,

קוואסאקי מיול – הדור הבא

קוואסאקי מיול Pro-FXT. משמעות השם MULE היא אמנם פרד, אך מקור השם הוא קיצור של Multi-Use-Lightweight-Equipment vehicle קוואסאקי מיול Pro-FXT. משמעות השם MULE היא אמנם פרד, אך מקור השם הוא קיצור של Multi-Use-Lightweight-Equipment vehicleלא מכבר השיקה ימאהה את הוייקינג 6 – רכב עבודה תפעולי (UTV) לעד שישה נוסעים ומטען, והנה מפתיעה ממציאת הקטגוריה – קוואסאקי – עם גרסתה לנושא: מיול Pro-FXT.
מאז הושק ב-1988 נחשב בעיני רבים המיול לבית קוואסאקי (הראשון נקרא Mule 1000) לממציא ז'אנר ייחודי בעולם הרכב, ז'אנר ההופך למצליח ונמכר יותר ויותר, והכולל כיום עשרות רבות של גרסאות, דגמים, ואריאציות ושעטנזים למיניהם. שוק 'כלי הרכב הרב-תכליתיים' (UTV) או 'רכבי האחד לצד השני' (SxS) הולך וגדל וכיום הוא מתפצל לענפים רבים הכוללים רכבי עבודה קשוחים כמו אותו המיול המקורי, רכבי עבודה ופנאי המציעים ביצועים מרשימים בגמיעת מרחקים בשטח – כל שטח, ואריאציות ספורטיביות ברמה כזו או אחרת, גרסאות חשמליות, גרסאות לגינון עם צמיגים מותאמים לכך, דגמי דיזל ועוד.קוואסאקי מיול Pro-FXT קוואסאקי מיול Pro-FXTקוואסאקי מיול Pro-FXT החדש מתיימר להיות בראש ובראשונה רכב עבודה קשוח ויעיל, עם מקום לעד 6 נוסעים או 3 נוסעים וארגז מוגדל על חשבון הספסל האחורי קוואסאקי מיול Pro-FXT החדש מתיימר להיות בראש ובראשונה רכב עבודה קשוח ויעיל, עם מקום לעד 6 נוסעים או 3 נוסעים וארגז מוגדל על חשבון הספסל האחורי לאחר שנים ארוכות בהן יוצרו בסה"כ 3 דורות של קוואסאקי מיול – סדרה 2500, סדרה 3000 וסדרה 4000 – כולם מתבססים פחות או יותר על אותו בסיס מכאני ומנוע דומה (2-בוכנתי בנפח 620 סמ"ק) – מושק עתה קוואסאקי מיול חדש לגמרי. היצרנית חושפת בנברסקה שבארה"ב את המיול Pro-FXT, דור חדש לגמרי של רכב העבודה הקשוח שלפחות על סמך המפרט, העיצוב ופירוט המכלולים שפורסמו עם השקתו, בהחלט משמר את המורשת של רכב המיועד בראש ובראשונה לאנשי העבודה. הפופולאריות הגואה של הגרסאות הארוכות של רכבי העבודה הללו הובילה את קוואסאקי להשיק את המיול החדש במהדורתו הארוכה יותר, עם שני ספסלים המאפשרים כל אחד ישיבה של 3 מבוגרים ובסה"כ מוצע מקום ל-6 נוסעים וציוד בארגז. בדומה למיול 4000 Trans המוארך כך מוצע גם כאן מנגנון ייחודי המאפשר הגדלת ארגז המטען באמצעות קיפול והזזת הספסל האחורי. המיול Pro-FXT מורשה לסחוב עד 454 ק"ג מטען בארגז ולגרור נגרר במשקל של עד 908 ק"ג.