,

טויוטה היילקס חדש בדרך

היילקס 2013 סטייל מוזמביק; אל דאגה - ההילקס הבא יהיה שונה לחלוטין...

היילקס 2013 סטייל מוזמביק; אל דאגה – ההילקס הבא יהיה שונה לחלוטין…

מאז הושק ב-1968, הפך הטויוטה היילקס ללא ספק ל'אגדת רכב', עוד בחייו. הטנדר היפני שקידש את הפשטות והקשיחות הפך לסמל לכלי עבודה ממונע באשר הוא, ובלא מעט חורים בגלובוס עדיין מאמינים שכך – ורק כך – צריך לבנות טנדר אמיתי שנועד לעבוד.
ההיילקס העדכני מיוצר למעשה מאז 2005 עם מעט מאוד שינויים. ביולי 2011 הוא עבר רענון מקיף יחסית, שנגע כמעט בכל היבט ברכב, אך ללא טיפול מעמיק מדי או שינוי שבעקבותיו ניתן להגדירו כרכב חדש. באוגוסט 2012 עודכן ההיילקס שוב – באופן מינורי עוד יותר – ולמעשה בשנה הקרובה יחגוג ההיילקס עשור מאז הושקה הגרסה הנוכחית, ללא עדכון מהותי.
האיור/עיבוד המחשב היחיד המתיימר להיות אותנטי, וכביכול הודלף מטויוטה. לא היינו בונים על זה כעובדה, מה גם שקשה להבחין בפרטים. מה שכן מודגש בתמונה הוא שגם ההיילקס הבא ישמור על מאפייני הטנדר הקשוחים שלו, עם ארגז נפרד ומרווח גחון ראוי.

האיור/עיבוד המחשב היחיד המתיימר להיות אותנטי, וכביכול הודלף מטויוטה. לא היינו בונים על זה כעובדה, מה גם שקשה להבחין בפרטים. מה שכן מודגש בתמונה הוא שגם ההיילקס הבא ישמור על מאפייני הטנדר הקשוחים שלו, עם ארגז נפרד ומרווח גחון ראוי.


בטויוטה מתמחים בביטחון שדה ובמידור, ולכן מעט מאוד מידע דולף החוצה. למרות זאת, מספר אתרים ממזרח אסיה, המוכרים כאמינים וכבעלי קשרים בתוך הענק היפני, מדווחים על מהפיכה קרובה, כאשר הוויכוח הוא לא על מה, אלא על מתי; חלק טוענים שב-2015 יושק היילקס חדש לגמרי, חלק אף טוען שעוד במהלך 2014 נראה את הדור הבא של הטנדר המצליח. אתר של דילר גדול של טויוטה בתאילנד אף מציע תנאים מיוחדים לדגמי 2014 עם שפע אבזור ללא תוספת תשלום כ"גרסה אחרונה", כאשר ברקע מוזכר דגם חדש לגמרי שצפוי להגיע לקראת 2015. הנה, אם כן, עיקרי החדשות, כפי שהצלחנו לאסוף עד כה.
ההיילקס הבא יעבור רענון עמוק, עם "עדכונים משמעותיים", כפי שמדווח. השינוי מתייחס הן לעיצוב – החיצוני והפנימי, והן למכאניקה, כאשר עדיין מדובר בטנדר קשוח המיועד בראש ובראשונה לעבודה, רק לאחר מכן למטרות פנאי. לחיזוק טענה זו מוזכר כי צוות הפיתוח כולל את אנשי הפיתוח והיבואנים של טויוטה באוסטרליה, מדינה שמהווה שוק חשוב עבור דגם זה וכי אופי השימוש בה בטנדרים מהווה סטנדרט נחשב. השלדה תעבור עדכון מקיף, אם לא תתוכנן מחדש, ואת האחריות על כך קיבלה מחלקת הפיתוח של טויוטה באוסטרליה. טויוטה Fortuner הוא SUV המתבסס על ההיילקס – כאן הגרסה האחרונה שלו (2014, אינו מוצע אצלנו). עד 2015 יוצע גם Fortuner חדש, מה שמחזק את המידע לגבי ההיילקס
עוד שותפים לפיתוח ההיילקס הבא צוותים מיפן, מן הסתם, ומתאילנד – שוק ענק להיילקס וכמויות גדולות ממנו אף מיוצרות שם. לצד הגרסאות הבסיסיות המיועדות לעבודה תוצע גם גרסת Special Edition מפוארת ומאובזרת יותר, שתכלול בין השאר ריפודי עוד ודיפוני עץ; לא ברור האם מדובר בגרסה שתימכר בשווקי המזרח בלבד, או שגם תוצע במערב.
בטויוטה היילקס הבא צפויה קפיצת מדרגה בכל הקשור לנוחות נסיעה ולבטיחות. הטנדר ימשיך להימכר עם אפשרות בחירה בין מגוון מנועים, תלוי במדינה בה הוא משווק, אך אל ההיצע יצטרף מנוע חדש ומתקדם – מן הסתם טורבו-דיזל – שישווק בעולם המערבי (ואצלנו) ושיעמוד בתקני פליטת המזהמים העדכניים ביותר, ויצרוך פחות דלק ובאופן משמעותי. ברוב השווקים תוצע מערכת הנעה כפולה כסטנדרט. אנו נמשיך כמובן לעקוב ולעדכן ברגע שיתבררו פרטים נוספים. ההיילקס הנוכחי – כאן מודל 2014