, , ,

מסי פרגוסון: מהודו לאנגליה

בסוף 2013 סיפרנו לכם על תחילת "הפלישה מהודו" של יצרניות המיכון החקלאי והטרקטורים לאירופה; אז היתה זו Escorts Group המייצרת טרקטורים תחת שם המותג 'פארמטראק' (נכון – המיובאים גם לארץ, על ידי 'טרקטורם') שהחלה להציע באירופה כלים בסיסיים, פשוטים, אמינים ובעיקר – זולים. פארמטראק מצליחה להציע כלים כאלו בדיוק בעיקר הודות להתבססותם על טרקטורים וותיקים של פורד, מותג שקבוצת Escorts Group רכשה בשעתו פסי ייצור שלמים שלו, ומייצרת מאז "טרקטורים כחולים של פורד", רק עם חותמת ייצור הודית ולוגו שונה. הצבע הכחול נשאר אצל רוב הדגמים.
עולה חדש באנגליה: מסיי פרגוסון – סליחה, TAFE 45Di חדש. 47 כ"ס, 8 הילוכים קדמיים, שניים אחוריים ונועל דיפרנציאל כסטנדרט ועכשיו הגיע תור מסי פרגוסון; נכון יותר – TAFE ההודית, המייצרת מאז 1961 טרקטורים של מסי פרגוסון בהודו, ומדובר בכלים האדומים הוותיקים שאת רובם יזהה חקלאי ישראלי גם כצללית, בחושך. TAFE – קיצור של Tractors and Farm Equipment Limited – החלה בייצור המסי פרגוסון 35 הפופולארי ב-1961, עבור השוק ההודי. באותה העת הוחל גם בייצור טרקטורים של אייכר (Eicher) בהודו – טרקטור איכותי גרמני שיובא גם לארץ, והתפרסם בין היתר הודות לדגמים שלו שכללו מערכת קירור אוויר ייחודית שהעניקה לחלק מהדגמים צליל שריקה. אייכר ההודית נרכשה על ידי TAFE במלואה ב-2005. כיום מייצרים ב-TAFE טרקטורים תחת השמות TAFE, אייכר ומסי פרגוסון. ולא מדובר בקוטלת קנים: מחזור החברה עמד ב-2012 על כ-1.6 מיליארד דולר. החברה מייצרת כיום למעלה מ-35,000 טרקטורים מתחת ל-100 כ"ס בשנה, ובסגמנט זה היא היצרנית השנייה בגודלה בעולם. לחברה ארבעה מפעלי ייצור גדולים בהודו המייצרים טרקטורים, יחד עם מפעלים נוספים העוסקים בייצור מצברים, מערכות הינע לטרקטורים, מנועים, חלקי פלסטיק ועוד. בנוסף מחזיקה TAFE מאז 2012 מפעל הרכבה בטורקיה עם יכולת ייצור של 10,000 טרקטורים בשנה. קלאסיקה מודרנית: ב-TAFE עדיין מייצרים את המסי פרגוסון 35, כיום כ-1035, תחת השם מסי פרגוסון כמו גם תחת השם TAFE. הכלי המצולם הוא חדש לגמרי!
אז אחרי תזכורת קצרה, נחזור לכותרת: TAFE בדרך לאירופה, במלוא העוצמה, עם נשק לא קונבנציונאלי ובאופן מעורר דאגה אצל לא מעט יבואניות ויצרניות מקומיות. עד כה יוצג הקונצרן בבריטניה בלבד, ולמטרה בהחלט מעוררת חיוך: TAFE סיפקה חלקי חילוף לדגמי מסי פרגוסון וותיקים, שכבר מזמן אינם בייצור סדרתי במערב. כל זה עומד להשתנות עתה עם הודעת החברה על שיווק טרקטורים נושאי הלוגו והצבע המוכרים של מסי פרגוסון תחילה באנגליה, ומאוחר יותר במדינות אירופאיות נוספות. בשלב ראשון יוצעו כלים בטווחי הספק שבין 37 ל-60 כ"ס כאשר למרות שטרם פורסמו מחירים רשמיים מדווחים מספר גופי תקשורת באנגליה שטרקטור חדש עם כ-50 כ"ס יעלה פחות מ-15,000 יורו. המהלך כאמור מעורר דאגה אצל לא מעט יצרניות מאחר ולמרות הפשטות (אם לא פרימיטיביות) של הכלים העתיקים-טכנולוגית מתוצרת היצרנית ההודית, עדיין מדובר בטרקטור קשוח ואמין, קל וזול לתחזוקה, סוס עבודה שידע לבצע לא מעט משימות במשק או בחווה. היעדר אלקטרוניקה ומחשוב מורכבים יפשטו עוד יותר את סעיף התחזוקה, וכבימים עברו – את רובה ניתן יהיה לעשות לבד, בחצר המשק. המצב הכלכלי הרגיש כיום בהחלט יביא רבים להעדיף כלי פשוט ואמין, על פני כלי היי-טק יקר ורגיש הרבה יותר, גם אם בעל יכולות מרשימות; כך לפחות מאמינים ב-TAFE.
האם יגיעו דגמים אלו גם אלינו? ימים יגידו. הפוטנציאל בהחלט קיים.

לאספני הטרקטורים: לא צריך להתפשר על כלי משומש. אצל TAFE תמצאו את הקלאסיקה שלכם עם ניילונים וצמיגים בוהקים. בתמונה: TAFE 8502 4WD

לאספני הטרקטורים: לא צריך להתפשר על כלי משומש. אצל TAFE תמצאו את הקלאסיקה שלכם עם ניילונים וצמיגים בוהקים. בתמונה: TAFE 8502 4WD

1 תגובה
  1. יוסי קאשי
    יוסי קאשי אומר:

    פרגסון 4X4 חדש בפקיסטאן עולה 7000 דולר. כנראה שבהודו לא הרבה יותר

תגובות סגורות