, ,

חוסכים בקייס: מנוע חדש לסדרת ה-Farmall

מנוע FTP החדש, מדגם U22 המיועד לפארמל סדרה A. יוצע בטווחי הספק שבין 45 ל-71 כ"ס מסוף 2014

מנוע FTP החדש, מדגם U22 המיועד לפארמל סדרה A. יוצע בטווחי הספק שבין 45 ל-71 כ"ס מסוף 2014

האגף החקלאי בקייס הודיע על גמר פיתוח ותחילת ייצור מנוע חדש למיכון חקלאי, שיראה אור לראשונה בדגמי סדרת הפארמל (Farmall) הקומפקטית-בינונית שלהם. מדובר במנוע שתוכנן מן המסד כחדש ובמטרה לשרת בטרקטורים חקלאיים עם יתרונות מהותיים בכל הקשור לעקומת מומנט שטוחה, כוח זמין בסל"ד נמוך וחיסכון בדלק – לבטח ביחס למנועים המוכרים בסדרה זו. קייס פארמל 45A
המנוע החדש נקרא R22 ויוצע תחילה בסדרת ה-A של סדרות הפארמל, המוצעות כיום בטווחי הספק של 55-113 כ"ס באירופה ו-45-75 כ"ס בארה"ב. אלו הן סדרות הטרקטורים הפשוטות והבסיסיות בהיצע הבינוניים של קייס ולמעשה המתחרות העיקריות בסגמנט הטרקטורים הרב-תכליתיים והפשוטים, הנשלט לפחות בשוק שלנו, כפי שראינו בסיכום מכירות הטרקטורים ל-2013, על ידי מותגים קוריאניים.
המנוע החדש פותח ומיוצר על ידי אגף המנועים בפיאט (FPT) – החברה האם של קייס. המנוע הוא בתצורת 3 צילינדרים ובנפח 2.2 ליטר ומצטיין בממדים קומפקטיים, כפי שמבטיחים בקייס. הוא עומד בתקני Tier 4 ו-B3 ובשלב ראשון יוצא בטווחי הספק שבין 45 ל-71 כ"ס. קייס פארמל 45A למנוע החדש בין השאר מערכת הזרקה מתקדמת מסוג מסילה משותפת בלחץ גבוה (1,600 באר), מגדש טורבו ומצנן גזי פליטה. המומנט המרבי עומד על 25.5 קג"מ ובקייס מסבירים שלמומנט הגבוה כמו גם לפעולת המנוע השקטה והחיסכון בצריכת הדלק אחראיים בין היתר תאי בעירה שתוכננו במיוחד לשם כך. עוד מתווסף לסעיף הירידה ברמת הרעש אותה פולט המנוע בידוד מיוחד המותקן בחלקו האחורי ותכנון חדש של מערכת הפליטה.
לקראת סוף 2014 תוצא סדרת פארמל A מעודכנת, ובין היתר תיחשף בה לראשונה סדרת המנועים החדשה.

לפנייה ליבואנית קייס לארץ, לחצו כאן