סדרה T4 כוללת עתה 5 גרסאות בטווחי הספק שבין 75 ל-114 כ"ס

ניו הולנד מרחיבה את סדרת הטרקטורים הקומפקטיים-בינוניים T4 עם 2 גרסאות חדשות לכדי 5 בסה"כ, בטווח הספק של 75 עד 114 כ"ס. כזכור, סדרה T4 נחשפה לראשונה בסוף 2012 כמחליפה לסדרה T4000 ולגרסאות החלשות יותר בסדרה T5000. לקראת סוף 2013 הוחל בשיווק 3 גרסאות ראשונות בסדרה – T4.85 עם 86 כ"ס, T4.95 עם 99 כ"ס ו-T4.105 עם 107 כ"ס – ועתה מושק סוף סוף ההיצע המלא של הסדרה באנגליה, לשיווק באירופה ובשווקים נוספים.

 סדרה T4 החדשה תוכננה מן הבסיס לעבודה עם מעמיס קדמי ומיועדת בראש ובראשונה למשקי חי מעורבים ולמגדלי ירקות

סדרה T4 החדשה כוללת עתה 5 גרסאות. אל ה-3 המוכרות מצטרפות גרסאות ה-T4.75 הבסיסית בהיצע עם 75 כ"ס וה-T4.115 עם 114 כ"ס כחזקה בהיצע. מאז חשיפתה בסוף 2012 מצטרפים לסדרה T4 החדשה עוד אופציות תיבות הילוכים ושיפור בארגונומיה בסביבת הנהג.

בגרסאות הקבינה הסגורה חודשה סביבת הנהג ובעיקר קונסולת מתגי התפעול מימין, המתיימרת להציע נוחות גבוהה יותר בעבודה, בין היתר הודות לתאורה פנימית של המתגים המקלים את העבודה בשעות החשיכה

דגמי סדרה T4 תוכננו לשרת כטרקטורים רב שימושיים בעיקר למשקי חי (רפתות, דירים) וככזו תוכננו הכלים מן הבסיס לעבודה עם כף קדמית. "אנו מזהים יותר ויותר דרישה מצד חקלאים לכלים רב שימושיים בעלי מגוון יכולות ובמקביל דרישה לעלייה בנוחות התפעול, קלות התחזוקה והקטנת ההוצאות" מציין במעמד ההשקה לוקה מינארדי, ראש תחום טרקטורים בניו הולנד. "בשוק משקי החי המעורבים דרישה זו היא החזקה ביותר כאשר לרוב מדובר בכלים שמופעלים על ידי בעליהם", הוא מוסיף. מסיבה זו – כך ניו הולנד – מוצעים בסדרה זו תיבת ההילוכים Dual Command הכוללת מעתה (כאופציה) גם הילוכי זחילה כמו גם תא מפעיל חדש ומרווח לגרסאות הסגורות.

בכל דגמי סדרה T4 החדשה מוצע כושר הרמה מרבי בזרועות האחוריות של כמעט 3.9 טון

הילוכי הזחילה מיועדים במיוחד עבור גידולי ירקות או משימות מיוחדות נוספות הדורשות מהירויות סופר-איטיות, במקרה זה החל ב-130 מ' לשעה. תיבת ה-Dual Command הסטנדרטית בסדרה T4 מאפשרת בחירה בין 3 קבוצות של 8 הילוכים ללא הצורך לגעת בדוושת המצמד. אופציית full load powershift ניתנת לתפעול תוך כדי תנועה ובמקביל להורדת מהירות הנסיעה ב-15% היא מעלה את המומנט הזמין ב-18%. פונקציה זו מאפשרת מעבר מעבודה רגילה ל'פיקים' של עומס קיצוני בלחיצת כפתור, תוך כדי תנועה, במטרה לנצל את מלוא פוטנציאל הטרקטור רק כאשר נדרש בכדי להקטין בלאי, שחיקה וצריכת דלק.

סדרה T4 החדשה בסביבת המחיה הטבעית שלה

עוד תיבת הילוכים המוצעת עתה בסדרה T4 היא ה-PowerShuttle המוכרת מסדרה T4 PowerStar הוותיקה יותר ומכמה דגמים בסדרה TD5 הגדולה והחזקה יותר. בניו הולנד מציינים כי תיבת הילוכים "פשוטה" יחסית זו מציעה עמידות וקשיחות יוצאות דופן בקטגוריה ומומלצת בעיקר לסוגי עבודות בהן נדרשים שינויי כיוון נסיעה תכופים. תיבה זו כוללת שלושה מצבי "אגרסיביות" הניתנים לכיוון בהתאם לסוג העבודה: מצב "עדין" מיועד לעבודות בשדה דוגמת כבישה או כיסוח; מצב 'מדיום' מיועד לעבודה סטנדרטית מגוונת ומצב "רגיש במיוחד" תוכנן במיוחד לעזור כאשר נדרשים שינויי כיוון תכופים של הכלי, בעיקר בעבודה עם מעמיס.

ניו הולנד T4.85 (גרסת קבינה פתוחה)

בסדרה T4 החדשה מוצע בלם חנייה מכאני שתוכנן במיוחד – כך ניו הולנד – לתפקד באזורים הרריים ומשופעים ובתנאים קיצוניים כמו גרירת מטען כבד, ציוד רתום מאחור או כף קדמית עמוסה. כפועל יוצא מופעלת המערכת באופן מכאני בלחיצת כפתור, כאשר הנעילה כוללת גם נעילה מכאנית של תיבת ההילוכים המתיימרת להעמיד את הכלי במקומות ללא תנועה ולו המזערית ביותר.
דגמי סדרה T4 החדשה כוללים את הגרסה העדכנית ביותר של מערכת ההיגוי המתקדמת SuperSteer. מערכת זו מאפשרת זווית צידוד של עד 65 מעלות בגלגלים הקדמיים הודות למנגנון המכונה על ידי ניו הולנד 'סרן קדמי דינאמי' הגורם לתזוזה קלה לפנים של הסרן בעת צידוד הגלגלים במטרה לאפשר הגדלת הזווית מבלי שהגלגל יפגע במנוע או בשלדה. לטענת אנשי ניו הולנד מאפשרת מערכת ה-SuperSteer יכולת תמרון חסרת תחרות בסגמנט טרקטורים זה ויעילות בעבודה בעיקר בסוף שורה או עם מעמיס באזור בנוי ומוגבל לתנועה.
לפניה ליבואנית ניו הולנד לארץ, לחצו כאן

תיבת ההילוכים 24x24 Dual Command מוצעת בגרסאות קבינה סגורה בלבד וכוללת מעתה – כאופציה – הילוכי זחילה