,

יום פתוח ערבה – החידושים בתחום המיכון החקלאי

התערוכה החקלאית "יום פתוח ערבה 2014" נערכה בימים רביעי-חמישי החודש (15-16 בינואר) בסמוך למושב חצבה בערבה. רוב המציגים ועיקר תשומת הלב בתערוכה עסקו ופנו לתחומי פיתוח זני ירקות ופירות, חומרי הדברה ודישון, מערכות השקיה, אנרגיה חלופית בחקלאות ועוד. למרות זאת, לא מעט מציגים נכחו במקום מתחומי המיכון החקלאי והטרקטורים, ובדיוק מסיבה זו השקמנו קום ביום רביעי בבוקר, וקפצנו לבקר.
לפניכם סקירה ממצה של עיקרי החדשות בתחום המיכון החקלאי שפגשנו בתערוכה. מה שפספסנו או שלא הצלחנו לסקר באותו היום – נסקר בעתיד, לאחר קבלת מידע נוסף מהמציגים. נראה לנו, אבל, שרוב החידושים והמוצגים המעניינים מסוקרים בהמשך. אז הנה, לחדשות (קצת יותר) בהרחבה; שימו לב לגלריות התמונות – בה תמצאו עוד מידע והסברים קצרים לצד כל תמונה. סדר ההופעה, אגב, אקראי לגמרי.

יום פתוח בערבה 2014

ממש בכניסה לתערוכה עמדו אנשי י. קמחי ובנו – יבואני הטרקטורים הקומפקטיים וציוד הגינון של ג'ון דיר. כמובן שהם לא עמדו שם סתם כך – בשטח ההעמדה אותו שכרו עמדו שלושה טרקטורים קומפקטיים רב-תכליתיים מתוצרת ירוקה: ג'ון דיר 4520, ג'ון דיר 3036E וג'ון דיר X748 4×4. זה האחרון הוא קומפקטי במיוחד – בממדי טרקטורון כיסוח – אך מותאם גם למשימות חקלאיות (כולל עם זרועות אחוריות) בקנה מידה קטן, כמו בלולים, חממות, משתלות וכיו"ב. מול הטרקטורים חנה ארסנל דגמי הגייטור של ג'ון דיר – XUV 550, XUV 855D, TX ו-CX. עוד זיהינו מתחחת דיזל של גולדוני, שאמנם לא היתה בגדר חדשות, אך הזכירה לנו שי. קמחי ובנו מייבאים גם מותג זה לארץ, יחד עם המותג Snapper – יצרנית מכסחות וכלי גינון נחשבת מארה"ב.

מתחם י. קמחי ובנו, יבואני הקומפקטיים וכלי המטעים/חממות של ג'ון דיר

ט. ק. שיווק והפצה העמידה דוכן אדום בוהק, על טהרת המיני-מעמיסים אותם היא מייבאת מאיטליה מתוצרת חברת Gianni Ferrari שכבר הכרתם. חדי העין הבחינו לבטח בחדשה המשמעותית יותר מיבואנית זו, שחוברה לחזית אחד המעמיסים: עוקרן מאסיבי מתוצרת Optimal הגרמנייה. מדובר בסנונית ראשונה של סדרות עוקרנים במגוון גדלים שט. ק. שיווק והפצה קיבלה את זיכיון ייבואם לארץ, ובקרוב נוכל לספר יותר ובפירוט על המוצרים הכתומים המעניינים שלהם.

דוד צ'פניק ובניו לא הציגו סקופ או מוצר חדש בשוק, אך המבקרים יכלו להתרשם מלהיטי המכירות המוצעים על ידם אצלנו – טרקטורים קומפקטיים בינוניים של Branson ולנדיני, העושים חיל בארץ. עוד פגשנו בדוכן שלהם מלגזה של הייסטר המיועדת לבתי אריזה או לכל שימוש אחר שאינו בשטח.

חברת OSKAYO פתרונות לחקלאות ולתעשייה חשפה היצע כלי עבודה מרשים בדוכן גדול, שכלל מגוון משפע המותגים המיובאים על ידם. החברה מייבאת את אמצעי המדידה מתוצרת Agatto, כלי העבודה והגינון הידניים של Bellota, כפפות ונעלי העבודה מתוצרת Lithoro, מזמרות, הלמניות, סרטי מדידה, מותחנים ועוד מתוצרת Miliore וכלי הגינון הידניים מתוצרת Corona.

הגרעין הציגו את ארסנל כלי הגינון ומסורי השרשרת העדכני של הוסקווארנה, שהם יבואני המותג לארץ. עיקר החדשות באגף זה היו המסורים 562XP המקצועי וה-T 540XP – מסור ידית עליונה קומפקטי המיועד לעבודה בתוך העץ ובגבהים.
לצד מוצרי הוסקווארנה הועמדה גם תצוגה של כלי הגינון וכלי העבודה הידניים והמנועיים של המותג הגרמני Gardena ויצרנית מסורי השרשרת האמריקאית McCulloch, השייכת מאז 2008 להוסקווארנה – שני מותגים שהגרעין החלו בייבואם לארץ.

