, ,

אנטוניו קררו – היצע חדש ל-2014

אנטוניו קררו האיטלקייה (להלן 'קררו') חושפת ליין חדש ומעודכן של כלים במסגרת תערוכת FIMA Agricola 2014 בספרד. היצרנית הקטנה אך בהחלט מוכרת – בעיקר הודות למומחיות ארוכת השנים שלה בייצור טרקטורים קומפקטיים ומיוחדים למטעים וכרמים – מבצעת רענון כולל ומקיף במגוון דגמיה, מהלך שלא בצעה מזה זמן מה. אנטוניו קררו Ergit TRX 6400
קררו Ergit TRX 6400 מוצג עם מנוע קומפקטי חדש ונקי – „Made in Italy“ – מתוצרת VM Motori. המנוע מציע 56 כ"ס ומצויד בין השאר במערכת הזרקה ישירה מתקדמת ושיפור משמעותי במומנט המרבי ובסל"ד הנמוך בו הוא מתקבל: 19.9 קג"מ כבר ב-1,400 סל"ד. הזרקה ישירה, אגב, הופכת החל משנה זו לסטנדרט בכל דגמי אנטוניו קררו. כמו רוב דגמי קררו כך מיועד גם ה-Ergit TRX 6400 לתפקד בתנאים קיצוניים בהם משולבים קשיי גישה ועבירות, סביבת מחיה צפופה וקשה לתמרון, שיפועי צד או עליות ומורדות גבוליים ודרישה להרבה כוח במצבים כאלו, כמו חריש, קלטור, ריסוס, גרירה או עבודה עם מזלג אחורי.
אנטוניו קררו Tigrone 5800 Jona הקררו Tigrone 5800 Jona מקבל מנוע יאנמר חדש – אף הוא עם הזרקה ישירה, והעומד בכל תקני פליטת המזהמים העדכניים ביותר, לטענת אנשי היצרנית. בין היתר מוזכרים גם כאן בהקשר למנוע החדש את המומנט הגבוה המתקבל כבר בסל"ד נמוך ואת צריכת הדלק הנמוכה, המתיימרת להיות "החסכונית בקטגוריה". גם דגם זה מיועד לתפקד בסביבה הררית וקשה לתנועה כאשר בקררו מבטיחים "אחיזה בכל מצב" ו"יכולת פעולה במקומות קשים מאוד לתמרון וגישה". עיצוב ואבזור ה-Tigrone 5800 Jona כולל בין השאר בקרה אלקטרונית לזרועות האחוריות, למניעת הרמת מטען כבד מדי ביחס למיקום וזווית הכלי היכול להוביל לאיבוד אחיזה ואף התהפכות. ה'כנפיים' מעל לגלגלים האחוריים מהווים בסיס לידיות אחיזה עבור המפעיל, היכול למצוא עצמו לא פעם בזוויות שטרקטורים סטנדרטיים לא מכירים.
אנטוניו קררו TGF 7800 S סדרה Ergit S כוללת 4 גרסאות והשנה מצטרף ה-TGF 9400 S החדש להיצע בו – לטענת אנשי קררו – ממוקם מרכז הכובד נמוך במיוחד הודות לתכנון ייחודי, הכולל בין השאר שימוש בגלגלים שאינם שווים בקוטרם, מאחור ומלפנים. כאן משרת מנוע VM Motori 4-צילינדרי עם 87 כ"ס, הזרקה ישירה ומגדש טורבו עם קירור האוויר הנדחס. דגם זה, שימו לב, תוכנן "במיוחד עבור המדינות המקיפות את הים התיכון, לתנאי עבודה המשלבים אדמה עם אחיזה גרועה ושטחים גבעתיים ומשופעים". בקררו טוענים כי סדרה זו מאפשרת עיבודי קרקע במקומות שאף טרקטור אחר לא יכול להגיע אליהם. ה-TGF 9400 S מוצע כאופציה עם שני תאי מפעיל סגורים, האחד מדגם ה-StarLight המוכר של היצרנית, והשני חדש, super low profile Protector S – ואריאציה של תא המפעיל המוכר מדגם ה-TGF Ergit 100 בעלת בקרת לחץ האוויר הפנימי ומניעת חדירת אוויר שאינו מסונן פנימה.

קררו TGF 9400 S

קררו TGF 9400 S

ייעודה של קבינה זו הוא כמובן בראש ובראשונה למשימות ריסוס והדברה, תוך הענקת הגנה מרבית למפעיל. עם תא מפעיל זה מהווה נתון הגובה המרבי של הטרקטור 174 ס"מ בלבד – נמוך מספיק לעבודה בתוך חממות, בין שורות מטעים צפופות או תחת שורות על בסיס עמודי Y בכרמים. "עם תא מפעיל זה ניתן להיכנס בין שורות שגם מעט מאוד טרקטורים קומפקטיים יותר יצליחו להיכנס אליהם", מבטיחים בקררו. תאי המפעיל המיוחדים של קררו – מדגישים אצל היצרנית – הם פרי תכנון, פיתוח וייצור עצמיים, ולא נרכשים מקבלני משנה.
עם הקררו SRH 9800 Infinity מוצע לראשונה אצל היצרנית האיטלקייה גרסת גיר רציף. מדובר בגיר עם שני יחסי העברה מכאניים אותם ניתן לברור – למעשה Lo ו-Hi – המיועדים לעבודה (0-15 קמ"ש) או לנסיעה מנהלתית (0-40 קמ"ש), לפי בחירה.
קררו SRH 9800 Infinity עם גיר רציף – גרסה פתוחה ועם תא מפעיל סגור. זהו הכלי המשוכלל והמתקדם אי פעם שהיצרנית האיטלקייה ייצרה

