, ,

רוצים טרקטור זול? תרכיבו לבד!…

ה-Mini Beep; קטן אך מאומן, המתיימר להציע לא מעט עזרה במשק ובחווה - והוא "תוצרת בית"!

ה-Mini Beep; קטן אך מאומן, המתיימר להציע לא מעט עזרה במשק ובחווה – והוא "תוצרת בית"!

על פניו זה נשמע כרעיון מדליק וחכם, מן הסוג שקל לומר עליו "איך לא חשבו על זה קודם?". יצרנית אמריקאית בשם סטראק (STRUCK) מציעה שלושה דגמים קומפקטיים של מיני-דחפור לשימוש בחצר, בחווה, במשק או בכל יישום אחר בו נדרש כלי קומפקטי וקל עד כמה שניתן. בנוסף מוצע העתק מוקטן של ג'יפ אמפיבי (?!) המיועד למשימות דומות. מה הגימיק? דגם אחד של מיני מחפר ושל העתק הג'יפ הקומפקטי מוצעים כערכת חלקים – להרכבה ובנייה עצמיים. הרעיון הוא כמובן לאפשר חיסכון בעלויות, אך גם להציע לא מעט כיף וסיפוק בכך שניתן לייצר את כלי העבודה שלכם במו ידיכם, אפילו כתחביב משפחתי משותף.
בחברה מדגישים – גם בסרטוני הוידאו הרשמיים – את יכולות העבודה של הכלים, עם דגש על פרקטיות ויעילות, ולאו דווקא את פוטנציאל הפאן והפנאי של הכלים. הג'יפ האמפיבי מיועד לגרירה – כולל נגררים עם חציר או בולי עץ, מכסחות ועוד – ולפי הצהרות היצרנית נראה כי הוא מציע יכולות מרשימות. אפשרויות האבזור והגימור הסופי הן רבות, וניתן לבחור מבין היצע הערכות השונות שמציעה החברה את ההרכב המתאים לכל אחד.
"יאללה, בונים ג'יפ תוצרת בית?"...

"יאללה, בונים ג'יפ תוצרת בית?"…


מעניין אף יותר – וללא ספק מדובר כאן בכלי עבודה ב-100% – הוא הבולדוזר הזעיר Magnatrac RS196K. הכלי נחשף לראשונה בסוף 2013 והבטיח "מהפיכה בעולם כלי הצמ"ה הזעירים", ועתה מתחיל שיווקו …בעיקר באמצעות הדואר…בולדוזר להרכבה עצמית Magnatrac RS196K
אל תתנו לממדים הקומפקטיים ולמראה ה"צעצועי" להטעות אתכם; בסטראק מציעים את הכלי הזה למטרות עבודה של ממש, בכלל זה משימות פינוי ודחיפה עם הסכין הקדמית (המגיעה עם ערכת ההרכבה) ויכולות גרירה מרשימות. גם סעיף הידוק הקרקע המינימאלי זוכה להדגשה כאן, ועל פניו עושה רושם שמדובר ב"צעצוע" חמוד ויעיל שישמח להתארח בכל רפת, לול, משתלה או משק. כבסיס משמש כלי סדרתי המוצע על ידי החברה – כשלם, ומוצר מוגמר – ה-RS1000.
ה-Magnatrac RS196K דומה לו ברוב המכלולים, רק שכאן ההרכבה היא על הלקוח, וכך גם הצביעה. המנוע הוא מתוצרת בריגס&סטראטון בנפח 250 סמ"ק, ללא ציון ההספק. המשקל העצמי עומד על 261 ק"ג בלבד – נתון שמאפשר הובלה בכל ארגז (כולל של רוב ה-UTV!) או נגרר. מרווח הגחון הוא 14 ס"מ והממדים הקומפקטיים אומרים אורך כולל של 129.5 ס"מ, רוחב של 104 ס"מ וגובה של 97 ס"מ. טווח המהירויות זהה בנסיעה לפנים ולאחור ועומד על 0-5 קמ"ש. הכלי מגיע כאמור מפורק לחלקים, לפני צביעה כאשר כל חלקי המתכת משוכים בשמן מונע חלודה. בולדוזר להרכבה עצמית Magnatrac RS196K
המחיר של הערכה השלמה – כולל הסכין – הוא 3,622$, לפני משלוח. עם הערכה והחלקים מגיעים DVD המסביר כיצד להרכיב את הכלי, לתפעלו ולמה הוא מיועד, יחד עם מדריך מפורט להרכבה, הכולל לא פחות מ-240 תמונות מפורטות. מעניין אתכם? לפניה ליצרנית ה-Magnatrac RS196K, לחצו כאן; באתר תמצאו את כל המידע הרלוונטי ובכלל זה שפע התוספות המוצעות לכלי, על מחיריהן.