למבורגיני נייטרו לצד לוגו Red Dot Design Award

לא מעט עסקנו כאן באתר בחשיבות המראה והעיצוב – גם כאשר מדובר בטרקטור חקלאי. היצרניות המובילות בעולם מבינות זה מכבר שהשקעה במראה של המיכון החקלאי או הטרקטור משפיעה במישרין על נתוני המכירות. "אין הזדמנות שנייה ליצור רושם ראשוני" היא, מסתבר, אמרה המתאימה גם לטרקטור העומד באולם התצוגה, ובשנים האחרונות מושקעים עוד ועוד משאבים ומאמצים בעיצוב הטרקטורים החדשים. טרקטור מכוער פשוט נמכר פחות, ולא משנה עד כמה יהיה אמין, חסכוני ויעיל.

לודוביקו בוסולטי, יו"ר SDF לצד למבורגיני נייטרו

כמובן שעיצוב הוא עניין של טעם, וכל היצרניות הגדולות כיום בתחום המיכון החקלאי משקיעות בו לא מעט; אבל, אם צריך להגדיר יצרן אחד שניתן להחשיבו כמתקדם וכמוביל בתחום – הרי שזה יהיה ללא קושי קונצרן סאמה דויץ-פאהר (SDF) האיטלקי. יצרנית הטרקטורים והמיכון החקלאי הכוללת את מותגי הטרקטורים סאמה, דויץ-פאהר, למבורגיני והורלימן פועלת מזה זמן דרך קבע עם סדנת העילית האיטלקייה ג'יאוג'ארו – סדנת עיצוב החתומה על לא מעט יצירות פאר בעולם הרכב, אך לא רק. כחלק ממסע ההחדרה ויחסי הציבור של הטרקטור למבורגיני נייטרו הודגש העיצוב הנקי, בעל הקווים החדים והבהחלט ייחודי של הטרקטור החדש ורוב החשיפה הראשונית לכלי החדש עמדה בסימן עיצוב – למרות שגם בסעיפי התפוקה, הטכנולוגיה והביצועים לא היה מה להסתיר. זאת ועוד; מאז הושק חלחל עיצובו אל סדרות טרקטורים נוספות בלמבורגיני וכפועל יוצא הצליחו אנשי SDF למעשה למתג מחדש את למבורגיני, וכבר עתה ניתן לזהות טרקטור מתוצרת למבורגיני מרחוק, ובמבט ראשון.

תא המפעיל - למבורגיני נייטרו

בקונצרן משקיעים כיום לא רק בעיצוב המותג למבורגיני; גם כלים של סאמה, דויץ-פאהר והורלימן זוכים למשיכות מכחול של מאסטרים בתחום ועוברים אינספור בחינות, ניסויים ובדיקות עוד בשלב האיור ולאחר מכן המודל המוקטן, הכל במטרה להיראות טוב, פשוטו כמשמעו.
הארגון הבי"ל Red Dot Design Award העניק זה עתה את פרס עיצוב המוצר לשנת 2014 ל-Lamborghini Trattori, יצרנית הטרקטור מבורגיני נייטרו. מדובר בסוג של "אוסקר" בעולם העיצוב התעשייתי ועיצוב המוצר ולתואר נחשב ביותר. פרס זה מצטרף לפרס חשוב לא פחות בו זכה הנייטרו בסמוך להשקתו בסוף 2013 בגרמניה – Golden Tractor for the Design 2014. ה-Red Dot Design Award מחלק פרסים בתחומי העיצוב למגוון מוצרים מאז 1955 והוא נחשב כיום כאחד הארגונים הנחשבים בעולם העיצוב. הפרס ניתן עבור "איכות יוצאת דופן בעיצוב המוצר" וניתן רק למוצרים המיוצרים ומשווקים באופן סדיר.

טרקטורים מעוצבים – מדגם מייצג:
קרארו מאך-2
ג'ון דיר 7250R e23
זטור פורטרה
דויץ-פאהר סדרה 7
לנדיני סדרה 7 ומק'קורמיק X7
ג'י.סי.בי. פאסטראק סדרה 4000
קלאאס קסריון
מסי פרגוסון MF8700
קלאאס Axion 800

זו פעם ראשונה שפרס מוענק לטרקטור חקלאי, ובין יתר המדדים שהובילו את הארגון להעניק את הפרס ללמבורגיני היו "השילוב המושלם בין חדשנות וביצועים גבוהים בתחום העבודה החקלאית". הטרקטור הבינוני בטווחי ההספק שלו (95-127 כ"ס) קיבל מחמאות גם על הירידה הדקדקנית לפרטים והעיצוב "האולטרא מודרני" של מכלולי התפעול, "מאחוריהם מסתתרת המילה האחרונה בטכנולוגיה של ימינו", דבר השופטים. בשורה התחתונה היטיבו מעניקי הפרס לתאר את הטרקטור המעוצב, כ"מתאים לכל אלו המחפשים להתבלט מהשאר – גם בשדה". וזו הרי כוונת המשורר…

למבורגיני נייטרו