,

סאמה דויץ-פאהר נכנס לסין

Changlin Deutz-Fahr מדגם SH1004 עם 90 כ"ס. עם מחיר המתחיל ב-10,000$ לשיווק מחוץ לסין, מדובר במוצר בעל פוטנציאל במערב

בשנת 2011 חתמו אנשי קונצרן סאמה דויץ-פאהר האיטלקי על הסכם שיתוף פעולה וייצור משותף של טרקטורים ומיכון חקלאי בסין. כשותף נבחר קונצרן הענק צ'אנגלין (Changlin), המייצר בין היתר טרקטורים ומיכון חקלאי נוסף – תחת אי-אלו שמות מותג, גם עבור יצרניות אחרות. לחברה המשותפת קוראים Changlin Deutz-Fahr. עתה, כשלוש שנים ו-40 מיליון יורו מאוחר יותר, נחנכים שני מפעלי ייצור והרכבה – האחד ב-לינשו (Linshu) והשני ב-סויהואה (Suihua) כמיזם משותף לשתי היצרניות. על פי הנתונים אותם פרסם אגף יחסי הציבור בסאמה דויץ-פאהר (להלן – SDF) – מדובר בכניסה מאסיבית ויומרנית בהחלט לשוק הסיני הענק, עם שני מפעלים ענקיים ומתקדמים ותוכניות מרחיקות לכת לגבי העתיד.

Changlin Deutz-Fahr מדגם SH1004 עם 90 כ"ס (גרסה פתוחה)

ב-SDF מתכננים להגיע לייצור שנתי של כ-30,000 טרקטורים בשני המפעלים. המפעל הגדול יותר, בלינשו, משתרע על שטח של 200 דונם, מתוכם 40 דונם פסי ייצור והרכבה מקורים. מ-SDF נמסר כי במפעל זה ייוצר מבחר רחב של דגמי טרקטורים חקלאיים, בטווחי הספק שבין 25 ל-170 כ"ס – בשלב ראשון, כולם עבור השוק הסיני. לא ברורה מהי חלוקת המשאבים והתפקידים בין שתי היצרניות במפעל זה, אך ככל הנראה מדובר בטכנולוגיה סינית אותה מביאים מצ'אנגלין כאשר מ-SDF הביאו חלק מההשקעה הכספית בהקמת המפעל, כמו גם טכנולוגיות שונות וידע נרחב בבקרת ייצור.

מפעל Changlin Deutz-Fahr ב-Linshu

מעניין יותר – לפחות עבור שווקי המערב ובתוך כך גם עבורנו, הוא המפעל השני ש-SDF פותח עם צ'אנגלין בסויהואה. כאמור, מדובר במפעל קטן בהרבה – השטח המקורה הוא כ-6,000 מ"ר – אך עם קו מוצרים מתקדם ומעניין יותר. במפעל זה ייוצרו טרקטורים גדולים ו"עתירי הספק", כדברי ההודעה לעיתונות, "בעלי מפרט טכני וביצועים המותאמים לדרישות השווקים האירופאיים". החברה המשותפת כבר הציגה טרקטור חדש ראשון שיוצע בטווחי הספק של 140 עד 170 כ"ס. דגם זה יחל להימכר בספטמבר הקרוב ויוצע גם למתעניינים מחוץ לסין. אב טיפוס ראשון של ואריאציה מקומית של דויץ-פאהר L720 נמצא בשלבי ניסוי מתקדמים ויוצא בתחילת 2015 כפסגת ההיצע של Changlin Deutz-Fahr בסין.
ההיצע יכלול בנוסף גם דגמים מוכרים מתוצרת SDF, ככל הנראה בצבע ירוק-דויץ-פאהר, שייוצרו בחלקם בסין ויורכבו שם. כלים אלו יבצעו את החדירה לשוק הסיני הענק במחוז היילונגיאנג (Heilongjiang) העתיר שטחי חקלאות נרחבים.

דויץ-פאהר L720. גרסה מקומית של דגם זה תהפוך בתחילת 2015 לגולת הכותרת בהיצע Changlin Deutz-Fahr

ממידע לא רשמי שכבר פורסם, מדובר יהיה ככל הנראה – לפחות בהתחלה – גם בייצור והרכבה של דגמים גדולים ומוכרים מבית SDF, ככל הנראה תחת צבעי ושמות הדגם של דויץ-פאהר.
ההשקעה במיזם בסין מצטרפת לכניסת SDF להודו, כפי שסיפרנו לכם באפריל שנה שעברה וממשיכה את קו ההשקעות וההתרחבות של הקונצרן לאסיה. הלכה למעשה הופך קונצרן SDF לקונצרן בי"ל, כאשר יותר ויותר מסך הייצור מבוצע מחוץ לאיטליה, לפחות מספרית. שאלת השאלות היא האם יגיעו כלים של SDF מתוצרת סינית או הודית גם למערב? ב-SDF לא מוסרים כל מידע רשמי אודות כוונה שכזו, אך בהחלט ניתן להעריך שבמקביל לצבירת ניסיון ושיפור המוצרים המיוצרים בסין ובהודו, המותאמים לשווקים מתפתחים ולפיכך זולים בהרבה ממוצרים "מערביים", מתקבל מוצר אטרקטיבי גם במדינות המערב; לא רק אצלנו עולה הדרישה לכלים פשוטים וזולים ודרישה גוברת באירופה בהחלט יכולה להוביל לשיווק ציוד סיני של SDF באירופה, כאשר לפחות בסעיף המחיר מדובר בתחמושת משמעותית עבור האיטלקים.

מפעל Changlin Deutz-Fahr ב-Suihua