חברת סל טבע מקיבוץ עין זיוון הציגה את תרמילי הקטיף החדשים שלהם, שלפחות ממבט ראשון עושים רושם עמיד למדי. בחברה מדגישים את היותם מפעל העוסק בייצור תרמילי קטיף בעיסוק עיקרי ולא משני, ואת המחשבה והניסיון שהוכנסו בפיתוח התרמילים, הן לטובת קלות ויעילות בעובדה והן לטובת שימירה על בריאות הקוטף. סל טבע מעניקים אחריות לשנה לתרמיל. היצע התרמילים של החברה כולל תרמילים ייעודיים לקטיף דובדבנים, נשירים – פתוח או סגור, הדרים ומנגו.

Sun Effect ממסילת ציון עוסקת מאז הקמתה ב-2011 בהקמת מערכות סולאריות. החברה הציגה בתערוכה רובוט שטיפה אוטומטית המיועד לשטוף באופן תדיר את הפאנלים ובכך להותיר אותם במצב נקי בכל עת, מה שתורם – לדברי אנשי החברה – לשיפור נצילות המערכת בעד 15%. המערכת חוסכת את הפעולה הפיסית של טיפוס לגבהים לצורך תחזוקת הפאנלים, וכמובן חוסכת סיכון חיי אדם בכך. כמו כן ניתן לכוון את תדירות מעבר הרובוט עם המברשת וזרזיף המים מעל לפאנלים, בהתאם לצורך – ובסופו של של תהליך אף ניתן לאגור את המים המשמשים לניקוי לצורך שימוש חוזר.

Sun Effect הציגו את המערכת הרובוטית שלהם לשטיפת פאנלים סולאריים

חברת י. ריקמן חשפה מגוון גלי הינע, צלבים ומעבירי כוח למיכון וציוד חקלאי מתוצרת החברות Octis, Rotar ו-Buco האמריקאיות ו-Biancchi האיטלקיות.

אליאנס שיווק ישראל, החברה האחראית לשיווק צמיגי אליאנס בארץ, הציגה מגוון צמיגים עדכניים לשימושי תעשייה וחקלאות, בהם סדרות ה-Multiuse וה-Agriflex אודותיהן כבר סיפרנו לכם.

הדוכן של חברת אוריאל ובניו בלט למרחוק בעיקר הודות לבוהק הכחול שיצא ממנו – צבע חלק מהמוצרים אותם החברה מייצרת, 'כחול לבן' כמובן. החברה הציגה מרסקות ומכסחות גזם מוכרות לצד חדשות, מזרעות אוויר ומקצרת עלים.

שטרן קיי מיכון חקלאי מתגאים בייבוא מוצרים מהודו, אך בעיקר בתכנון ובייצור העצמי של מיכון חקלאי מתקדם. בתערוכה נחשפה מפזרת קומפוסט חדשה הנושאת את השם המתבקש 'ערבה משופר' המציעה יכולות פיזור בטווחי הרוחב שמ-20 ועד 150 ס"מ ופיזור מפוצל על ל-150 ס"מ בין שורות הפיזור. שטרן קיי מיכון חקלאי העמידו דוכן במשותף עם 'כנען טרקטורים' מעין עירון, העוסקת בייבוא ושיווק ציוד וחלפים לתחום החקלאות והמשמשת גם כמפיצה ומשווקת מוצרי החברה.

כנען טרקטורים מייבאים ומשווקים מגוון חלפים, ציוד ותוספות לטרקטורים ומיכון חקלאי, ובין היתר משמשים גם כמשווקים ומפיצים של מוצרי שטרן קיי מיכון חקלאי בארץ

מרססי רז הציגו מגוון מרססים נרתמים, נגררים וצמד מרססים קומפקטיים בהינע 4×4 לחממות. החידוש העיקרי היה הצגת מרסס מתקפל חדש שעמד רתום אל חזיתו של טרקטור ניו הולנד. במרסס החדש ניתן לקפל כל צד כלפי מעלה בנפרד ולהרחיב את מוט הריסוס בכל צד באופן הידראולי, מעמדת פיקוד המותקנת בסמוך למפעיל.

דוכן חברת טרקטורים ניר דוד כבר רחש פעילות בשעות הבוקר הראשונות לפתיחת התערוכה, כאשר מבין שלושת הטרקטורים שעמדו לתצוגה בלט דגם חדש למטעים וכרמים מבית קובוטה, בשם 9540 Narrow. בקרוב נספר אודותיו ביתר פירוט.

