מעמיס אופני היטאצ'י ZW180-5 היטאצ'י היפנית משיקה מעמיס חדש בשם ZW180-5 המצטרף לסדרה '5-' העדכנית, במשקל עבודה של 14.4-15.0 טון.

מחפשים שופל חדש? לא מחליטים לפני שמשווים! שירות חינם חדש – לחצו על התמונה!

מחפשים שופל חדש? לא מחליטים לפני שמשווים! שירות חינם חדש – לחצו על התמונה!

במעמיס החדש ניתנה תשומת לב רבה לסעיפים כמו חיסכון בדלק, צמצום עלויות התחזוקה השוטפות וקלות בתפעול. המעמיס החדש מצויד במנוע 6-צילינדרים בנפח 6.7 ליטר המציע 172 כ"ס והמצויד בקטליזאטור DOC, מערכת הזרקת מסילה משותפת בלחץ גבוה ומגדש טורבו מתקדם. הכוח מועבר אל כל הגלגלים באמצעות תיבת Powershift עם 5 הילוכים, הניתנת לעבודה בשני מצבים שונים: ECO ו-Power. במצב ECO – ברירת המחדל האוטומטית – מפוקח גובה סל"ד המנוע לאפשר תגובות מהירות מחד, ומאידך למנוע זינוקים מיותרים בסל"ד המנוע המובילים לצריכת דלק מוגברת. מצב זה מתאים לרוב סוגי העבודה וכמובן לנסיעות מנהלתיות. כאשר נדרש כוח נוסף, בעבודה אינטנסיבית ותובענית יותר, ניתן לשלב למצב Power כאשר המנוע "משוחרר" לטפס לסל"ד גבוה יותר, וכפועל יוצא מועברים יותר כוח ואחיזה אל הקרקע. בהיטאצ'י ממליצים להשתמש במצב זה בעבודות העמסה ודחיפה כמו גם כאשר העבודה מתבצעת בשטח שאינו מפולס, הכולל עליות וירידות תכופות – או בעל אחיזה רופפת. היטאצ'י ZW180-5 מוצע עם כפות בנפח 2.4 ועד 2.8 מ"ק.
להיטאצ'י ZW180-5 החדש מערכת פיקוח ושליטה למצמד, המבטיחה חיבור וניתוק במדורג, למנוע מכות מיותרות ומעבר ממצבי עומס שונים בפתאומיות. מערכת זו מבטיחה לתרום לאמינות ולהפחית את עלויות התחזוקה, גל לאחר עבודה ממושכת בתנאים קשים. מערכת נוספת – אופציונאלית – היא מערכת כיבוי אוטומטי של המנוע לאחר פרק זמן מסוים של פעולה בסרק. מעמיס אופני היטאצ'י ZW180-5
סך הטיפול שעברו המנוע ויחידות העברת הכוח במעמיס החדש מבטיח חיסכון של עד 10% בצריכת הדלק, ביחס לדגמים קודמים, מבטיחים בהיטאצ'י.
בנוסף למכאניקה, טופלה גם סביבת המפעיל; תא המפעיל המצויד במושב חדש, מתכוונן ועם חימום פנימי ועוד מקום לרגליים. יחידת ההגה ניתנת לכוונון רחב ונוח מבדגמים קודמים, להקל את הכניסה והיציאה כמו גם את ההתאמה למגוון מפעילים. החלונות החדשים מציעים ראות טובה מבדגמים קודמים, בשל היעדר קורות אנכיות ומסגרות עבוד שהפריעו לשדה הראיה. את זה האחרון מגבה גם מצלמה (אופציה בתשלום) המשדרת את התמונה למסך גדול בתוך תא המפעיל.