מרצדס ספרינטר 4×4 חדש

מרצדס ספרינטר 4x4 החדשבשבוע הבא מתוכננת השקתו הרשמית של המרצדס ספרינטר החדש בארץ, למעלה מחצי שנה לאחר השקתו בגרמניה. כמעט במקביל משיקה מרצדס גרסת 4×4 של הואן המגודל, כאשר התזמון אינו מקרי; בכבישים ההופכים מושלגים וחלקלקים בתקופה זו, של תחילת החורף האירופאי, מהווה תוספת האחיזה אותה מעניק ההינע הכפול בגדר Must על לא מעט כבישים ובלא מעט שימושים. צמיגי שטח מוצעים כאופציה, ויחד עם מרווח גחון מכובד, זוויות גישה ונטישה סבירות בהחלט ומערכת הנעה כפולה מתוחכמת אמור הספרינטר 4x4 החדש להציע יכולות ראויות בדרכים משובשות ואף קצת מעבר לכךבמרצדס מגדירים מדגישים כי הספרינטר 4×4 החדש אינו רכב שטח במלוא מובן המילה, אך בהחלט מתוכנן להתמודד עם דרכים משובשות, בוץ או חול שאינם טובעניים מדי או מצע חלקלק אחר, ובעיקר עם דרכים מושלגות. ההינע הופך מאחורי לכפול בלחיצת כפתור והמערכת כוללת חיישן המזהה סבסוב של גלגל ובלימתו המיידית, ובכך מאפשרת העברת יותר מומנט לגלגל האוחז בקרקע (מערכת בקרת אחיזה). סביבת הנהג בהחלט 'מרצדסית' עם דגש – כך מבטיחים אצל היצרנית – על נוחות וארגונומיות גבוהותלשימושים תובעניים יותר, לנדרשים לנוע מעבר לגבולות האספלט, מוצעים כאופציה בתשלום צמיגי שטח ייעודיים, מערכת לעזרת ביצוע זינוק בעליה ואפילו תיבת העברה עם יחס נמוך (Low). היצע המנועים כולל בשלב ההשקה 3 טורבו-דיזלים: 2.1 ליטר 4-צילינדרי עם 129 או 163 כ"ס ו-3.0 ליטר עם 190 כ"ס. כסטנדרט משודכת לכל אחד מהמנועים תיבה ידנית עם 6 מהירויות, כאשר כאופציה ניתן לקבל תיבה אוטומטית עם 5 מהירויות. בגרמניה פורסם כי גרסאות ה-4×4 של הספרינטר החדש תעלנה תוספת של כ-8,400 יורו למחיר.מרצדס ספרינטר 4x4: לשימושי שטח תובעניים יותר תוצא אף תיבת העברה עם Low
הספרינטר המעודכן ל-2014 הוא למעשה הדגם האחרון שפותח במשותף עם פולקסווגן, הנמכר על ידי זו האחרונה כפולקסווגן קראפטר, לאחר ששתי היצרניות החליטו על הפסקת שיתוף הפעולה ביניהן ופניית כל אחת לדרך עצמאית.

לפניה ליבואן מרצדס לארץ, לחצו כאן