מסי פרגוסון 4708 בעת ניסויים באפריקה זול, פשוט, אמין ונפוץ; אלו התכונות העיקריות שאנשי מסי פרגוסון ביקשו להעניק ל'טרקטור העולמי' החדש שלהם – דור חדש של טרקטורים קומפקטיים-בינוניים (55-130 כ"ס) המוצע בשתי סדרות: MF 2700 ו-MF 4700. למעלה מ-6 שנות פיתוח והשקעה מדווחת של כ-350 מיליון דולר הולידו קונספט בסיסי, וורסטילי ונוח לעדכון ושינוי אותו ניתן לייצר בכל אחד ממפעלי מסי פרגוסון בעולם, תוך התאמות נדרשות לצורכי השוק המקומיים. מדובר במפעלים של היצרנית האדומה הנודעת (הנמצאת בבעלות AGCO האמריקאית) הממוקמים בין היתר בסין, ברזיל, טורקיה והודו.
"זהו תהליך הפיתוח והייצור הגדול אי פעם בהיסטוריה של קונצרן" מציין ריצ'רד מארקוול, סגן נשיא מסי פרגוסון והאחראי על השיווק והמכירות באירופה, אפריקה והמזה"ת. "מדובר בצעד חשוב ביותר עבור מסי פרגוסון והוא מהווה את ההתרחבות המשמעותית ביותר של חברתנו לטווח הרחוק", לא פחות, מציין מארקוול.
במסיי פרגוסון מדגישים כי שתי הסדרות החדשות תוכננו מן המסד כחדשות, עם למעלה מ-90% מכלולים חדשים לגמרי. למרות הצהרה זו, סביר להניח ואף הגיוני שלא מעט מהסדרות החדשות מתבסס על סדרות הטרקטורים העדכניות MF 2600 ו-MF 4600. בשלב הראשון ייוצרו טרקטורים בטווחי הספק שבין 55 עד 90 כ"ס, כאשר בסה"כ כוללות שתי הסדרות החדשות בשלב זה כ-20 דגמים וגרסאות שונות. בכוונת מסי פרגוסון להגיע לייצור כל היצע הדגמים החדשים – ושיווקם – תוך 5 שנים, כאשר הכוונה לגרסאות בסיסיות יותר ופחות, עם תא מפעיל סגור או בלי, מגוון רמות אבזור וציוד וסוגי מנועים ותיבות הילוכים שונים (מבחינת העמידה בתקני פליטת המזהמים). מסי פרגוסון MF 4708 העתידי (עיבוד מחשב). בחזרה לשורשים, בסגנון מסי פרגוסון המנועים יהיו כולם מתוצרת עצמית (Agco-Power) עם 3 או 4 צילינדרים כאשר דובר היצרנית מדגיש כי מדובר במנועים שנושא האמינות עמד בראש סדרי העדיפויות של מתכנניהם. "אנחנו מכניסים בפרויקט הזה את כל הידע העצום שצברנו במגוון שווקים בעולם, בהן דרישות והעדפות שונות, יחד עם הניסיון רב השנים שלנו כיצרנית טרקטורים מובילה בשווקים בי"ל מגוונים", הוסיף בעניין זה מארקוול. ממסי פרגוסון מסרו עוד כי צוותים בי"ל של מהנדסים עבדו מ"דף חלק" על הפרויקט, משלבים את הגישה הקלאסית של בניית טרקטורים במסי פרגוסון – פשטות, אמינות וביצועים – יחד עם נגישות וזמינות בשווקים רבים בעולם, וכמובן – מחיר תחרותי. בחברה מתגאים כי לאחר ריכוז, סינון ועיבוד כל תוצאות העבודה של צוותי החברה השונים, הוחל בעבודה על הקונספט הבסיסי, במהלכו נוסו אבות-טיפוס בתנאי עבודה שונים ובמגוון תנאי אקלים ומזג אוויר בלמעלה מ-36,000 שעות ניסוי ועבודה במצטבר. הסדרות הגלובליות תוכננו כך שגם הייצור יהיה נוח, קל וגמיש לשינויים והתאמות.
ל'סנונית' הראשונה מסדרת ה'טרקטור העולמי' של מסי פרגוסון קוראים MF 4708; לטרקטור זה מנוע עם 82 כ"ס והוא יחל להימכר כבר במהלך החודשים הקרובים בכמה מדינות באפריקה. המעניין הוא שכבר עתה מדווחים במסי פרגוסון כי דגם זה – יחד עם נוספים שיושקו בהמשך השנה – ישווק באירופה החל מסוף 2015, כאשר השוק הראשון יהיה גרמניה. בצילומים ששחררה היצרנית נראה אף כלי שכזה מצולם בבריטניה (בתמונה כאן למטה), ללמדנו שכל השווקים בעולם – גם המערביים – פתוחים בפני הטרקטורים החדשים. במדיה הרלוונטית בגרמניה ובאנגליה, למשל, עוררו הסדרות החדשות עניין רב ועוררו צפייה לראותם בשוק כמתחרות מעניינות בסגמנט הכלים הפשוטים והבסיסיים יותר – משקל נגד אל מול הכוחות העולים בתחום זה בעיקר ממזרח אירופה, מהודו ומקוריאה. מסי פרגוסון 4709; דגם עתידי שלא במקרה צולם על רקע 'מערבי'
אין זה סוד כי למרות שיש יבואן רשמי בארץ (קומסקו) והיצע כלים שניתן – לפחות תיאורטית – להזמין, הלכה למעשה המותג מסי פרגוסון כמעט ונעלם מהנוף הישראלי, לפחות בהקשר לטרקטורים. היבואן משקיע בתחום החקלאי יותר במכבשי חציר מאשר בטרקטורים ואף טוען למכירות נאות בסגמנט. בתחום הטרקטורים התייצבה הפעילות בעת האחרונה על אש נמוכה ביותר. האם דגמי סדרות חדשות אלו יחזירו לארץ את הטרקטורים האדומים של מסי פרגוסון? יש מצב. בשיחה עם גורם אצל היבואן נאמר לנו כי ידוע להם על הטרקטור החדש, אך עדיין חסרים פרטים וטרם ראו את הכלים. מבחינת היבואן ייבוא כלי שכזה הוא בהחלט רלוונטי, אך עדיין מוקדם לקבל החלטות. אנו נמשיך ונעדכן.