Trimble GreenSeeker

חברת טרימבל הקליפורנית (Trimble Navigation, Ltd) המתמחית במערכות ניווט, מודדי טווח לייזר ומערכות נוספות מבוססות GPS משיקה את ה-GreenSeeker – מכשיר קומפקטי הנישא ביד, והמנטר בקלות ובמהירות רמות חנקן בגידולים חקלאיים.
ניתור רמות חנקן בגידולים חקלאיים בזמן אמת הפך למרכיב חשוב ביותר, אם לא קריטי, בגידול נכון ויעיל של צמחים. בשנים האחרונות הופך התחום לרחב ועשיר מתמיד, עם מגוון פתרונות המוצעים על ידי יצרניות שונות, שכולם נועדו להעביר לחקלאי נתונים אמיתיים בזמן אמת במטרה לאפשר תיקון, הוספות דשנים, איתור בעיות וכיו"ב, למקסום היבול.

Trimble GreenSeeker

טרימבל GreenSeeker הוא מכשיר המוחזק ביד והמתפקד כחיישן ומכשיר מדידה פשוט ביותר לתפעול, של רמות החנקן בצמח. המכשיר כולל חיישן אופטי רגיש ובאיכות גבוהה המופעל באמצעות מתג המצוי בידית האחיזה. לחיצה על המתג כאשר המכשיר מוחזק מעל לצמח גורמת לשליחת פולסים קצרים של קרני אור אדומות ואינפרא אדומות כאשר החיישן "יודע" למדוד את כמות האור הספציפית המוחזרת מהצמח. עוצמת כל סוג אור מהווה מדד מדויק וישיר של חיוניות והאנרגיה בצמח – מדד על פיו ניתן לדעת האם נדרשת תוספת חנקן בדישון, או אולי הפחתה שלו.

Trimble GreenSeeker

Trimble GreenSeeker

המכשיר מראה את התוצאה על צג LCD ברור לקריאה, המהווה חלק ממעטפת המכשיר, העשויה פלסטיק קשיח ועמיד. ה- GreenSeeker מקבל אנרגיה מסוללה הנטענת באמצעות יציאת USB, כך שניתן להטעינו בקלות גם מהרכב, בזמן הנסיעה לשדה או בחזרה ממנו.
מכשיר ה-GreenSeeker יכול להוריד נתונים למחשב, טאבלט או לסמארטפון כמו גם לעדכן תוכנות. לפניה ליבואנית טרימבל לארץ, לחצו כאן