, ,

Krone: הצגת דגמי קיץ 2014

במגוב Swadro TC 880 plus החדש מוצעת כאופציה מערכת קביעת גובה וזווית חשמלית הנשלטת מתא המפעיל

קרונה (Krone) הגרמנייה, יצרנית נגררים ומיכון חקלאי בבעלות משפחתית, הציגה במסגרת מסיבת עיתונאים בי"ל אותה ערכה בגרמניה את כלל היצע המיכון החקלאי העדכני שלה. חלק מהחידושים שהוצגו נחשפו כבר בעבר במהלך תערוכת 'אגריטכניקה 2013' שנערכה בגרמניה בסוף 2013 ועתה הוצגו בפעולה; חלק מהמוצרים הנו חדש לגמרי בהיצע היצרנית.

קרונה Swadro TS 680

אגף המקצרות יוצג על ידי ה-EasyCut B 750 וה-EasyCut B 890 החדשות, מקצרות "פרפר" מתקפלות ברוחב עבודה של 7.46 ו-8.90 מ'. גם דגם ה-EasyCut B 870 הוצג בעבודה, לאחר רענון מקיף אותו עבר, שכלל בין היתר טיפול במנגנון פיזור החציר המתיימר להציע עתה פעולה יעילה מבעבר. עוד הוצגו המקצרות EasyCut B 1000 ו-EasyCut F 360 עם רוחב עבודה של 10.10 ו-3.60 מ' בהתאמה, כאשר זו האחרונה היא חדשה לגמרי בהיצע ומיועדת להתחבר לחלקו הקדמי של הטרקטור, כחלק משלוש מקצרות בסה"כ (2 מתקפלות מאחור).

 קומבינציית המכבש וציפוי החבילות Comprima CV 150 XC X-treme מציעה עתה יכולות משופרות בתנאי קיצון הודות לחיזוק ושיפור מכלולים רבים

בתחום המגובים הרוטוריים נחשף בפעולה הדגם החדש KW 11.22; על פי אנשי קרונה, עם רוחב עבודה של כמעט 11 מטרים מהווה דגם זה כיום את המגוב הרוטורי הרתום הגדול בשוק. KWT 1600 הוא מגוב רוטורי נגרר חדש ומיועד לטיפול בשטחים גדולים, הודות לרוחב העבודה הנדיב אותו הוא מציע, העומד על 15.25 מ'. מגוב זה נחשב לאחד המתקדמים בשוק כאשר בין יתר תכונותיו מתגאים בקרונה בקוצים הא-סימטריים ובעלי האורכים המשתנים הנתונים ב-14 תופי איסוף המותקנים בזווית; תכונות אלו יחד מתיימרות לאפשר למגוב זה לאסוף את החציר באופן מיטבי ועם מינימום אדמה המתחברת לעשב הקצור – כפי שקורה לא פעם, כאשר הגיבוב נעשה באדמה לחה. הנגרר האינטגראלי של מגוב זה תוכנן כך שגלגליו יעקבו תמיד במדויק אחר עקבות גלגלי הטרקטור הגורר, הודות למערכת היגוי אינטגראלית.
דגם ה-Swadro TC 760 Plus מציע כאופציה מגוב קטן נוסף הדואג לרווח ולפזר במקצת את החציר הנאסף לטובת ייבוש יעיל ומהיר יותר
הדגמים Swadro TS 680 Twin, Swadro TC 880 plus ו-Swadro TC 760 Plus הדגימו גם הם יכולות וביצועים. ה-Swadro TS 680 Twin מאפשר עבודה ברוחב כולל הנע מ-6.80 ועד 7.60 מ' ומאפשר עבודה עם חלק אחד בלבד, בהתאם לצורך. ב-Swadro TC 880 plus החדש מוצעת כאופציה מערכת קביעת גובה וזווית חשמלית הנשלטת מתא המפעיל והניתנת לתפעול תוך כדי עבודה. דגם ה-Swadro TC 760 Plus מציע כאופציה לראשונה מגוב קטן נוסף המותקן בין שתי טבעות המגוב העיקריות, הדואג לרווח ולפזר במקצת את החציר הנאסף בין שתי הטבעות לטובת ייבוש יעיל ומהיר יותר ואיסוף מאוחר – הן בתפזורת והן לחבילות – סימטרי ומפוזר טוב יותר. בקרונה טוענים כי תוספת זו תתקבל באהדה בעיקר בקרב חקלאי מרכז אירופה הנתונים לא פעם לגחמות מזג האוויר, היכול להציע לא מעט ימי גשם גם בקיץ. כל דגמי המגובים החדשים דנן מצוידים אף הם בטכנולוגיית הקוצים הא-סימטריים של קרונה, המבטיחה איסוף נקי במיוחד, ללא שאריות אדמה.

המקצרה EasyCut F 360 היא חדשה לגמרי בארסנל קרונה (בתמונה: רתומה לחזית הטרקטור)

בתחום המכבשים הוצג ה-Fortima F 1250 החדש, המחליף את המכבש הוותיק Round Pack 1250 שכמוהו מייצר חבילות עגולות בקוטר 125 ס"מ. קומבינציית המכבש-וציפוי החבילות Comprima CV 150 XC X-treme הדגימה יכולות בתנאי קיצון, כפי ששמה מבטיח. בדגם החדש לקיץ 2014 חוזקו ושופרו מכלולים רבים במטרה לאפשר עבודה מהירה יותר, תחת עומס כבד יותר ועם תפוקה גבוהה מבעבר. בקרונה מדווחים כי כל מכלולי המכבש טופלו – בפרט מערכת האיסוף – עד כי ניתן להגדיר דגם זה כחדש. ה-Big Pack 870 HDP XC הוא מכבש חציר חדש המייצר חבילות בחתך 80×70 ס"מ.

מכבש קומבינציה Comprima CV 150 XC X-treme בפעולה:

פחות רלוונטי עבורנו הוא תחום הנגררים לחקלאות, תחום בו קרונה נחשבת ליצרנית מובילה. חשיפת דגמי קיץ 2014 כללה גם מגוון עגלות חדשות של קרונה, בכלל זה עגלת איסוף וקיצוץ ירק הכוללת ערכת השחזת סכיני קיצוץ אוטומטית, בה ניתן אף לקבוע את מידת ההשחזה בהתאם לתנאי העבודה וסוג החציר הנאסף.

מערכת השחזה אוטומטית לסכיני הקיצוץ בעגלות הירק החדשות

אחרונים חביבים הוצגו צמד הקומביינים ה"קטנים" החדשים בסדרת הקומביינים לתחמיץ Big X – ה-Big X 480 וה-Big X 580, שעם 480 ו-580 כ"ס "בלבד" מעגלים את היצע הקומביינים לתחמיץ כלפי מטה. על הקומביינים החדשים כבר סיפרנו לכם בתחילת השנה – לכתבה לחצו כאן.

הקומביינים החדשים לתחמיץ Big X 480 ו-Big X 580 בפעולה:

לפניה ליבואנית קרונה לארץ, לחצו כאן