 4.9 ליטר, כאמור – בשלוש רמות הספק.

הסבת דגמי סדרה N לפריקים הופכת אותם למעמיסים זריזים באופן חסר תחרות

הסבת דגמי סדרה N לפריקים הופכת אותם למעמיסים זריזים באופן חסר תחרות


מי שאחראיים על ההסבה בפועל הם אנשי ה"מחלקה המיוחדת" בואלטרה – Unlimited Studio; לא מזמן הבאנו כאן דוגמא ליכולות מחלקה זו – עם הטרקטור הורוד הייחודי, והכלים הפריקים על בסיס דגמי סדרה N יוסבו לייעודם החדש לאחר הזמנה, על ידי אנשי המחלקה. הכלים ייבדלו מ"סתם" טרקטור מסדרה N בתוספת Unlimited לשמם.
השיווק מתוכנן להתחיל בתחילת 2015. לגבי המחיר – לא נמסרו כל פרטים, אך סביר להניח שהוא לא יהיה נמוך במיוחד, לבטח בהשוואה לדגמי סדרה N הקונבנציונאליים.