, , , ,

'טרקטור השנה' בארץ; השקה לדויץ-פאהר סדרה 7

דויץ-פאהר Agrotron 7250 TTV דויץ-פאהר Agrotron 7250 TTV

לאחר תקופת התארגנות ודממה תקשורתית בעקבות מעבר הזיכיון, מתחילה פלישת המותג הגרמני בבעלות SDF (סאמה-דויץ-פאהר) האיטלקיה לארץ. היבואנית החדשה – חברת צ.ל.ע מפארק התעשיות עמק חפר – תערוך אירוע השקה לסנונית הראשונה מבית היצרן הגרמני הירוק ביום חמישי, ה-13 לפברואר. הטרקטור החדש, נשוא החגיגה, הוא ה-Agrotron TTV 7250 המוצע עם מנוע בהספק 263 כ"ס ועם תואר "טרקטור השנה 2013" בו זכה במסגרת תערוכת 'אגריטכניקה 2013' שנערכה בהאנובר בנובמבר האחרון. יחד עם זכייה בפרס העיצוב היוקרתי „Red Dot Product Design Award“ לשנת 2013 בקטגוריית תחבורה. לא מדובר בפרס של מה בכך; צוות שופטים בי"ל מעניק את הפרס מדי שנה למוצר "הבולט באופן יוצא דופן מעל למקובל בקטגוריה שלו", והדויץ-פאהר 7250 TTV זכה בו לאחר שגבר על 1,865 מתחרים מ-54 מדינות.
גרסת ה-TTV 7250 היא ספינת הדגל בסדרה 7, המציעה גם את ה-7210 וה-7230 עם 222 ו-245 כ"ס בהתאמה. ל-Agrotron TTV 7250 מנוע 6-צילינדרי מתוצרת דויץ בנפח 6.1 ליטר (DEUTZ TCD 6.1 L06 4V) וגיר רציף מתוצרת ZF. המומנט המרבי עומד על 95.2 קג"מ והוא יכול להגיע ב'פיק' עד ל-102.9 קג"מ, לפי הצורך. כמו יתר גרסאות סדרה 7 גם בגרסת העל מוצע כושר הרמה מרשים בזרועות: 10,000 ק"ג מאחור ו-4,500 ק"ג מלפנים, כסטנדרט.

דויץ-פאהר Agrotron 7250 TTV דויץ-פאהר Agrotron 7250 TTV

זו פעם ראשונה שטרקטור גדול מתוצרת דויץ-פאהר נוחת בארץ, ולבטח זו השקה ראשונה לסדרה 7 העדכנית אצלנו. כיצרן ששם דגש רב לא רק על איכות, הספק וטכנולוגיה, בולט אצל מותגי SDF גם נושא העיצוב, כאמור; מעצבת הבית של הקבוצה היא סדנת ג'וג'ארו (Giugiaro) האיטלקייה, מסדנאות העיצוב הנחשבות בעולם ואחת המובילות והחשובות בתחום הרכב; סדנה זו אחראית לעיצוב לא מעט דגמי פרארי. בדומה לעיצוב החיצוני, גאים במיוחד בדויץ-פאהר בעיצוב תא המפעיל, המכונה Maxi Vision Cab והמתיימר להציע את המילה האחרונה בהנדסת אנוש ובנוחות למשתמש. תא זה – המשותף גם לסדרה 6 העדכנית של דויץ-פאהר – זכה ב"פרס העיצוב הגרמני לשנת 2014". חופת המנוע המוטה כלפי מטה מלפנים תורמת את חלקה לניצול מיטבי של שטח החלונות הגדול המוצע בתא המפעיל, לטובת "שדה הראיה הטוב בסגמנט", כפי שטוענים הגרמנים.
מעוז סואץ, מנכ"ל חברת צ.ל.ע, יבואנית Same Deutz-Fahr לארץ מוסיף: "מיד לאחר השקת הכלי באמצע פברואר, אנחנו מתכננים להוריד את הכלי לחבל הבשור להדגמה שבסופה אנחנו מקווים שהכלי יכנס לעבודה במספר גד"שים באיזור".

דויץ-פאהר הנה יצרנית מיכון חקלאי מהוותיקות בעולם (נוצרה ב-1961 לאחר איחוד בין Fahr שנוסדה ב-1870 ו-Deutz שנוסדה ב-1894) ונמצאת בבעלות SDF האיטלקייה מאז 1995. המותג הוא מהמצליחים באירופה ולמרות נסיגה של כ-1.6% במכירות טרקטורים בגרמניה ב-2013 – לכדי 29,664 יחידות "בלבד" – רשמה דויץ-פאהר הישגים מרשימים. בסה"כ מכרה היצרנית 3,570 טרקטורים בגרמניה ב-2013, גידול של אחוזים בודדים ביחס ל-2012, והסדרות החדשות שהציגה – סדרה 5, 6 ו-7 – התקבלו בהצלחה רבה בשוק המקומי, כאשר סדרה 7 החדשה כבשה נתח שוק של 12.6% בקטגוריית הטרקטורים הגדולים, בטווחי ההספק שבין 250 ל-300 כ"ס. לאחר הכרזה ב-2013 תחל השנה בניית מפעל חדש ומתקדם בגרמניה שבו ייוצרו הטרקטורים דויץ-פאהר סדרה 9 ודויץ-פאהר סדרה 11 החדשים.

תא המפעיל בדויץ-פאהר סדרה 7 עטור פרס עיצוב וארגונומיה ומכונה Maxi Vision Cab – ולטענת אנשי היצרן, מוביל כיום את הסגמנט תא המפעיל בדויץ-פאהר סדרה 7 עטור פרס עיצוב וארגונומיה ומכונה Maxi Vision Cab – ולטענת אנשי היצרן, מוביל כיום את הסגמנט