, ,

קובוטה למכשירי תנועה – עדכון

זיכיון יבוא קובוטה עובר מניר דוד למכשירי תנועה; תמונה מחצר 'טרקטורים ניר דוד'
מזה מספר חודשים מתנהל מו"מ בו מעורבים קיבוץ ניר דוד, בעלי סוכנות יבוא טרקטורי קובוטה לארץ, חברת מכשירי תנועה (המייבאת בין היתר את הצמ"ה של 'ליגונג' ומלגזות ייל) וקובוטה היפנית בדבר העברת הסוכנות מידי ניר דוד למכשירי תנועה. עד כה מדובר היה במו"מ סודי לגביו מילאו כל המעורבים בו את פיהם מים, ובמקביל לשמועות שונות שדלפו, הקפידו הן אנשי ניר דוד והן אנשי מכשירי תנועה להגיב ב"אין תגובה" רשמי. עוד ועוד פניות ושאלות המגיעות למערכת האתר, הזמן שחלף והפיכת ה"סוד" לגלוי למדי הביאו אותנו להעלות את רמת ההצקות והניג'וסים אל שני הצדדים המעורבים במטרה לקבל תשובות רשמיות. בל נשכח כי מדובר במותג ידוע שכולל לא מעט לקוחות, מותג הנמצא אף בתנופת גדילה והתפתחות והשאלה ממי קונים טרקטור קובוטה ואולי אף חשוב יותר – מי ייתן שירות? – בהחלט רלוונטית ודורשת מענה.
אז ככה: בשורה התחתונה מתנהל מו"מ, הוא אף בשלב מתקדם אך בניגוד לשמועות מזה זמן הרצות בתחום – הוא טרם נחתם, נסגר או הגיע לסיומו. שאול גולומב, היו"ר הכלכלי של קיבוץ ניר דוד (בעלת זיכיון יבוא קובוטה עד כה) מסר לנו כי "אנו בשלב מתקדם מאוד של המו"מ – אך הוא טרם הגיע לסיומו ועוד לא הושלם. מדובר כרגע בעניינים פורמאליים בלבד". גולומב מדגיש כי עד להודעה חדשה אין שינוי מבחינת לקוחות החברה בכל הקשור למכירות, שירות, חלפים, אנשי מקצוע וכיו"ב, וכי הרוב המוחלט של העובדים שהועסקו ב'טרקטורים ניר דוד' ימשיכו לעבוד גם תחת כנפי 'מכשירי תנועה', בראשם המנכ"ל אהרון נהרן.
"מכשירי תנועה רוכשת את הפעילות של קובוטה מניר דוד", מאשר בפנינו ראש תחום צמ"ה בחברת מכשירי תנועה, איליה וינוקור, שתחת ניהולו תהיה גם יבואנית קובוטה החדשה. "אנו בשלב בו יש מזכר הבנות מול קיבוץ ניר דוד על הרכישה אך נותרו עדיין מספר סייגים עד שניתן יהיה לברך על המוגמר". וינוקור מציין כי כבר נוצרה היכרות בין אנשי מכשירי תנועה להנהלת קובוטה היפנית וכי עדיין יש להמתין לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים בכדי שהעסקה תצא לפועל. ההערכה היא כי מדובר בהליך פורמאלי שאינו צפוי להפריע לסגירת העסקה, וכי מדובר בעניין של עוד 4-6 שבועות.

איליה וינוקור, ראש תחום צמ"ה ב'מכשירי תנועה'; סוכנות קובוטה המיועדת תהיה תחת אחריותו

חברת 'מכשירי תנועה' פעילה בתחום הצמ"ה מזה שנים רבות ומציגה ניסיון רב בשוק זה. רק לאחרונה סיפרנו לכם על קבלת זיכיון ענקית הצמ"ה הסינית 'ליגונג' אצל מכשירי תנועה, כך שהמהלך נראה טבעי למדי. מאידך, שוק הצמ"ה הוא לא השוק החקלאי, וההתנהלות מול חקלאים היא שונה. "פעילות קובוטה תיקלט באגף הצמ"ה של מכשירי תנועה" מבהיר איליה וינוקור. "אני יכול להבטיח שהשירות האיכותי שניר דוד העניקה ללקוחות קובוטה עוד ישתפר, הן בטווח המיידי והקצר יותר והן בטווח הארוך; מיד עם תחילת העבודה – לאחר שכל ענייני ההסכמים ייסגרו – נוסיף ניידת שירות שתפעל בדרום. אני נערכים לנצל את מרכזי השירות והאמצעים הרבים שיש למכשירי תנועה לטובת קובוטה במטרה להרחיב את הפריסה ולשפר עוד יותר את השירות גם בטווח הארוך". לשאלתנו על מיקום הסוכנות החדשה נענינו כי הסוכנות המרכזית תישאר בצפון באחת ממערכות התשתית הקיימות של מכשירי תנועה, כאשר בשלב זה הדברים טרם סגורים ב-100% ולכן לא ניתן לתת מידע קונקרטי בעניין זה.
הגדול הראשון של קובוטה: M135GX. בתוכנית דגמים גדולים עוד יותר כמתחרים מול האיכותיות שביצרניות ארה"ב ואירופה
שאלנו את איליה "למה דווקא קובוטה"? "לא כולם זוכרים אבל בעבר עסקו בעלי החברה – צבי נטע – ביבוא טרקטורים של פורד, דהיינו: שמורה לו פינה חמה בלב לכלים חקלאיים ולתחום החקלאי. זו בהחלט התחלה טובה…". מכשירי תנועה חיפשו זמן רב יצרן איכותי עם פוטנציאל, וקובוטה בהחלט עונה על דרישות אלא. מדובר ביצרנית יפנית הנמצאת בתנופת גדילה והתפתחות, ולמרות שלא מדובר במוצרים זולים – במכשירי תנועה מעדיפים לחזור לתחום עם מוצר איכותי ומוביל, הטומן לא מעט פוטנציאל גדילה והתרחבות בחובו, מסביר איליה וינוקור.
נמשיך לעדכן כשיתפרסמו פרטים נוספים, ולאחר שהאבק ישקע והדברים יהפכו לברורים יותר, נשמח לראיין את אילייה קצת יותר לעומק, להבין מהן התוכניות הפרטניות לגבי המותג, ראייתו את השוק החקלאי ובכלל – וקצת על פילוסופיית ומדיניות החברה. בינתיים, כאמור, כל פניה או התנהלות בקשר למוצרים המיובאים על ידי 'טרקטורים ניר דוד', שאלות לגבי שירות, טיפולים וכיו"ב מתנהלת ללא שינוי. פרטים נוספים, אנשי קשר וטלפונים תמצאו באתר היבואנית, בלחיצה כאן.