,

ג'ון דיר: צפי לשנת 2014

קומביין ג'ון דיר; עיקר ההאטה בשנה הקרובה צפויה בתחום המיכון הכבדג'ון דיר (Deere & Co.) מסכמת רבעון ראשון ל-2014 עם עלייה של כ-4.8% בהכנסות לקונצרן, אך עם צפי להאטה במכירות המיכון החקלאי בהמשך השנה, לאחר שנים של מכירות גואות. דובר יצרנית המיכון החקלאי הגדולה בעולם מסביר כי מחירי תבואות גבוהים בשנים האחרונות "הכניסו כסף לכיסי החקלאים" בצפון אמריקה שהובילו לגידול ברכישות מיכון חקלאי, אך הצפי להמשך השנה מראה האטה. תחזיות מדברות על ירידה בעיקר במחירי פולי הסויה והתירס, אך גם בסוגי תבואה נוספים בצפון אמריקה, שמן הסתם יורידו את הכנסות החקלאים; בג'ון דיר צופים בשל כך ירידה של כ-6.0% במכירות מיכון חקלאי וציוד לגינון במהלך 2014. עיקר ההאטה במכירות צפויה – על-פי היצרנית – בתחום המיכון הגדול והכבד יותר; אנשי הקונצרן צופים ירידה במכירות בתחום זה שתנוע בין 5.0-10.0%. בתחום הצמ"ה מצפים לעלייה דווקא, עם תחזית של גידול במכירות בשנה הקרובה של כ-10% בהשוואה למכירות 2013. עדיין, בסיכומה של השנה, צופים בג'ון דיר ירידה של 3.0% בסך מכירות הקונצרן כאשר ברבעון הקרוב צפויה ירידה גדולה עוד יותר בהכנסות הקונצרן, בסך של 6.0% פחות מבתקופה המקבילה אשתקד. יו"ר ג'ון דיר סמואל אלן צופה כי הרווח למניה ימשיך לעלות ב-2014, בעיקר הודות להתחזקות צפויה במכירות צמ"ה וציוד ליערנות. במיכון החקלאי הוא צופה המשך האטה במכירות
משרד החקלאות האמריקאי פרסם כי תחזיתו מלמדת על צניחה צפויה של 27% בהכנסות החקלאים בארה"ב ב-2014 ביחס ל-2013 לכדי כ-96 מיליארד דולר – ההכנסות הנמוכות ביותר מאז 2010.
"למרות התחזית שלנו אודות האטה בשוק החקלאות בשנה הקרובה", מבהיר סמואל אלן, יו"ר הקונצרן, "אנו צופים המשך עלייה במחירי המניה שלנו השנה". אלן צופה כי מכירות הצמ"ה וציוד היערנות יעלה בכ-10% השנה הודות ל"התאוששות הכלכלה ועלייה בבניית הבתים בארה"ב". "ג'ון דיר ממוקמת היטב בשוק ומסוגלת לספק ביצועים סולידיים וחיוביים", הוא מסכם, בהתייחסו למחירי המנייה.
רווחי אגף החקלאות בג'ון דיר עלו ב-2.0% ברבעון הראשון של השנה ביחס ל-2013, לכדי 5.59 מיליארד דולר. באותה התקופה ירדו מכירות הצמ"ה וציוד היערנות בקונצרן ב-4.0% לסך של 1.35 מיליארד דולר. באלו האחרונים מצפים בג'ון דיר כאמור להתאוששות משמעותית בהמשך השנה.