טרקטור ג'י.סי.בי. פאסטראק מסדרה 4000 JCB הבריטית חשפה את סדרה 4000 החדשה שלה, כמחליפת סדרה 2000 הוותיקה – טרקטורים ייחודיים בעלי 4 גלגלים זהים בגודלם והמתאפיינים בין השאר ביכולתם והתאמתם לנוע במהירות של עד 60 קמ"ש במקרה זה. בג'י.סי.בי, למעשה, הקדימו את זמנם בהיותם הראשונים להציע "טרקטור מהיר" (הוצג ב-1990, השיווק החל ב-1991), כזה שיתאים לכל משימה חקלאית מוכרת ואופיינית לטרקטור חקלאי, אך שגם יוכל להתנייד ולשנע סחורה מן השדה למשק או לכל יעד אחר בכביש, במהירות גבוהה – לעיתים עד 80 קמ"ש. טרקטור ג'י.סי.בי. פאסטראק מסדרה 4000 בסדרה 4000 החדשה משרתים מנועי Sisu בעלי 6 צילינדרים חדשים (Tier 4) בנפח 6.6 ליטר המוצעים בטווחי הספק מרבי של 180 עד 240 כ"ס. הכוח מועבר אל כל הגלגלים באמצעות תיבה רציפה – ML180 מתוצרת AGCO – והמהירות המרבית, כאמור, מכוילת בסדרה זו לעד 60 קמ"ש, המושגים ב-1,700 סל"ד. בג'י.סי.בי. מבטיחים "סטנדרטים חדשים" בכל הקשור לנוחות הנסיעה, הודות לתא מפעיל חדש לגמרי היושב על מערכת תושבות ובולמים הידראוליים שמתיימרים להשאיר את תחלואי פני השטח מחוץ לתחום עבור המפעיל. כאופציות בתשלום מוזכרות בין השאר מערכות בלמים כפולה (בעיקר למתניידים הרבה בכבישים ציבוריים עם משקל גבוה בנגרר) והיגוי כפול הנכנס לפעולה ומתבטל באופן אוטומטי, בהתאם למהירות הנסיעה. הצמיגים השווים בגודלם מוצעים עד למידה המקסימאלית של 650/65 R 34. בדגמי הסדרה מוצעת כסטנדרט מערכת בולמי זעזועים לכל הגלגלים – הניתנת לכוונון לפי הצורך – כאשר כאופציה מועצת מערכת מחוזקת לתנאי עבודה קשים יותר או כאשר מחוברת מלפנים כף. טרקטור ג'י.סי.בי. פאסטראק מסדרה 4000
בג'י.סי.בי. מדגישים כי בסדרה החדשה הכל חדש – כולל שלדה, מערכות הינע, הידראוליקה וכיו"ב – ועוצב מחדש, ומתיימר להציע יתרונות של ממש לעומת הסדרה הוותיקה היוצאת אותה היא מחליפה. מערכת ההיגוי הייחודית מאפשרת צידוד של עד 40 מעלות לגלגלים הקדמיים, וכאשר מתווספת האופציה של היגוי אחורי, עם צידוד עד 10 מעלות, מתאפשר קוטר סיבוב הקטן מ-10 מ'. עוד מערכת ייחודית מעניינת בסדרה החדשה היא "היגוי מהיר", שבלחיצת כפתור מאפשרת צידוד מלא של הגלגלים מצד לצד באמצעות סיבוב אחד מלא בלבד של גלגל ההגה. כושר ההרמה הסטנדרטי בזרועות האחוריות הוא 8.0 טון. ה-PTO מאחור מוצע כסטנדרט עם 4 מהירויות סיבוב לבחירה והמערכת ההידראולית מציעה ספיקה מרבית של 145 ליטר/ד' עם 5 יציאות. בחברה טוענים כי למעלה משנתיים עובדים צוות מהנדסים ואנשי עיצוב ותכנון על סדרה 4000 וכי התוצאה טובה מכל היבט. בין השאר מבטיחים עלייה ביכולות ובביצועים – תוך צריכת פחות דלק. למרות תוספות המחשוב והאבזור טוענים מפתחי הסדרה החדשה על שיפור בידידותיות למשתמש ובהתאמה טובה מבעבר להפעלת גם על ידי מפעילים פחות מיומנים.
סדרה 4000 תגיע לייצור ברבעון האחרון של 2014.

לפניה ליבואן ג'י.סי.בי. לארץ לחצו כאן