, ,

מסי פרגוסון: 7700 במקום 7600

מסי פרגוסון סדרה 7700 החדשה; תא המפעיל נותר דומה למוכר בסדרה 7600 למעט מערכת מיזוג חדשה מסי פרגוסון האמריקאית (קנדית במקור, כיום בבעלות AGCO) משיקה את סדרה 7700 החדשה – טרקטורים בטווחי הספק שבין 185 ל-255 כ"ס, המחליפים בהיצע את סדרה 7600 (שהוצעה עם 140-255 כ"ס). מדובר בסדרת הטרקטורים הבינוניים בהספקם של היצרנית, כאשר רק סדרה 8700 החדשה גדולה וחזקה יותר. במיס פרגוסון מדגישים כי בדומה לסדרה 7600 היוצאת, כך מדובר גם כאן בטרקטורים גדולים וחזקים יחסית, אך המתוכננים לבצע מגוון רחב של משימות: החל בעבודות עם מעמיס קדמי, עבור בהובלת מכבש חציר גדול, מזרעה רחבה ועד לעבודות עיבוד כבדות.
בניגוד ל-8 הגרסאות השונות שהוצעו בסדרה 7600, צומצם כאן המבחר לכדי 5 דגמים: MF 7719 (מנוע AGCO POWER בנפח 6.6 ל', 185 כ"ס), MF 7720 (מנוע AGCO POWER בנפח 6.6 ל', 200 כ"ס), MF 7722 (מנוע AGCO POWER בנפח 7.4 ל', 215 כ"ס), MF 7724 (מנוע AGCO POWER בנפח 7.4 ל', 235 כ"ס) ו-MF 7726 (מנוע AGCO POWER בנפח 7.4 ל', 255 כ"ס). כל הגרסאות מוצעות עם תיבת הילוכים Dyna 6 כסטנדרט. המנועים עומדים בתקני Tier 4 Final.

מסי פרגוסון סדרה 7700 – עוד הספק ופחות צריכת דלק

מסי פרגוסון סדרה 7700 – עוד הספק ופחות צריכת דלק


למרות העיצוב הכמעט זהה לזה של סדרה 7600 ושימוש באותם המנועים הבסיסיים, טוענים במסיי פרגוסון כי סדרה 7700 העדכנית מהווה שיפור ושדרוג משמעותיים לעומת סדרה 7600. אנשי היצרנית טוענים כי מערכת ניהול המנוע היא חדשה כאן, ומבטיחה תגובות מצערת מהירות יותר, עקומות מומנט וסל"ד שטוחות יותר – בין היתר הודות למגדש טורבו חדש, וחיסכון בצריכת הדלק מבלי לציין נתונים. עוד חדשה כאן היא מערכת הזרקת הדלק בלחץ גבוה, המתיימרת להציע ניצולת טובה יותר ובכך לתרום לחיסכון בדלק ולהקטין את פליטת המזהמים. עוד שופרה מערכת הקירור של המנוע והיא מתיימרת להיות יעילה מבעבר.
מערכת השיכוך הקדמית תוכננה מחדש ומתיימרת להציע שילוב יעיל יותר בין שיכוך פני הדרך לטובת נסיעה חלקה לבין עמידה בעומסים גבוהים – בעיקר בעבודה עם כף. על פי מסי פרגוסון "הוכפל מהלך הגלגל" מלפנים ביחס למהלך שהוצע בדגמי סדרה MF 7600, וזאת ל"שיפור האחיזה בקרקע" ולהקטנת תופעת החלקת הגלגלים והקפיצות בעיקר בעיבודים. סעיף נוסף ששופר הודות למערכת השיכוך הקדמית החדשה הוא ההיגוי בכביש, בעת גרירת מטען כבד, ההופך יציב מבעבר בעיקר במהירויות גבוהות. בולמי הזעזועים ניתנים לכוונון מתוך עמדת המפעיל, בהתאם לתנאי הדרך, העבודה והדרישות.
היצע תיבות ההילוכים בסדרה 7700 כוללת גם תיבה רציפה (CVT) המכונה Dyna-VT. אופציה זו מיועדת לשימוש אינטנסיבי וממושך יותר של הכלי, בעיקר לעבודות עיבודים ממושכות ובתנאים קשים – שם אמורה שיטת העברת כוח זו להגיע למיצוי מרבי בכל הקשור ליעילות וניצולת. לפנייה ליבונית מסי פרגוסון לארץ, לחצו כאן