קוואסאקי מיול Pro-FXT קוואסאקי מיול Pro-FXTקוואסאקי מיול Pro-FXT. הארגז מתרומם לצורך ריקון, וניתן להזמין בוכנה הידראולית להקלת התהליך קוואסאקי מיול Pro-FXT. הארגז מתרומם לצורך ריקון, וניתן להזמין בוכנה הידראולית להקלת התהליך בקוואסאקי מדגישים את השלדה הכל-חדשה ואת המתלים החדשים כאן – לראשונה 4 מתלי עצמות עצה כפולות עם כ-25 ס"מ מהלך במיול. מתלים חדשים אלו מבטיחים התנהגות טובה בהרבה בתנאי שטח קיצוניים כמו גם בסעיף הנוחות, בהשוואה למתלי המק'פרסון הנוקשים מלפנים והסרן הקשיח מאחור כפי שאפיינו את גרסאות המיול עד כה. את מנוע הטווין הוותיק בנפח 620 סמ"ק שאפיין את המיול עד כה מחליף מנוע גדול ומודרני הרבה יותר – משולש בוכנות בנפח 812 סמ"ק עם הזרקת דלק ה"מציע הכי הרבה מומנט בקטגוריה", כהבטחת אנשי קוואסאקי, מבלי לפרסם מספרים. המנוע מעביר את כוחות כמקודם אל ארבעת הגלגלים באמצעות תיבה רציפה עם יחס העברה נמוך וגבוה. הוא חזק דיו להבטיח מהירות מרבית מרשימה של 72 קמ"ש ובכך מדובר בספירה אחרת לגמרי מהמוכר בדגמי המיול, המוגבלים באופן מסורתי 'מהמפעל' למהירות של 40 קמ"ש. על הבלימה אמונים 4 בלמי דיסק ומערכת בלימת מנוע באמצעות הואריאטור.סביבת הנהג במיול Pro-FXT החדש היא קפיצת דור לפנים לעומת המוכר עד כה בדגמי המיול הספרטניים, וכוללת בין השאר צג דיגיטאלי רב שימושי וברור לקריאה, 2 יציאות חשמל, גלגל הגה חדש לגמרי ומוט בלם חנייה שהותקן משמאל להגה על לוח המחוונים, בכדי לפנות מקום לקבלת ספסל רחב מאי פעם סביבת הנהג במיול Pro-FXT החדש היא קפיצת דור לפנים לעומת המוכר עד כה בדגמי המיול הספרטניים, וכוללת בין השאר צג דיגיטאלי רב שימושי וברור לקריאה, 2 יציאות חשמל, גלגל הגה חדש לגמרי ומוט בלם חנייה שהותקן משמאל להגה על לוח המחוונים, בכדי לפנות מקום לקבלת ספסל רחב מאי פעם
המיול Pro-FXT החדש מתיימר להציע יעילות גבוהה ואפקטיביות בעבודות הדורשות ניוד אנשים בשטח צפוף יחסית לתנועה או קשה לגישה ועבירות – על מטענם ונגרר בעת הצורך. בנוסף לשני יחסי ההעברה מוצע דיפרנציאל אחורי דו-שלבי ננעל שכמו השילוב והניתוק מנסיעה בהנעה כפולה או אחורית בלבד, ניתן לביצוע גם תוך כדי תנועה. קוואסאקי מיול Pro-FXT החדש יושב על שלדה חדשה עם בסיס גלגלים של 234 ס"מ מכובדים; למרות זאת, אורך המרכב הכולל הוא כ-339 ס"מ בלבד
קוואסאקי מיול Pro-FXT החדש יושב על שלדה חדשה עם בסיס גלגלים של 234 ס"מ מכובדים; למרות זאת, אורך המרכב הכולל הוא כ-339 ס"מ בלבד
לשיפור הנוחות מוצע כאן הגה כוח חשמלי, דלתות הניתנות לפירוק, מסגרת בטיחות מאסיבית וכמובן חגורות בטיחות לכל הנוסעים. רשימת התוספות המקוריות הארוכה למיול Pro-FXT כוללת בין השאר סגירת תא הנוסעים, חימום, תאורת LED חיצונית, יציאות חשמל מלפנים ומאחור, כננת אינטגראלית ומגוון ציוד נרתם דוגמת כפות לפינוי שלג או קירוב מזון ברפתות. בארה"ב ניתן 'לבנות' בדיוק את הכלי בהתאם לדרישות כל רוכש באמצעות אתר היצרן של קוואסאקי, ולבצע הזמנה שתיאסף לבסוף מהסוכן הקרוב. קוואסאקי מיול Pro-FXT החדש יחל להימכר בארה"ב כבר בסוף החודש (יולי 2014) וזמן קצר לאחר מכן יוחל בשיווק ברחבי העולם. לפניה ליבואנית קוואסאקי לארץ, לחצו כאן