בקייס משפרים קומביינים

קומביין קייס סדרה 40 Axial-Flow קייס הודיעה על סיום הליך החלפת סדרת הקומביינים Axial-Flow 30 בסדרה מעודכנת ומשופרת הנקראת Axial-Flow 40. לפני כשנה הוצגו 3 הדגמים החדשים ה"קטנים" יותר, ועתה מושקת הסדרה המלאה, הכוללת 6 גרסאות שונות הסדרה החדשה כוללת – כמקודם – 6 דגמים, עתה בטווחי הספק שבין 312 ועד 634 כ"ס. במידה רבה מדובר ב'סדרה-אחות' לסדרות CR/CX העדכניות של ניו הולנד, עליהן סיפרנו לכם כאן לא מזמן. קייס 9240; הגרסאות החדשות נבדלות בסיומת שמן: 140 מסמל את ה"חלשות" יותר בהיצע, 240 את הגרסאות היותר חזקות
הדגמים הוותיקים 5130, 6130, 7130, 7230, 8230 ו-9230 מוחלפים על ידי חדשים, כאשר ה-30 בשם הדגם מוחלף ב-40. כל המנועים הנם מבית FPT (פיאט):
קייס 5140, מנוע 6.7 ל' עם 312 כ"ס, מיכל תבואה 8,810 ל', שולחן סטנדרטי ברוחב 6.1 מ'
קייס 6140, מנוע 8.7 ל' עם 400 כ"ס, מיכל תבואה 10,570 ל', שולחן סטנדרטי ברוחב 6.7 מ'
קייס 7140, מנוע 8.7 ל' עם 449 כ"ס, מיכל תבואה 10,570 ל', שולחן סטנדרטי ברוחב 7.6 מ'
קייס 7240, מנוע 11.1 ל' עם 498 כ"ס, מיכל תבואה 11,100 ל', שולחן סטנדרטי ברוחב 9.14 מ'
קייס 8240, מנוע 12.9 ל' עם 571 כ"ס, מיכל תבואה 14,400 ל', שולחן סטנדרטי ברוחב 10.6 מ'
קייס 9240, מנוע 15.9 ל' עם 634 כ"ס, מיכל תבואה 14,400 ל', שולחן סטנדרטי ברוחב 12.5 מ'
– בדגמי ה-5140, 6140 ו-7140 מונע התוף באמצעות רצועה, כאשר ביתר הדגמים מדובר בהינע הידרוסטאטי.
קומביין קייס Axial-Flow; מיכלי תבואה עד נפח של 14.4 מ"ק
בקייס מדגישים את ההשקעה הרבה בפיתוח ושיפור שולחנות הקציר, כאשר בין השאר ניתן לכוון עתה את מהירות סיבוב התוף מ-250 ועד 1,100 סל"ד באופן רציף. השולחנות עצמם מתבססים על דגמים קודמים, כאשר השיפורים נעשו בעיקר ביכולות הכוונון ובהתאמה למגוון רחב יותר של תבואה במטרה להציע עבודה יעילה, מהירה ונטולת מעצורים. ספינת הדגל נקראת קייס 9240 והיא מצוידת במנוע 15.9 ליטר רב עוצמה עם עד 634 כ"ס (ב-Boost) מעבר לשולחן הסטנדרטי לכל דגם, מוצעים כמובן מבחר שולחנות נוספים לבחירה, בהתאם לצורך ולדרישה. עוד ניתן בדגמים החדשים לנקות את מערכות הקומביין מתוך תא המפעיל באמצעות פתיחה של מסננים והגברת לחץ האוויר הזורם דרכם, ללא הצורך לצאת מהקבינה, מה שחוסך זמן יקר וכמובן מאמץ. צינור ריקון מיכל התבואה מגיע בקומביינים החדשים לאורך 12 מ' ומפוקח אלקטרונית מתוך תא המפעיל
כמקובל בימינו מוצעים גם הקומביינים החדשים של קייס עם מערכת זחלים מקורית במקום הגלגלים הקדמיים, בעיקר עבור הנדרשים לעבוד על קרקע לחה או רטובה והמעוניינים למזער את נזקי הדחיסה למינימום. הזחלים מוצעים ברוחב 61 או 72.4 ס"מ והם חלק ממערכת הכוללת בולמי זעזועים הידראוליים. עם מערכת הזחלים הצרה יותר עומד רוחב הקומביין על 350 ס"מ (ללא השולחן, כמובן) – מה שמתיר תנועה על כביש ציבורי באירופה. לפניה ליבואנית קייס לארץ, לחצו כאן מערכות הזחלים מיוצרות במפעל CNH (קייס ניו-הולנד) בבלגיה, בו מיוצרות גם תיבות הילוכים לכלים שונים של מותגי הקונצרן, והן מוצעות כאופציה בכל דגמי הקומביינים החדשים של קייס (בתמונה: גרסת ה-7240)  למרות שהשולחנות בדגמים החדשים מבוססים על הדור הקודם, טוענים בקייס לשפע שיפורים, חיזוקים ותוספות המתיימרים להפוך את העבודה ליעילה וקלה יותר