, ,

לינדנר מציגה: היגוי כפול ייחודי

טרקטור לינדנר Lintrac

טרקטור לינדנר Lintrac

לינדנר (Lindner) האוסטרית היא יצרנית טרקטורים ומיכון חקלאי מיוחד, המיועד לתפקד בשטחים הרריים, בבעלות משפחתית. החברה מוכרת בעיקר במרכז אירופה ומוכרת כ-1,600 כלים בשנה, רובם המכריע הם הטרקטור Geotrac המוצע בטווחי הספק של 64 עד 134 כ"ס. בנוסף מייצרים בלינדנר את סדרת ה-Unitrac, רכב חקלאי מיוחד רב תכליתי המתוכנן ומיועד לתפקד בתנאים הרריים קיצוניים. מחצית מהכלים נמכרים מחוץ לאוסטריה, בעיקר בשוויץ ובגרמניה.

ההיצע של לינדנר כלל עד כה את סדרות הטרקטורים Geotrac וכלי הרכב החקלאיים המיוחדים Unitrac (משמאל) המיועדים לתפקד בתנאים הרריים קיצוניים

כמו לא מעט "יצרניות בוטיק" קטנות יחסית מאירופה, גם כאן מדובר בסוג של "מרצדס של הטרקטורים" עם שם איתן ומוצק בכל הקשור לאיכות, קדמה טכנולוגית ורמת הבנייה של הכלים.
החברה היושבת בהרי הטירול הפסטורליים באוסטריה הציגה את ה-Lintrac, טרקטור חדש המהווה סדרת כלים שלישית בהיצע לינדנר. על פניו נראה הטרקטור החדש כאח קטן במקצת לסדרה Geotrac, והוא אכן מתבסס עליו בלא מעט מכלולים. גם המפרט הטכני לא נראה חריג, על אף שמדובר בסטנדרט גבוה מאוד ובטכנולוגיה מתקדמת כפי שמוצע על ידי האוסטרים מאז ומתמיד. המנוע הוא מתוצרת פרקינס – 4-צילינדרי בנפח 3.4 ליטר עם 102 כ"ס. הוא עומד בתקני פליטת מזהמים 3B. הכוח מועבר אל כל הגלגלים באמצעות גיר רציף שפותח על ידי ZF יחד עם מהנדסי לינדנר – במיוחד לסדרה זו. באמצעותו מתאפשרות מהירויות מרביות של 43 קמ"ש קדימה ו-20 קמ"ש אחורה, כאשר למהירות המרבית מגיע המנוע ב-1,800 סל"ד בלבד. סביבת הנהג בנויה בסטנדרט הגבוה ביותר – מבטיחים בלינדנר – וניתן לסמוך עליהם בסעיף זה. הנדסת האנוש מוקפדת וכך גם התפעול, המכלולים, האבזור ורמת ההרכבה. שטח החלונות גדול במיוחד וככלי המיועד לתפקד הן עם מכונה רתומה מלפנים והן מאחור – ניתן בקלות להרים את החלונות הקדמי והאחורי מעלה. כל הכלי נשלט באמצעות מערכת המכונה מודול Ldrive הכוללת כפתור עגול באמצעותו ניתן לכוון את מהירות הנסיעה, ההינע, בקרת שיוט, הילוך זחילה, נעילות דיפרנציאל ועוד. עוד מבטיח המפרט יכולת עבודה בטוחה עד לשיפועי צד של 60% (כ-27 מעלות) ויכולת הרמה של 3.5 טון בזרועות האחוריות.

טרקטור לינדנר Lintrac

טרקטור לינדנר Lintrac

אבל, הייחוד הוא ברשימת התוספות, כאשר בולטת האפשרות לקבל היגוי הפוך בתוספת מחיר של 5,400 יורו. שימו לב – מדובר בטרקטור סטנדרטי בו הגלגלים האחוריים והקדמיים הנם בקוטר שונה, ולמעשה עם תוספת זו מדובר בטרקטור הסטנדרטי הראשון המציע מערכת היגוי כפול בייצור סדרתי.
בלינדנר טוענים כי בפיתוח הטרקטור החדש – שנמשך למעלה מ-3 שנים – קיבלו המפתחים הנחיה ליצור שעטנז המשלב בין תכונות 3 כלי עבודה שונים: טרקטור סטנדרטי, טרקטור כיסוח גדול (קטגוריה המוכרת בעיקר ממדינות הרריות במרכז אירופה) ורכב חקלאי הררי מיוחד דוגמת דגמי ה-Unitrac. מערכת ההיגוי הכפולה הייחודית מציעה במקביל להיגוי הקדמי גם היגוי לגלגלים האחוריים, עד לזווית צידוד של 20 מעלות. בכך הצליחו בלינדנר להקטין את קוטר הסיבוב ב-2.0 מטרים שלמים, מ-9.0 מטרים בדגם ללא ההיגוי הכפול לכדי 7.0 מטרים בלבד בגרסאות ההיגוי הכפול.

טרקטור לינדנר Lintrac

המפעיל יכול לבחור בין 3 מצבי היגוי: סטנדרטי (קדמי), כפול (לכיוונים מנוגדים) וכפול לאותו הכיוון, המאפשר נסיעה 'על הצד'. הודות למערכת ההיגוי הכפול והממדים הקומפקטיים יחסית מאפשר ה-Lintrac עבודה בתנאים צפופים דוגמת חוות וותיקות באירופה, עבודה עם כלים רתומים במטעים ובכרמים וכמובן – כיסוח בשדות המשופעים המצויים בשפע במרכז אירופה, לעיתים בזוויות ושיפועים שנראים בעיני חקלאי הרגיל לשטחים מישוריים כבלתי נגישים.
בלינדנר יחלו בשיווק ה-Lintrac החדש באמצע 2014. הצלחתו במכירות תקבע אם מערכת ההיגוי הייחודית תוצע גם בסדרת ה-Geotrac ובכלים נוספים – כנראה קומפקטיים יותר – שיפותחו בעתיד.