טרקטור TYM 603 עם תא מפעיל סגור

טרקטור TYM 603 עם תא מפעיל סגור

יצרנית הטרקטורים הדרום-קוריאנית Tong Yang Moolsan – או TYM בשמה הקליט יותר – הודיעה כי הדור הבא של הטרקטורים מתוצרתה יצוידו במנועים מתוצרת דויץ (Deutz) הגרמנייה.
בכך מתחיל יישום הסכם שיתוף הפעולה בין שתי היצרניות ו-TYM הופכת ליצרנית הטרקטורים האסיאתית הראשונה להציע מנועי דויץ בטרקטורים מתוצרתה.
TYM ממוקמת בסיאול ומתמחה בעיקר בייצור ציוד לשתילה וקציר אורז ובטרקטורים בטווחי הספק שבין 23 ל-100 כ"ס. TYM מייצרת כ-10,000 טרקטורים בשנה, במפעלי ייצור שבבעלותה בקוריאה ובסין. הרעיון המרכזי בהתקנת מנועי דויץ בכלים של TYM הוא כמובן בהעלאת האטרקטיביות של הטרקטורים הקוריאנים דנן בשווקים באירופה ובארה"ב, שם מהווה דויץ כמעט בגדר "תעודת אחריות" בהיותו מוכר, אמין, קל ונוח לטיפול ומוכר. מדובר בקונצרן גרמני הנחשב לאחד המובילים בעולם בייצור מנועים שמקום מושבו בקלן. קונצרן דויץ מגלגל קרוב למיליארד וחצי יורו בשנה והוא מספק מנועים לשורה ארוכה של יצרניות רכב כבד, צמ"ה ומיכון חקלאי (לא להתבלבל עם יצרנית המיכון החקלאי דויץ-פאהר שמגיעה מאותו המוצא, אך כיום בבעלות SDF האיטלקי). מנוע דויץ TCD 2.9 L4
למרות שאולי לא זו היתה הכוונה, חשפו בהודעה המשותפת של דויץ ו-TYM שתי היצרניות את שמות דגמי הדור הבא של הטרקטורים המיוצרים על ידי זו האחרונה; מדובר בדגמי הטרקטורים החדשים T604, T654 ו-T754 – מחליפיהם של סדרה 03 המשווקת גם אצלנו (TYM 1003 ו-TYM 603). הטרקטורים המיועדים יצויידו במנוע דויץ TCD 2.9 L4 (נפח 2.9 ליטר, 4 צילינדרים) שיוצע במגוון רמות הספק. בדויץ מציינים כי מדובר במנוע מתקדם, חסכוני וחזק בטווח סל"ד רחב, וכי הוא מצטיין בהתנעה בכל תנאי ומצב, כולל תנאי קור קיצוניים. מדובר עוד במנוע קומפקטי בממדיו המוכר היטב באירופה והניתן לשיפור והוספת מערכות שונות בקלות יחסית. במנוע זה, למשל, קל להוסיף מגדש טורבו או מצנן ביניים.
היצרנית טרם שחררה כל פרט טכני לא שכן תמונות של הדגמים החדשים, למעט ההודעה שהייצור מתוכנן להתחיל עוד השנה, קרי: מדובר יהיה בדגמי 2015. לפניה ליבואנית טרקטורים TYM לארץ, לחצו כאן