קררו SRH 9800 Infinity עם גיר רציף – גרסה פתוחה ועם תא מפעיל סגור. זהו הכלי המשוכלל והמתקדם אי פעם שהיצרנית האיטלקייה ייצרה

בכל יחס העברה נכללים שלושה הילוכים הניתנים לקיבוע תוך כדי נסיעה – באופן הידראולי בלחיצת כפתור. המפעיל יכול לבחור מצב Eco ביחס ההעברה הגבוה, מצב בו המנוע פועל אוטומטית בסל"ד נמוך יותר ומייצר פחות ויברציות ורעש, וכמובן – צורך פחות דלק. עוד מציע כלי מתקדם זה מערכת המכונה ESC המפקחת ומתאמת בין מהירות סיבוב ה-PTO לבין מהירות המנוע והגלגלים – כל אחד בנפרד ובאופן עצמאי – בכדי למקסם ולייעל את פעולת הטרקטור בכל מצב ותנאי, בעיקר בתנאי עבודה בעומס קיצוניים. זאת במטרה למנוע עומס מזיק למערכות הכלי, וכמובן – לחסוך בדלק. קררו SRH 9800 Infinity
היצרנית מסבירה כי ברוב המקרים והתנאים בהם אמורים הטרקטורים שלה לתפקד – קיצוניים למדי, כאמור – מהווה הגיר הרציף את הפיתרון הנוח והיעיל ביותר. באמצעותו ניתן לוותר על העברות הילוכים ובחירת ההילוך הנכון לכל מצב ומצב, כאשר לא פעם שיקול הדעת של המפעיל יכול להיות מוטעה – בעיקר במצבי סיבוב בעומס מלא ובשיפוע חד. מערכת כזו מוצגת רק עתה, מאחר ונדרש זמן לפתח גיר רציף עמיד, חזק ואמין דיו לעמוד בתנאי העבודה הקיצוניים שדגמי קררו מיועדים אליהם. מכאן ניתן להבין כי מדובר בסנונית ראשונה אצל קררו, עם צפי להשקת גרסאות נוספות בעלות גיר רציף בעתיד הקרוב. מנוע ה-SRH 9800 Infinity מייצר 87 כ"ס וכמו הדגם הוותיק יותר ללא הגיר הרציף, כך גם גרסת ה-Infinity היא דו-כיוונית, קרי: ניתן בקלות רבה לסובב את כל יחידת המפעיל על צירה.
קררו Mach 2 החדש – עם זחלי הגומי היחודיים מאחור בלבד, אמורה לחזק את מכירות סדרת ה-Mach שכללה עד כה רק את ה-Mach 4 הייחודי (והיקר...), עם 4 מערכות זחלים

קררו Mach 2 החדש – עם זחלי הגומי היחודיים מאחור בלבד, אמורה לחזק את מכירות סדרת ה-Mach שכללה עד כה רק את ה-Mach 4 הייחודי (והיקר…), עם 4 מערכות זחלים

חידוש נוסף מבית אנטוניו קררו הנחשף במסגרת תערוכת FIMA Agricola 2014 הוא ה-Mach 2. מדובר בגרסת זחלים אחוריים בלבד של ה-Mach 4 המהפכני – טרקטור פרקי הנשען על 4 זחלי גומי שנכנס לייצור ב-2008, והציע יכולת עבירות לא מוכרות עד אז לא רק בעולם הטרקטורים, אלא בכלל. הבעיה עם ה-Mach 4 היתה – ועודנה – המחיר; עם תג המתחיל בכ-70,000 יורו באירופה לא מדובר בכלי לכל אחד, ולמרות זאת טוענים בקררו כי הכלי מציג נתוני מכירות נאים, מבלי לנקוב במספרים. עם ה-Mach 2 מקווים בקררו להציע יכולות וביצועים כמעט דומים, אך במחיר אטרקטיבי יותר, ובכך להגדיל משמעותית את מכירות הסדרה מייחודית. עדיין, עם גלגלים בקוטר 20" מלפנים, מנוע עם 87 כ"ס ומערכת זחלי גומי מאסיביים מאחור – לא אמור הכלי להיתקל באתגרים או מכשולים שיעצרו אותו. כמו כל דגמי קררו מיועד גם ה-2 Mach בעיקר לעבודה בשיפועים חדים כאשר החלפת הגלגלים הקונבנציונאליים מאחור בזחלי גומי אמורה להעניק את התוספת הנדרשת הן באחיזה והן ביציבות כאשר התנאים הופכים מסוכנים וקיצוניים מדי לטרקטור אופני רגיל. הרוחב הכולל עומד על 144 ס"מ בלבד. המשקל העצמי הוא 2,915 ק"ג והמהירות המרבית מוגבלת ל-35 קמ"ש. אנטוניו קררו Mach 4
בקררו טוענים כי מאז השקת ה-Mach 4 לפני כ-6 שנים הם עסוקים בפיתוח ה-Mach 2 שהוצג זה עתה, וכי מדובר בכלי המוכן לייצור ששיווקו יחל בקרוב. בשלב זה לא נמסרו פרטים על המחיר.