בקייס משפרים קומביינים
קייס הודיעה על סיום הליך החלפת סדרת הקומביינים Axial-Flow 30 בסדרה מעודכנת ומשופרת הנקראת Axial-Flow 40. לפני כשנה הוצגו 3 הדגמים החדשים ה"קטנים" יותר, ועתה מושקת הסדרה המלאה, הכוללת 6 גרסאות שונות הסדרה החדשה כוללת – כמקודם – 6 דגמים, עתה בטווחי הספק שבין 312 ועד 634 כ"ס. במידה רבה מדובר ב'סדרה-אחות' לסדרות CR/CX העדכניות של ניו הולנד, עליהן סיפרנו לכם כאן לא מזמן.
הדגמים הוותיקים 5130, 6130, 7130, 7230, 8230 ו-9230 מוחלפים על ידי חדשים, כאשר ה-30 בשם הדגם מוחלף ב-40. כל המנועים הנם מבית FPT (פיאט):
קייס 5140, מנוע 6.7 ל' עם 312 כ"ס, מיכל תבואה 8,810 ל', שולחן סטנדרטי ברוחב 6.1 מ'
קייס 6140, מנוע 8.7 ל' עם 400 כ"ס, מיכל תבואה 10,570 ל', שולחן סטנדרטי ברוחב 6.7 מ'
קייס 7140, מנוע 8.7 ל' עם 449 כ"ס, מיכל תבואה 10,570 ל', שולחן סטנדרטי ברוחב 7.6 מ'
קייס 7240, מנוע 11.1 ל' עם 498 כ"ס, מיכל תבואה 11,100 ל', שולחן סטנדרטי ברוחב 9.14 מ'
קייס 8240, מנוע 12.9 ל' עם 571 כ"ס, מיכל תבואה 14,400 ל', שולחן סטנדרטי ברוחב 10.6 מ'
קייס 9240, מנוע 15.9 ל' עם 634 כ"ס, מיכל תבואה 14,400 ל', שולחן סטנדרטי ברוחב 12.5 מ'
– בדגמי ה-5140, 6140 ו-7140 מונע התוף באמצעות רצועה, כאשר ביתר הדגמים מדובר בהינע הידרוסטאטי.
בקייס מדגישים את ההשקעה הרבה בפיתוח ושיפור שולחנות הקציר, כאשר בין השאר ניתן לכוון עתה את מהירות סיבוב התוף מ-250 ועד 1,100 סל"ד באופן רציף. השולחנות עצמם מתבססים על דגמים קודמים, כאשר השיפורים נעשו בעיקר ביכולות הכוונון ובהתאמה למגוון רחב יותר של תבואה במטרה להציע עבודה יעילה, מהירה ונטולת מעצורים. מעבר לשולחן הסטנדרטי לכל דגם, מוצעים כמובן מבחר שולחנות נוספים לבחירה, בהתאם לצורך ולדרישה. עוד ניתן בדגמים החדשים לנקות את מערכות הקומביין מתוך תא המפעיל באמצעות פתיחה של מסננים והגברת לחץ האוויר הזורם דרכם, ללא הצורך לצאת מהקבינה, מה שחוסך זמן יקר וכמובן מאמץ.
כמקובל בימינו מוצעים גם הקומביינים החדשים של קייס עם מערכת זחלים מקורית במקום הגלגלים הקדמיים, בעיקר עבור הנדרשים לעבוד על קרקע לחה או רטובה והמעוניינים למזער את נזקי הדחיסה למינימום. הזחלים מוצעים ברוחב 61 או 72.4 ס"מ והם חלק ממערכת הכוללת בולמי זעזועים הידראוליים. עם מערכת הזחלים הצרה יותר עומד רוחב הקומביין על 350 ס"מ (ללא השולחן, כמובן) – מה שמתיר תנועה על כביש ציבורי באירופה. לפניה ליבואנית קייס לארץ, לחצו כאן