,

לפיד החליט: המשך ההטבות לרכב ירוק

רכב ירוק – היברידי או חשמלי – ימשיך ליהנות מהטבות מס, במטרה לעודד את רכישתו על ידי הציבור שר האוצר, יאיר לפיד, חתם אתמול (23.12.13) על צו המאריך בשנה נוספת את תוקף הטבות המס לרכב בעל טכנולוגיית הנעה מתקדמת, לרבות כלי רכב היברידיים (שילוב של מנוע בעירה פנימית ומנוע חשמלי), כלי רכב מסוג Plug-In (טעינת מצברים משקע חשמל ביתי) וכלי רכב חשמליים (ללא מנוע בעירה פנימית, 0 פליטת מזהמים). בעקבות הארכת הצו נמנעה למעשה הסרת ההטבות לכלי רכב כאלו, שתוכננה לתחילת 2014, וכתוצאה ממנה אמור היה לעלות המס על כלי רכב 'ירוקים' החל ב-1.1.2014. שר האוצר, יאיר לפיד. הארכת תוקף ההטבות לרכב ירוק ונקי מנעה מצב אבסורדי שעמד לפתחינו, בניגוד למגמות המקובלות בעולם המערבי המעודדות רכב נקי
מרשות המיסים במשרד האוצר נמסר כדלקמן: "רשות המסים רואה חשיבות רבה בקידום כלי רכב עם טכנולוגיות הנעה מתקדמות, שמאופיינים בחיסכון ניכר בדלק וברמה נמוכה של זיהום אוויר. בשנת 2013 נרשמו לתנועה כ-6,400 כלי רכב היברידיים. אף שמדובר בצמיחה מרשימה לעומת השנים הקודמות, היקפי השימוש ברכב היברידי בישראל עדיין נמוכים יחסית בהשוואה למדינות מפותחות רבות. החלטה זו עולה בקנה אחד עם מדיניות הממשלה לצמצום התלות במקורות נפט ולהפחתת זיהום האוויר".
שיעור המס על רכב היברידי בדרגת זיהום 2 עומד כיום על 30% – ויישאר כזה גם בשנת 2014, לעת עתה. רכב מסוג Plug-In ייהנה ממס מופחת בשיעור 20%, ורכב חשמלי ימוסה בשיעור 8%.

עוד חדשות על רכב ירוק באתר:
בקרוב: טרקטור מונע בגז?
מעמיס טלסקופי היברידי ראשון
פנד: טרקטור עיבודים היברידי בניסוי
Weidemann לקראת השקת מיני-מעמיס חשמלי
מיצובישי-פוסו תציע קאנטר חשמלית ב-2015
מיצובישי-פוסו: הוחל בייצור הקאנטר ההיברידית באירופה
פולקסווגן מציגה קונספט של מסחרית-חשמלית
לנד רובר דיפנדר חשמלי
טויוטה יאריס היברידית בארץ
פיז'ו חושפת פרטנר חשמלית