, ,

סאמה דוראדו ואקספלורר חדשים

סאמה אקספלורר החדש סאמה אקספלורר החדש סאמה האיטלקייה (SAME – מותג השייך לקונצרן סאמה דויץ-פאהר) הודיעה על רענון מקיף ומעמיק לסדרות הטרקטורים הוותיקות בארסנל שלה – סאמה דוראדו (Dorado) וסאמה אקספלורר (Explorer). מדובר בכלים הפועלים בסגמנט חשוב מאוד מבחינת נפח השוק וקהל היעד – טרקטורים בטווחי ההספק שבין 80 ל-120 כ"ס. עיקר החדשות – בשתי הסדרות – מתייחסות להיצע מנועים חדש, אך גם לתאי מפעיל מחודשים ומעודכנים וכמובן – שינויים בעיצוב, בכדי להדגיש את הנ"ל. "הכלים החדשים ערוכים עתה להתמודד כראוי בקטגוריית ההספק החשובה אליה הם משתייכים", מסכמים בסאמה את השורה התחתונה.
כאמור, בשתי הסדרות משרת מנוע חדש; מדובר במנוע ה-Farmotion העדכני של סאמה (עליו כבר סיפרנו לכם כאן) שהנו פרי פיתוח עצמי והוא תוכנן כך שניתן יהיה לייצרו באופן מודולארי תוך חיבור יחידות צילינדר נפרדות, שכל אחת היא בנפח 962 סמ"ק; כך ניתן לחבר יחד 3, 4 ואף יותר צילינדרים – בהתאם בגודל וחוזק המנוע הנדרש. כך מוצעים עתה מנועי 3 צילינדרים בנפח 2.9 ליטר בקירוב (962×3=2,886) ומנועי 4 צילינדרים בנפח 3.9 ליטר בקירוב (962×4=3,848). המנועים עומדים בתקני 3B וכוללים פיקוח על פליטת גזים רעילים מהמפלט באמצעות קטליזטור דיזל-אוקסיד וממחזר גזי פליטה חיצוני.סאמה דוראדו החדש סאמה דוראדו החדש השימוש בשיטת בניית מנוע באופן מודולארי מתיימרת לא רק לחסוך בעלויות הפיתוח והייצור, אלא לתרום – לפחות באופן תיאורטי – לאמינות הכלים. מאחר וכל צילינדר בכל מנוע מהמשפחה, ולא משנה אם בעל 3, 4 או יותר צילינדרים הנו זהה, הוא דורש גישה, טיפול, הבנה והיכרות זהים. למכונאים זה אמור כמובן להיות יתרון משמעותי, ועל-פי סאמה, כפועל יוצא ייהנו גם בעלי כלים אלו מקלות ונוחות בתחזוקה ומאמינות גבוהה.
סאמה אקספלורר החדש מוצע בשלוש סדרות נפרדות: Heavy Duty ,Medium Duty ו-Lighter Duty. סדרה H-D כוללת 3 גרסאות: 90.4, 105.4 ו-115.4 כאשר שם הגרסה מסמל הספק (בקירוב) ומספר בוכנות; מדובר לפיכך ב-88, 102 ו-109 כ"ס בהתאמה, כולם מוצעים ממנוע 4 צילינדרים בנפח 3.9 ליטר. סדרה M-D כוללת 5 גרסאות – 3 עם מנועי 4 צילינדרים זהים לדגמי סדרה H-D ושניים עם מנועי 3-צילינדרים (2.9 ליטר) עם 75 או 97 כ"ס. אלו האחרונים משרתים גם בסדרה L-D הקלה והקומפקטית יותר. בסה"כ מוצעים עתה 11 דגמי אקספלורר לבחירה, עם תיבות הילוכים מכאניות או 'פאוורשיפט' לבחירה.סאמה אקספלורר החדש סאמה אקספלורר החדש סאמה דוראדו החדש כולל עתה את הדוראדו 80, דוראדו 90, דוראדו 90.4 ודוראדו 100.4. דגמי ה-80 וה-90 מוצעים עם מנועי 3 צילינדרים, עם 75 ו-88 כ"ס בהתאמה, כאשר הדוראדו 90 מוצע גם עם מנוע 4 צילינדרים בהספק זהה (88 כ"ס). הדוראדו 100.4 מוצע עם מנוע 4 צילינדרים בנפח 3.9 ליטר ו-102 כ"ס.
במקביל לדגמי הדוראדו החדשים מוצעים גם הדגמים הוותיקים יותר, בשם Dorado Classic בגרסאות 80, 90 ו-90.4 – כולם עם מנוע ה-Farmotion החדש, אך ללא יתר השיפורים והשינויים אותם קיבלו הדגמים החדשים.
מעבר ליחידות הכוח, המתיימרות להציע גם טווח מומנט רחב מבעבר וצריכת דלק מופחתת, מוצעים בדגמים החדשים – הן דוראדו והן אקספלורר – תאי מפעיל מחודשים, המציעים עתה עוד מקום, שדה ראיה משופר, מערכת מיזוג חדשה והנדסת אנוש טובה מבעבר לטובת נוחות המפעיל.
הייצור הסדרתי של דגמי דוראדו ואקספלורר החדשים יחל עוד במהלך חודש זה (יולי) במפעל SDF ב-Traviglio, איטליה.