, ,

מעמיסים קומפקטיים חדשים לקייס

מעמיס אופני קייס 321F

חטיבת הצמ"ה בקייס משיקה סדרת מעמיסים אופניים קומפקטיים חדשה בשם 'סדרה F'. על פי הכרונולוגיה המקובלת אצל קייס, מחליפה סדרה זו את סדרה E הנוכחית, המוצאת לגמלאות. למרות הדמיון החזותי לסדרה E מהווה סדרה F סדרה חדשה לגמרי, עם שינויים ועדכונים רבים, בראשם כמקובל בימים אלו – החלפת המנועים בחדשים ועדכניים, העומדים בתקני פליטת המזהמים העדכניים Tier 4. כל הדגמים התחזקו בהספקם ביחס לקודמיהם.

מחפשים שופל חדש? לא מחליטים לפני שמשווים! שירות חינם חדש – לחצו על התמונה!

מחפשים שופל חדש? לא מחליטים לפני שמשווים! שירות חינם חדש – לחצו על התמונה!

סדרה F החדשה של קייס כוללת בשלב זה 4 דגמים: 21F עם 58 כ"ס, 121F עם 64 כ"ס, 221F ו-321F עם 74 כ"ס כל אחד. מדובר בעלייה משמעותית בהספק ברוב הדגמים, שעמד בסדרה E היוצאת על 50 כ"ס ב-21E, כ-60 כ"ס ב-121E, כמעט 70 כ"ס ב-221E ורק בחזק בסדרה חלה ירידה בהספק המרבי, כאשר ב-321E מדובר היה 77 כ"ס, לעומת 74 כ"ס ב-321F כאמור. בקייס לא מנדבים עד כה פרטים מלאים אודות הסדרה החדשה, ולכן עדיין אין מפרט מנועים מלא (יצרן, סוג, נפח וכיו"ב), כמו גם נתון משקל עבודה; נזכיר רק שבסדרה E מדובר היה במשקלי עבודה שנעו מ-4.6 עד 5.75 טון.
הממדים והעיצוב הצטמקו במקצת, במטרה לשפר את הזריזות ויכולת התמרון. בסיס הגלגלים התקצר בדגמי הסדרה החדשה ב-10 עד 15 ס"מ, תלוי בגרסה, וכפועל יוצא קטן רדיוס הסיבוב בהשוואה לסדרה E. שיפור משמעותי נוסף – בעיקר עבור הרוכשים החקלאיים – הוא בהנמכת הגג; עתה הגובה הכולל – תלוי בגרסה ובאופציית הצמיגים – הצטמק בעד 33 ס"מ משמעותיים בהחלט, ביחס לדגמי הסדרה היוצאת. בקייס מציינים כי הקטנת בסיס הגלגלים יחד עם הנמכת המעמיסים תורמים ליכולת ניוד והובלה קלים מבעבר. מערכות הבקרה והפיקוח האלקטרוניות הן חדשות כאן ומצטרפות להבטחה לשיפור משמעותי באיכות חיי המפעיל, שיפור הכולל הן את מכלולי התפעול (ג'וי-סטיק, מערכת היגוי, צגים, מיזוג וכיו"ב) והן את הנוחות בדמות כיסא חדש ומערכת ריתום וניתוק מהירים חדשה, המתיימרת לפעול בקלות רבה יותר ובדיוק גבוה מבעבר.

מעמיס אופני קייס 321F

שני הדגמים הקטנים יותר – ה-21F וה-121F – מוצעים עם שתי אופציות זרועות הרמה לבחירה: זרועות Z-Bar המעניקות כוח מתפרץ חזק יותר לשימוש עם כפות, ומערכת זרועות מקבילות לשימושים בהם נדרשת יציבות מרבית של המטען בזמן ההרמה וההורדה, דוגמת עבודה עם מזלג לצורך העמסה ופריקה.
בקייס מיעדים את דגמי סדרה F החדשה כמובן למגוון משימות בתחום הצמ"ה, אך גם לשוק החקלאי. בקייס ממליצים על המעמיסים הקומפקטיים גם לתחומי הגינון בקנה מידה גדול, שימושים מוניציפאליים, רפתות, אסמים, מרכזי מזון ועוד – כשלב אחד גבוה יותר ממיני-מעמיס, עם היתרונות המלווים מעמיס קומפקטי כמו הספק ותפוקה גבוהים יותר, על פי רוב, שדה ראיה טוב יותר בשל מבנה תא המפעיל והגובה מעל לקרקע, גובה העמסה או עומק החפירה הודות למערכת הכף הארוכה יותר, מרווח גחון משופר, כושר הרמה גבוה יותר ועוד.
יבואנית ציוד הצמ"ה החדשה של קייס היא קבוצת קרסו מוטורס, שעד כה טרם פרסמה פרטי התקשרות או אתר אינטרנט רלוונטי.