,

המרסס הגדול ביותר מבית ג'ון דיר

מרסס ג'ון דיר R4045 החדש; אל תעמדו בדרכו: רוחב ריסוס עד 36.6 מ' ומהירות עבודה של עד 40 קמ"ש. תפוקה בהחלט מרשימה...

מרסס ג'ון דיר R4045 החדש; אל תעמדו בדרכו: רוחב ריסוס עד 36.6 מ' ומהירות עבודה של עד 40 קמ"ש. תפוקה בהחלט מרשימה…

ג'ון דיר משיקה בויסקונסין ארה"ב את המרסס הנוסע ("Self" בעברית) R4045 – הגדול והחזק בהיצע. ה-R4045 מצטרף למרססים הנוסעים עצמאית מסדרה R ששני דגמים ראשונים שלה הוצגו כבר במהלך 2013, והוא מחליף את ה-4940 שהיה הגדול בהיצע עד כה.
בג'ון דיר מציינים כי ה-R4045 החדש מציע שיפור במהירות העבודה, עוצמת ותפוקת הריסוס, יעילות ונוחות טובה יותר בעבודה לאורך זמן – כיאה לכלי המיועד לשטחים גדולים ולעבודות ריסוס בקנה מידה גדול. המרסס החדש מיועד לפיכך לשרת תחת ידי קבלני ריסוסים ועבודות חקלאיות או בחוות גדולות במיוחד, "הנדרשות לכלי עבודה קשוח ויעיל שיודע לעבוד 3 עונות בשנה בכל תנאי", כפי שמבטיחים אנשי השיווק של הירוקים עם ההשקה.
ג'ון דיר R4045 מונע באמצעות מנוע 9.0 ליטר מתקדם העומד בתקני Tier 4 והמייצר 346 כ"ס. ההינע הוא לכל הגלגלים באמצעות מערכת הידרוסטאטית. ה-R4045 מסוגל לרסס עד למהירויות עבודה של 40 קמ"ש (!) ולנסוע לטובת ניידות ומעבר ממקום למקום עד למהירויות של 56 קמ"ש. מיכל חומר הריסוס הוא בנפח כ-4,550 ליטר כאשר ניתן לבחור 'בום' ברוחב 27.5 מ', 30.5 מ' או 36.6 מ', בהתאם להעדפה או לצורך. על מנת לאפשר תפוקה כה מרשימה ומהירויות עבודה כה גבוהות מוצעת כאן משאבה רבת עוצמה המייצרת ספיקה של עד 872 ליטר לדקה (!).
מרסס ג'ון דיר R4045 מונע באמצעות מנוע 9.0 ליטר עם 346 כ"ס

מרסס ג'ון דיר R4045 מונע באמצעות מנוע 9.0 ליטר עם 346 כ"ס


ספינת הדגל החדשה בליין המרססים הנוסעים של ג'ון דיר מתבססת על שלדה, מרכב ומכלולים רבים שהוצגו כבר ב-R4030 וב-R4038 הראשונים בסדרה. בתוך כך נכלל תא המפעיל המתקדם המתיימר להציע את סביבת העבודה הנוחה והיעילה בתחום, המציעה שדה ראיה מיטבי לכל כיוון. בין השאר מציע תא זה שטח זכוכיות גדול מבסדרת המרססים היוצאת ומסכי מגע גדולים המאפשרים בדיקה ותפעול כמעט כל המערכות במגע אצבע. מערכת בקרת מהירות אוטומטית מאפשרת עבודה כמעט ללא התערבות המפעיל, כאשר היא מחוברת ומסונכרנת עם מערכות ההינע, תיבות ההעברה ומנגנון הריסוס.
במרסס R4045 החדש מוצעת לראשונה מערכת המכונה על ידי היצרנית Direct Injection (הזרקה ישירה) שעיקרה ערבוב מדויק, קל, יעיל ומהיר יותר של תערובת הריסוס בשל ההפרדה בין מיכל חומר ההדברה לבין מיכל המים. המערכת מאפשרת חלוקה מדויקת ביחס בין החומרים ושימוש רק בכמות הנדרשת עם מינימום פחת. בשלב זה מוצעת המערכת רק במרסס זה, אך בג'ון דיר מבטיחים להציעה בתצורות נוספות גם במרססים נוספים בהיצע.
ראו פירוט והסבר בסרטון הבא:

המספרים המרשימים ממשיכים גם בביצועי מערכת מילוי המיכל; בג'ון דיר קוראים לה Load Command והיא מאפשרת מילוי של מיכל הריסוס במהירות הכמעט דמיונית של כ-3.0 דקות בלבד; להזכירכם – מדובר בנפח של למעלה מ-4.5 מ"ק!
ג'ון דיר כבר החלו בשיווק מרסס-העל החדש בצפון אמריקה (קנדה וארה"ב). בהמשך השנה צפוי המרסס החדש לנחות גם באוסטרליה, כאשר לגבי יתר השווקים בהם יוצע – טרם פורסמו פרטים.

1 תגובה

תגובות סגורות