קומביינים "קומפקטיים" ל-Krone

קומביין לתחמיץ קרונה Big X 580 (מימין) ו-Big X 480 למרות שניתן לקבל את הרושם כי יצרני הקומביין לתחמיץ פונים יותר ויותר לכלים עם הספקים עולים בהתמדה, הרי שניתוח השוק העולמי מלמד כי במקביל קיימת דרישה לא מבוטלת לכלים קומפקטיים וזולים יותר. הערכות מדברות על שכ-45% מסך הקומביינים לתחמיץ הנמכרים בעולם הם עם מנועים בעלי 600 כ"ס "בלבד", ופחות. קרונה הגרמנייה (Krone), יצרנית מיכון חקלאי המתמחה במכבשי חציר, מקצרות, מגובים, נגררים וקומביינים לתחמיץ, מייצרת בין היתר את ה-Big X 1100 – הקומביין לתחמיץ החזק בשוק עם לא פחות מ-1,078 כ"ס. בחברה החליטו שגם הקטגוריה ה"חלשה" יותר באגף הקומביינים דורשת התייחסות, ויחד עם נתוני השוק כאמור, בהחלט כדאי להיות שם.
במהלך תערוכת 'אגריטכניקה 2013' שנערכה בנובמבר בהאנובר שבגרמניה הציגה קרונה צמד קומביינים לתחמיץ "קומפקטיים" יותר, עם 480 ו-580 כ"ס "בלבד" – ה-Big X 480 וה-Big X 580 בהתאמה. צמד הכלים החדשים ערך ניסויים אחרונים במהלך אוגוסט האחרון באיטליה, הושק כאמור לעיני הציבור במהלך התערוכה בנובמבר ועתה מתחילים השיווק והמכירות.
בקרונה מתגאים במילה האחרונה בתחום, לדבריהם, שיושמה בתכנון ובניית הקומביינים החדשים. קודם כל המבנה הייחודי: בניית המרכב החדש כוללת בין השאר מתלים נפרדים, ומאפשרת בשל כך התקנת המנוע לרוחב ונמוך יחסית, לקבלת מרכז כובד נמוך המשפיע על היציבות. בשתי הגרסאות החדשות מוצעת אם כן ראייה טובה יותר לאחור, מאחר וכל יחידת בית המנוע נמוכה ביחס לשאר דגמי הקומביינים לתחמיץ של קרונה. יחידות הכוח הם מנועי MTU (דיימלר/מרצדס) בנפח 12.8 ו-15.6 ליטר בהתאמה. נפח מיכל הדלק עומד על 1,500 ליטרים בשני הדגמים ועוד 130 ליטר AdBlue. קומביין לתחמיץ קרונה Big X 580
לקומביינים החדשים מוצעים שולחנות קציר עם תופים בקוטר 63 ס"מ ובחירה בין 20, 28 או 40 להבים. בקרונה מבטיחים שיפורים בתא המפעיל – בעיקר בתחום הארגונומיה והנדסת האנוש (הנוחות בתפעול) ושיפור במערכת החיבור והניתוק של השולחנות, כשפעולה זו אמורה להתבצע עתה בקלות רבה יותר מבעבר.
צמד הקומביינים החדש לתחמיץ יחליף במשך הזמן את ה-Big X 500 שייצורו יופסק.

לפניה ליבואן קרונה לארץ, לחצו כאן