ג'ון דיר: ממשיכים לשבור שיאים

יצרנית המיכון החקלאי הגדולה בעולם – Deere & Co, בעלת המותג ג'ון דיר, מדווחת על הכנסות שיא הצפויות ברבעון הרביעי של השנה, עם זינוק של למעלה מ-17% ברווחים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בג'ון דיר מדווחים על רווח נקי של 807 מיליון דולר ברבעון המצטרפים לרוח נקי של 3.54 מיליארד דולר במהלך כל שנת 2013 – 15% יותר מהרווח בשנת 2012. בג'ון דיר מסכמים אם כן שנה שלישית ברציפות של שבירת שיאי מחזור ורווח.

יו"ר ג'ון דיר, סם אלן, יכול להמשיך ולחייך

יו"ר ג'ון דיר, סם אלן, יכול להמשיך ולחייך


בג'ון דיר מפרטים כי ברבעון האחרון נרשמה אמנם ירידה של 3% במכירות נטו ברחבי העולם לכדי כ-9.45 מיליארד דולר, אך בסיכום כל השנה, עלה סך המכירות העולמיות בכ-5% ביחס לשנה הקודמת, לכדי מחזור עתק של כמעט 38 מיליארד דולר. סמואל אלן, יו"ר ג'ון דיר מסביר את המשך ההצלחה בעיקר בהשקעות ענק בלתי פוסקות מצד הקונצרן. "במהלך השנה האחרונה המשכנו במגמת השקת כלים חדשים והצגנו מספר שיא של חידושים לשוק", הוא מצוטט. "בנוסף השלמנו בניית 7 מפעלים חדשים בברזיל, רוסיה, הודו וסין; השקעות אלה מאפשרות לנו להמשיך ולהתבסס ברחבי העולם, להגדיל את מעגל הלקוחות שלנו ובמקביל להעניק שירות ולענות על הדרישה הגוברת בשווקים אלו" הוא מסכם.
אגף הצמ"ה בקונצרן רושם אף הוא מספרים חיוביים, כאשר למרות ירידה של כ-5% במכירות הצמ"ה ברחבי העולם ברבעון האחרון, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, נרשמה עלייה של 4% בסך המכירות ברחבי העולם בסיכום השנה. אגף הצמ"ה רושם רוח תפעולי של 1.114 מיליארד דולר ברבעון – עלייה של 6% ביחס לתקופה המקבילה ב-2012, ורווח תפעולי של כ-5.06 מיליארד דולר בסיכומה של השנה – עלייה של 15% ביחס ל-2012.