בדוכן אגרו תמיר מכפר תבור בלט למרחוק טרקטור הואלטרה הכסוף – מדגם ה-N163 עם מנוע 4-צילינדרים מתקדם וחסכוני. לא מדובר בדגם חדש בהיצע, אך למבקרים היתה ההזדמנות להציץ מקרוב בפאר תעשיית המיכון החקלאי הפינית, שבמקרה דנן צוידה בצמד זרועות קדמיות מאסיביות במיוחדת למראה. החדשה המעניינת יותר מאגף המיכון החקלאי אצל אנשי אגרו תמיר עמדה כמעט מבויישת לצד הטרקטור הגדול, בצע כתום ונראה כי כבר ידעה כמה שעות עבודה. מדובר במלגזת שדה מתוצרת AUSA הספרדייה, שייבוא מותג זה הועבר מ'חברת ישראל לרכב וחלפים' ל'אגרו תמיר', לאחר הפסקת פעילות הייבוא של הראשונה, כאשר כזכור מותגי חברת SDF (סאמה, דויץ-פאהר ולמבורגיני) הועברו בשעתו לחברת צ.לע. נאחל הרבה הצלחה ושיהיה במזל טוב ליבואן החדש.

אורח הכבוד בחברת דן שלדן בע"מ, יבואנית ציוד השטיפה של Karcher מגרמניה, דווקא לא היה נוכח פיסית, אך הפרוספקט שלו היוו את עיקר החדשות והיה בגדר החדשה הבולטת בדוכן. מדובר במכונת הטיאוט המפרקית MC50 – הראשונה מסוגה בישראל, לדברי היבואנית. לצער אנשי דן שלדן בע"מ לא עלה בידם להספיק ולהציג את ה-MC50 פיסית בתערוכה, אבל קיבלנו את הפרוספט והנה התמונה כאן למטה, להתרשמות. בדוכן הוצג מגוון ציוד השטיפה והטיאוט של היבואנית, כאשר חידוש נוסף היוותה מכונת השטיפה הנוסעת עצמאית BR 35/12 המיועדת לתפקד במקומות צרים במיוחד ומציעה יכולות תמרון ותפקוד מרשימות, בין היתר הודות לאפשרות לסובב רק את ראש הניקוי והשטיפה לצורך נסיעה בחזקה, במקום לסובב את כל המכונה. מכונה זו ניזונה ממצברי ליתיום נטענים, ולפיכך אינה דורשת חיבור לחשמל בעת העבודה (ראו תמונה בגלריה למטה).
החדשה העיקרית מחברת דן שלדן בע"מ היתה מכונת הטיאוט המפרקית MC50 שביבואה הוחל זה עתה – למרות שבמקום מכונה בגודל מלא נאלצנו בינתיים להסתפק בהסברים ובפרוספקט
ש. ונציה הציגו את הליין הנרחב של מוצרי חברת שטיל (STIHL) הגרמנייה, יצרנית מסורי השרשרת הגדולה בעולם, והנחשבת בעיני רבים כמובילה גם באיכות מוצריה. בלטו ליין הכלים הנטענים של החברה והמסור MS150T עם ידית עליונה עליו סיפרנו לכם לא מזמן. כמוכן הוצגו מוטות טלסקופיים ארוכים במיוחד של שטיל המיועדים להתחבר למסורים ידניים.

מ. שטרן מחיפה הציגו ליין של טרקטורים חד-סרניים המיועדים בעיקר לתיחוח מתוצרת BCS האיטלקייה. מדובר בכלים המיועדים בעיקר לעבוד בחלקות קטנות או במקומות צפופים, ולפיכך מתאימים למגוון שימושים במשק – גינת ירק, טיאוט, כיסוח וכיו"ב, וכמובן לעבודה בחממות או במקומות מקורים בהם טרקטור בגודל מלא יתקשה או כלל לא יצליח לתפקד. היצע הכלים העדכני כולל 5 סדרות עיקריות המציעות כלים בטווחי הספק של 4.8 ועד 12.2 כ"ס, אם אינספור תוספות וקונפיגורציות – החל במגוון מתחחות, עבור במגוון מכסחות, יעים, מטאטאים, מקצרות, מחרשת להב יחיד ועוד.

חברת מורגן קפיטל ישראל בע"מ הרימה נציגות בולטת בשטח התערוכה, במטרה להזכיר למבקרים החקלאים שהחברה מתמחה בליסינט תפעולי למשאיות, מכירה, השכרה ומימון המתאימים גם לחקלאים או לעוסקים בשינוע ירקות, פירות, תבואה או כל ציוד חקלאי אחר. החברה מתמחה בליסינק תפעולי והשכרה של משאיות במשקלים שבין 3.5 ועד 15 טון.

לגלריה: לחצו על התמונה ולאחר מכן על ה-X בתחתית לקבלת הכיתובים

no images were found

1 תגובה

תגובות סגורות